Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

MKKSZ: jogellenes elbocsátások a szekszárdi városházán

Jogszerűtlennek tartja a Magyar Köztisztviselők és Közalkalmazottak Szakszervezete (MKKSZ) a szekszárdi önkormányzatnál végrehajtott létszámleépítést, melynek keretében négy szakszervezeti vezetőt is el kívánnak bocsátani - jelentette be az MKKSZ szekszárdi titkára hétfőn Szekszárdon.

Faragó Ágnes elmondta: a munkáltató nem kérte ki a szakszervezet véleményét, amikor 15 köztisztviselő elbocsátásról döntött, ezzel pedig megsértette a Munka Törvénykönyvét. Az egyeztetés elmulasztása miatt kedden kifogással él a szakszervezet a munkáltatónál - jelentette be.
Miután a leépítés az érdekképviselet hat helyi tisztségviselőjéből négyet érint, a szakszervezet taggyűlése január 5-én dönt arról, hozzájárul-e az ő elbocsátásukhoz.

Faragó Ágnes, aki a hatósági iroda vezetőjeként maga is szerepel az elbocsátottak listáján, úgy vélte, hogy a leépítések veszélyeztetik a városháza működését. Példaként azt említette, hogy a két pénzügyi vezető mindegyikét, az anyakönyvi hivatal négy dolgozójából pedig kettőt elküldtek.

Lőrik Erzsébet, az MKKSZ jogi képviselője kiemelte: hozzájárulás hiányában nem bocsáthatók el a szakszervezeti tisztségviselők. A munkáltató azonban bíróságtól kérheti a hozzájárulás pótlását. Az ügyvéd felhívta a figyelmet arra, hogy egy jogellenes lépéssel az önkormányzat nem csak jelentős kártérítést kockáztat, hanem azt is, hogy később - az államháztartási törvény alapján - elesik állami támogatásoktól.

A szekszárdi közgyűlés december 19-én döntött a hivatal szervezeti átalakításáról, amelyre a CCA Pénzügyi Tanácsadó, Menedzser Zrt. készített javaslatot. Horváth István polgármester előterjesztése szerint a CCA Zrt. megállapította, hogy a "polgármesteri hivatal szervezete bonyolult, létszáma terjengős".

A polgármester az MTI-nek úgy nyilatkozott: az önkormányzat nem cselekedett jogellenesen, amikor úgy döntött, hogy a hivatali feladatokat 163 helyett 149 fő el tudja látni. Mint mondta, nem tizenöt, hanem tizennégy köztisztviselőnek szűnik meg a státusza. "A szakszervezetet gyűlésen, a törvény által meghatározott módon tájékoztattuk" - jelentett ki Horváth István, hozzátéve, hogy ezt kérésre írásban is megtették.

Hangoztatta azt is, hogy a szakszervezeti tagok esetében meg kell kérdezni a szakszervezet véleményét, az ő státuszukat még nem szüntették meg. Szavai szerint "az elbocsátottak közül tízen nem szakszervezeti tagok, akik pedig úgy érezték, hogy érintettek lehetnek az elbocsátásban, bementek a szakszervezet vezetőségébe."

A hivatal működésével kapcsolatban Horváth István azt mondta, hogy három anyakönyvvezető marad, akik el tudják látni a feladatot. A pénzügyi vezető és helyettesének státusza pedig azért szűnik meg, mert feladataikat új szervezeti egység, a gazdasági, közoktatási és informatikai igazgatóság veszi át.
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új óvoda épül Budaörsön uniós forrásból

Új óvoda épül Budaörsön csaknem 800 millió forintnyi uniós forrásból. A budaörsi önkormányzat az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta,... Teljes cikk

Kiegészítő nyugdíjak, kata-adózás, bérrendezés - ezeket az ígéreteket tette Magyar Péter

Létrehozzák a nyugdíjasok szolgáltatási központját, megtartják a 13. havi nyugdíjat, bevezetik a méltó élethez szükséges kiegészítő... Teljes cikk

Nagy Márton elmondta, kiknek a pénzügyi helyzetét kell tovább javítani

A kispénzűek és a középréteg pénzügyi helyzetét tovább kell javítani, erről szól majd a 2025-ös év - hangsúlyozta a nemzetgazdasági miniszter... Teljes cikk