Magyar légiforgalmi irányítók is sztrájkolnak
Négy magyar szakszervezet is csatlakozik az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) csütörtöki demonstrációjához - közölte a Control Magyar Légiforgalmi Irányítók Szakszervezete kedden az MTI-vel.
Felhívták a figyelmet, hogy az átrepülő forgalomban késésekre kell számítani az európai szintű sztrájk miatt, míg a közelkörzet és a torony irányítás várhatóan el tudja látni a felmerülő igényeket.
Az Irányítástechnikai Dolgozók Független Szakszervezete (IDFSZ), valamint a Légiforgalmi Irányításban dolgozók Független Szakszervezete (LIFSZ) is csatlakozik a demonstrációhoz. Ezen szakszervezetek a két órás megmozdulás időtartama alatt olyan mértékű szolgáltatásokat biztosítanak, amelyek az irányítók által kezelt forgalom biztonságos kiszolgálását teszik lehetővé. A repüléstájékoztató szolgálat a belföldi, nem műszeres (látás utáni) kisgépes repülések tájékoztatását a megmozdulás időtartama alatt felfüggeszti. A Légiforgalmi Igazgatási, Gazdasági és Oktatási Szakszervezet (LIGOSZ) munkavállalói fórum keretében fejezi ki szolidaritásukat.
Keddig az MTI információi szerint 9 ország légiforgalmi irányítói jelezték, hogy részt vesznek vagy az európai légiforgalmi irányítók ernyőszervezete, az ATCEUC (Air Traffic Controllers European Unions Coordination) szerdai, vagy az ETC csütörtöki megmozdulásában. A szerdaiban Olaszország, Portugália, Ciprus és Málta vesz részt, a 30-i megmozdulásban pedig Franciaország, Olaszország, Szlovákia, Csehország, Ausztria és Magyarország légiforgalmi irányítói. A német irányítók korábban ugyan azt közölték, hogy csatlakoznak valamelyik sztrájkfelhíváshoz, de ezt később visszamondták.
Az ATCEUC 14 ezer légiforgalmi irányítóhoz intézett felhívást, hogy szerdán közösen tiltakozzanak az Európai Bizottság Egységes Európai Égbolt (SES) programja, illetve a 2015 és 2019 közötti időszakban elvárt irreális teljesítménycélok ellen.
Egy nappal későbbre, január 30-ra az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ETF) jelentett be megmozdulást, mivel úgy látja, hogy az egységes égbolt miatti változások veszélyeztetik a légiforgalmi irányítók munkahelyeit, a jogszabálycsomag célkitűzései megalapozatlanok, túlzóak, egyértelműen a légitársaságok érdekeit védik, továbbá negatív következményekkel járhatnak a repülésbiztonságra és a légiforgalmi szolgálatok működésére nézve.
Az ATCEUC 2013 októberében már meghirdetett egy hasonló akciót, amelyet később visszavont, mert az Európai Bizottság jelezte: hajlandó komolyan tárgyalni a repülésbiztonságot és a költséghatékonyságot érintő kérdésekben. Álláspontjuk szerint azonban az egyeztetés nem hozott valódi eredményeket.
A SES programot az Európai Bizottság és az Eurocontrol kezdeményezte 2008-ban, lényege, hogy a jelenleg széttagolt, a tagállamok kezében lévő légiforgalmi irányítást összevonják, hogy rövidítsék a repülési útvonalakat.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Bérvita és elvándorlás: összeomlás szélén a színházi szakma? 3 hete
- Új alelnök a Közép- és Kelet-Európai Bankszövetség élén 1 hónapja
- Sokkoló adat a magyar bérekről: minden harmadik dolgozó fizetése kevesebbet ér, mint tavaly 1 hónapja
- Európa-bajnok lett Magyarország kínai beruházásokban 1 hónapja
- Alig alszanak, mégis bírniuk kell: riasztó adatok a magyar dolgozók egészségéről 2 hónapja
- "Ez már modern rabszolgaság" - általános sztrájk a 13 órás munkanap ellen 2 hónapja
- Orbán Viktornak üzentek a szociális dolgozók 2 hónapja
- Ha a mesterséges intelligencia elveszi a munkád, ingyenes képzés járhat helyette 2 hónapja
- Így reagál a reálgazdaság problémáira a magyar munkaerőpiac 2 hónapja
- Zajlanak a tárgyalások a munkavállalókkal a kukássztrájk után 2 hónapja
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?