Megszűnik a londoni Heathrow?
A város főpolgármesterének elképzelése szerint az új, Londont kiszolgáló repülőteret a Temze-torkolatban építenék fel. A Heathrow-t pedig bezárnák.
Négy kifutópályája lenne a Heathrow-n működő kettő helyett, és mivel a jelenlegi első számú londoni légikikötővel ellentétben nem sűrűn lakott városnegyedek mellett lenne, napi 24 órában, korlátozás nélkül üzemelhetne. A londoni városháza szerint a beruházás hat év alatt megvalósítható lenne.
Több tízezer munkahely veszélyben
Heathrow, a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőtere, amelyen 70 ezren dolgoznak, évek óta súlyos viták tárgya. A legfőbb konfliktusforrás a bővítés kérdése. A jelenlegi két kifutópálya 98 százalékos kihasználtsággal működik, vagyis gyakorlatilag kapacitástartalékok nélkül, és emiatt bármilyen fennakadás utóhatása akár napokig tarthat késések, járattörlések formájában. A kormány előtt van a harmadik kifutópálya építésének terve, amelyről hamarosan dönteni kell, de ezt mind a környezetvédők, mind a helyi lakosok hevesen ellenzik.
A Heathrow jelenleg naponta átlagosan 1400 - évente több mint félmillió - járatot fogad és indít. Az új kifutópályával a tervek szerint 700 ezer fölé lehetne emelni az éves járatszámot, különösen abban az esetben, ha megépülne hozzá a repülőtér hatodik terminálja is.
Nincs hova bővíteni a Heathrow-t
A London nyugati határához tapadó, sűrűn lakott negyedek mellett működő Heathrow-n, amelyen évente 67 millió utas fordul meg, csúcsidőben átlagosan 55 másodpercenként száll le és fel egy-egy repülőgép, és az érkező gépek az uralkodó nyugati széljárás miatt kelet felől közelítve, az egész város felett átrepülnek. Ettől különösen a nyugat-londoni negyedek lakói szenvednek; a Heathrow-hoz közeli városrészekben már közvetlenül a házak felett húznak át a gépek.
A bővítés ügye különös erővel került ismét felszínre azután, hogy az év elején a British Airways egyik óriásgépe, amely - valószínűleg az üzemanyag jegesedése miatt - mindkét hajtóművének tolóerejét elvesztette a leszállás utolsó pillanataiban, kis híján Nyugat-London sűrűn lakott negyedeire zuhant. Az ellenzők érveit erősítette a legújabb, ötös terminál teljes káoszba fulladt márciusi megnyitása. A British Airways által használt terminál csomagtovábbító rendszere azonnal összeomlott, napokig tartó késéseket, járattörléseket, tömeges poggyászelvesztéseket okozva.
A városházán körvonalazódó tervek szerint a tengeri torkolatba építendő repülőtér kapcsolódhatna a Csalagút már meglévő gyorsvasúti rendszeréhez, amellyel London belvárosa 35 perc alatt elérhető lenne, de Brüsszelbe és Párizsba is két óránál rövidebb idő alatt el lehetne jutni.
- 2024.12.10Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. Gyakorló munkajogász oktatóink segítenek értelmezni az Mt. szabályait a saját praxisukból hozott példák segítségével, továbbá tanácsokkal látják el a résztvevőket munkajogi kérdéseikben. Oktatók: DR. FODOR T. GÁBOR és DR. NYERGES ÉVA Részletek Jegyek
- 2024.12.10Compliance szituációk kezelése Szeretné Compliance folyamatait megfelelően kezelni? Szervezete nagy hangsúlyt fektet az átláthatóságra? Képzésünkön áttekintjük mi a HR és a cégvezető hatásköre ezekben a szituációkban. Részletek Jegyek
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
Ha a vállalat nem teljesíti a dolgozók követeléseit, nagyszabású sztrájk jöhet. Teljes cikk
A 25-34 éves korosztály érzi a legnagyobb arányban a nyomást a munkáltató részéről, hogy ne vegyen ki szabadságot. Teljes cikk
Az örökösödési adóban a munkáspárti brit kormány által tervezett változások miatt tüntetnek gazdák Londonban 2024. november 19-én. A tüntetők... Teljes cikk
- Magánélet, jó hangulat, támogató közeg - ezek Magyarország legvonzóbb munkahelyei 3 hete
- 120 új munkahely jön egy vakcinagyártó egység építésével 3 hete
- Felvette első helyi munkatársát a katódgyár, mely 900 munkahelyet teremt 3 hete
- Új munkahelyeket teremt a klímaváltozáshoz való alkalmazkodás? 3 hete
- Fél év fizetett apasági szabadságot ad ez a cég dolgozóinak 4 hete
- Családbarát Munkahely védjegyet kapott a BÉT 4 hete
- "Az EU-nak be kell fektetnie a szomszédos országokba, jobb munkahelyeket kell biztosítania" 4 hete
- Kedves Vezetők! Kérjük ne várják el a munkavállalóktól, hogy betegen dolgozzanak! 1 hónapja
- Kapunyitási pánikolók 1 hónapja
- Nagyon zuhant az állások száma a londoni City-ben 1 hónapja
- Sztrájk miatt törlik az összes induló járatot a belgiumi Charleroi repülőtéren 1 hónapja