kapubanner for mobile
Megjelent: 20 éve

Munkaidőben vásárol a magyar

Változatlanul a háziasszonyok a magyar családok legfőbb élelembeszerzői – állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet vásárlói szokásokat elemző felmérése. A lakosság többsége leginkább hétvégén intézi a nagybevásárlásokat, bár előretörőben van a csütörtök is.

2005 első félévében két-két százalékponttal nőtt a hipermarketek és a diszkontok piaci részesedése. A bevásárlások zöme a hét utolsó napjaira koncentrálódik, így az egy hét alatt forgalmazott értékek szempontjából a péntek és a szombat a két legerősebb nap.

Az idei év érdekessége ugyanakkor, hogy előretörőben van a csütörtök. Több hazai diszkontlánc, így a piacon újonnan megjelent Lidl is ekkora időzíti az akcióit. Az akciók kezdetekor az üzletekben megjelenő tömegek viszont csak azt jelzik, hogy még mindig nagyon árérzékeny a magyar lakosság. A csütörtöki nap – a 2004-es szinthez képest – 1,5 százalékponttal tört előre, s így a heti bevásárlás mintegy 16 százalékát a hét negyedik napján végzi a lakosság. Sokkal erősebb ennél a péntek és a szombat. Ugyanis Magyarországon még mindig élményszámba megy a nagybevásárlás, s így a család hétvégi programjának számító két napon zajlik a teljes vásárlás 40 százaléka.

Munkaidőben

Ennél is érdekesebb, hogy mely napszakban vásárolnak a magyarok. A legtöbben még mindig napközben 9-től 16 óráig, azaz munkaidőben vásárolnak. Az ekkor vásárolt mennyiség 61 százalékát teszi ki a teljes napi fogyasztásnak. Kedvező tendencia ugyanakkor, hogy nő a munkaidő után vásárlók száma. A teljes napi vásárlás mintegy 40 százalékát időzítik ekkorra.

A nő helye

A diszkontokban is a délelőtt a legforgalmasabb, míg a hipermarketek polcain a délutáni órákban szeretünk válogatni. Nem változott a vásárlók nemi megoszlása: a háztartások felénél háziasszony egyedül intézi a bevásárlást. A férfiak nem veszik ki részüket a vásárlásból, ugyanis csak 11 százalékuk vásárol egyedül, míg a család együtt 22 százalékban megy el vásárolni.
Egyre több ember jár autóval vásárolni, a legfrissebb adatok szerint csupán a magyarok 49 százaléka megy gyalogosan a boltba. Folyamatosan nő a kártyás fizetések száma, de a vásárlók 90 százaléka még mindig a készpénzes fizetést részesíti előnyben.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Könnyű munka otthonról" - ezért kell vigyázni az álláshirdetésekkel

Otthonról végezhető munkáról szóló valótlan álláshirdetések miatt vádat emelt az ügyészség egy férfi ellen - tájékoztatta a Somogy Vármegyei... Teljes cikk

Ekkora nyugdíjkiegészítést kaphat az a nagyszülő, aki az óvoda helyett vigyáz az unokájára

Újszerű megoldással állt elő a dolgozó szülők problémájára a horvátországi Szamobor város önkormányzata. Mivel a helyi óvodákban és... Teljes cikk

Hogyan találj tökéletes megoldást a tárgyak tárolására?

Az otthonokban gyakran találkozunk a mindent beborító rendetlenséggel – ruhák, sporteszközök, karácsonyi kiegészítők halmazaival. Mindez könnyen... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek