kapubanner for mobile
Megjelent: 22 éve

Munkahelyünk 2004-ben

A munkahelyek elektronizálása nagy változásokat idézett elő. És ezzel még messze nincs vége - írja az IBM Software Group Lotus-marketingért és -partnerekért felelős alelnöke.

Munkahelyünk 2004-ben 2004. április 19. Jean-Marc Favennec A munkahelyek elektronizálása nagy változásokat idézett elő. És ezzel még messze nincs vége - írja az IBM Software Group Lotus-marketingért és -partnerekért felelős alelnöke. hirdetés Napjaink munkakörnyezete gyökeres átalakuláson megy keresztül. A szervezeteknek egyre magasabb elvárásoknak kell megfelelniük, és végponttól végpontig terjedő üzleti folyamatokat alkalmazva, pillanatokon belül kell reagálniuk az új ügyféligényekre, piaci lehetőségekre és a külső veszélyekre. Ezzel együtt a dolgozóktól is mind nagyobb produktivitást várnak. Egy régi irányzat szerint a szervezési feladatok ellátásában a technológia előbb-utóbb felváltja az emberi munkaerőt. Az elmúlt néhány évben azonban be kellett látnunk, hogy az emberek nem helyettesíthetők - épp ellenkezőleg, akármilyen jól is sikerült automatizálni a háttértámogató folyamatokat, az üzletmenet fenntartásához minden korábbinál nagyobb szükség van rájuk. Felismertük, hogy a szervezeti produktivitás fokozására az egységes, igény szerint alakítható munkakörnyezetben futó számítástechnikai rendszerek interakciójának, kommunikációjának és együttműködésének erősítése a legjobb módszer. A technika fejlődésével párhuzamosan munkakörnyezetünk és -módszereink további változására, fejlődésére számíthatunk. Ennek hatását nemcsak a vállalatok, hanem az alkalmazottak is érezni fogják szerte a világon. Osztályok nélkül Milyen változások várhatók tehát a munkahelyen 2004-ben?• Az együttműködő technológiák révén mind fontosabb szerepet kap a személyes emberi kapcsolat az üzleti kommunikációban. – A vállalatok - mérettől függetlenül - az idén már kezdik felismerni, milyen nagy előnyöket hordoz az online elérhetőség kijelzése (presence awareness) és a többi együttműködési technológia az irodák között ingázó dolgozóknak és a mobil munkatársaknak. A bonyolult technológiák helyét mindinkább olyan produktív megoldások veszik át, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók minimális erőfeszítéssel szervezetükön vagy munkacsoportjukon belül mindenkihez eljuttassák a fontos információkat. • A fejlett technológia egyetemes hozzáférhetősége nyomán formálódni kezd a dolgozók osztály nélküli társadalma. – A szervezetek egyre inkább törekednek az egységes és univerzális dolgozói információszolgáltatásra. A tudásmunkások mellett új, kevésbé megszokott e-mail-felhasználóicsoportok (például bolti eladók, gyári munkások) is megjelennek az online közösségekben. Így a vállalatoknál osztály nélkülivé válik a dolgozói társadalom: a hierarchiában mindenki egyszerűen igénybe veheti az együttműködési és kommunikációs technológiákat. • Az elektronikus levelezés megszabadul a spam üzenetek áradatától. – A 2003-as év spam-ellenes programjai alapot teremtenek az IT-megoldások és a végfelhasználói folyamatok továbbfejlesztéséhez és pontosságuk növeléséhez. Mivel a beérkező levelek menedzselése már nem merül ki a spam-elhárításban, végre a nagyságrend kezelésére is elegendő figyelmet lehet fordítani, ami költségmegtakarításhoz és a dolgozói produktivitás növekedéséhez vezet. A felhasználók egyszerűen törölhetik a felesleges üzeneteket, és minden figyelmüket az értékes levelezési tartalom feldolgozására fordíthatják. • Ésszerűbbé és kevésbé észrevehetővé válnak a biztonsági folyamatok. – Lenyűgöző, ugrásszerű fejlődés várható idén a biztonsági módszerek és gyakorlat terén. Az új megoldások a végfelhasználói információelérést is befolyásolni fogják. A szoftvereknél például egyre általánosabbá válik az egyszeri bejelentkezés (single sign-on) alkalmazása. És ami még ennél is fontosabb: a dolgozók anélkül élvezhetik a fokozott biztonság előnyeit, hogy észlelnék a munkájukat támogató rendszerben végrehajtott változásokat. Új platformok Az e-mailtől az azonnali üzenetküldésen át az elektronikus tárgyalásokig, szinte minden együttműködést segítő alkalmazás elérhetővé válik kézi eszközökön. Egyre több cég gondoskodik majd kézi eszközökről adatai, alkalmazásai, munkatársai, telefonszámai stb. eléréséhez. A PDA-k használata növeli a dolgozói reagálókészséget. 2004. a vezeték nélküli csatlakozás terjedésének éve lesz, mivel mind több vállalat szeretné megadni munkatársainak a szabad, mobil munkavégzés lehetőségét. Ily módon a dolgozók akár egy kiállítási standról, vagy ügyfelük telephelyéről is elérhetik az irodai hálózat adatait. Nyílt szabványokra épülő termékek támogatják az üzletmenet szempontjából kritikus (business critical) alkalmazások integrációját. Ahogy a nyílt szabványok növelik az információ platformok és eszközök közötti hordozhatóságát, és elősegítik a különböző alkalmazások integrálását, egyre több olyan termék és platform megjelenésére számíthatunk, amelyek révén a dolgozók gyorsan és hatékonyan válthatnak az egyik alkalmazásról a másikra. A tanulás mind jobban beépül a vállalati környezetbe. A vállalatok továbbra is a teljesítmény javítását állítják a középpontba. Ezzel párhuzamosan az e-learning szervesen beépül működésükbe, és lehetővé teszi, hogy dolgozóik valódi és azonnali előnyt szerezzenek mások szakértelmének megismeréséből. Az oktatási programok pontosak és relevánsak lesznek a dolgozók elégedettségének és hozzáértésének növelése szempontjából. Az üzleti élet szereplőit alkalmazottaik gyorsabb és hatékonyabb munkavégzése teheti sikeressé. A produktivitás és a kreativitás terén jelentkező személyes fejlődéstől kezdve a hatékonyság és a rugalmasság javulásában megmutatkozó szervezeti előnyökig, a felsorolt változások mindegyike felbecsülhetetlen gyakorlati lehetőségeket hordoz.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az e-mail és az ingázás halála? - erre számít alfa generáció a munka világában

Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk

Eddig lehet jelentkezni az országos szakmai versenyekre

November 27-ig jelentkezhetnek a fiatalok a 2025/2026-os tanév Szakma Kiváló Tanulója Versenyére (SZKTV) és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyre... Teljes cikk

Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Kapcsolódó hírek