Tiltakozik a Mozdonyvezetők Szakszervezete
A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) tiltakozik a MÁV-Trakció Zrt. mozdonyvezetői létszámpolitikája ellen, mivel a részvénytársaság a létszám növelését és a munkaidő csökkentését tervezi - tájékoztatta a vasutas érdekképviselet ügyvivő bizottsága szerdán az MTI-t.
A testület egyben utal arra, hogy a mozdonyvezetők foglalkoztatása - a "térségi munka ellátatlanság miatt" - a lakóhelytől nagy távolságban történik. A foglalkoztatási gondokkal küzdő MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a jelenlegi gazdasági helyzetben mégis a létszámot kívánja növelni.
Ez a személyzeti politika - a szakszervezet szerint - egyfelől gazdasági kárt okoz a vállalatnak, és azon keresztül az adófizetőknek, másfelől súlyosan fenyegeti a mozdonyvezetők egzisztenciáját, foglalkoztatásuk és jövedelmi helyzetük stabilitását.
További fenyegetést jelenthet a szóban forgó munkavállalói réteg számára a jövőbeni - kormányzati - tervekből kiolvasott 1.200 kilométer vasútvonal bezárása. Amennyiben ez a lépés megtörténik, úgy 400 mozdonyvezető munkája kerül veszélybe - áll a közleményben.
A MOSZ álláspontja szerint a tervezett létszámbővítés elsősorban presztízsszempontokat, a munkavállalók kiszolgáltatottságának növelését szolgálja, ezért elfogadhatatlan. Az érdekképviselet ezért felszólítja a cégvezetést az intézkedés végrehajtásának felfüggesztésére.
Márkus Imre, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgatója az szakszervezeti tiltakozásra reagálva az MTI-nek kifejtette: a kelet-magyarországi régióban a már végrehajtott előrehozott nyugdíjazás ellenére továbbra is létszámtöbblet marad a mozdonyvezetőknél, mivel ebben a térségben visszaesett a vontatási megrendelés.
A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Trakció Zrt. vezetése a mozdonyvezetőkkel közösen felhívást intézett a keleti régióban élő mozdonyvezetőkhöz, és felajánlotta a budapesti és a nyugat-magyarországi foglalkoztatási lehetőséget. A munkáltató vállalta a munkavállalók ezzel járó többletköltségeinek megtérítését is - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Márkus Imre tájékoztatása szerint a felajánlott lehetőséggel a Kelet-Magyarországon dolgozó mozdonyvezetők csak részben éltek, és tartósan nem tudták vállalni a más munkaterületen történő foglalkoztatást. Emellett a MÁV-Trakció mozdonyvezetői korfája egyértelműen mutatja az öregségi nyugdíjba vonulást, amely Budapesten és Nyugat-Magyarországon okoz újabb létszámhiányt évek múlva. A mozdonyvezetői létszáma évente átlagban - a munkáltatói rendes felmondás nélkül - 40-42-vel csökken. A munkaerő utánpótlásra tekintettel hirdették meg 2011 februártól a 30 mozdonyvezető gyakornok képzését, a 30 meghirdetett helyre mintegy 500 jelentkező volt. A sikeres vizsgák letétele után 18 hónap múlva állnak munkába.
A MÁV Trakció 2009-ben és 2010-ben - a Mozdonyvezetők Szakszervezete nyomására - nem képzett gyakornokokat, mivel az oktatás indítása a szakszervezet egyetértéséhez volt kötve, a szakszervezet egyetértési joga a képzéshez 2010 december 31-én megszűnt, és az új foglalkoztatási megállapodásban ez már nem került bele - mondta a vezérigazgató.
Márkus Imre hozzátette: a mozdonyvezetők 2010-ben átlagban 120 túlórát teljesítettek, amely mintegy 5 százalék reálkereset-növekedést jelentett számukra.
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Versenyképességi fordulat kell, mert akkor lesz erős Európa, akkor lesz erős az európai gazdaság, ha felveszi a versenyt az Egyesült Államokkal,... Teljes cikk
Ötéves megállapodást kötöttek a felek. Teljes cikk
A mezőgazdaságban is van olyan munkakör, ahol erős informatikai tudásra van szükség, és ez a fizetésekben is visszaköszön. Teljes cikk
- Munkáshitel: figyelni kell a szülőknek, hogy ne ez miatt hagyják abba tanulmányaikat a fiatalok 2 hónapja
- Megalakult a Közlekedési Dolgozók Magyarországi Uniója 3 hónapja
- Nyomásgyakorlásként kocsikulcsokat koboztak el a Audi üzem dolgozói Belgiumban 5 hónapja
- Ősszel nagy bajok lesznek, ha nem történik változás 6 hónapja
- A Vasutasok Szakszervezete nem ért egyet a hőségpénz elosztásával 6 hónapja
- Egy héten belül két postás vesztette életét munkavégzés közben 6 hónapja
- Megdöbbenéssel fogadták a MÁV dolgozók a home office eltörlését, visszavonást kérnek 7 hónapja
- Vasutasok Szakszervezete: több száz dolgozónak tartozik a MÁV 8 hónapja
- Jótékonysági gálát rendeznek a rászoruló színházi dolgozók javára 8 hónapja
- A közszolgálati jogviszony szabályai: illetmények, szabadságok, felmentési idő nagyító alatt 9 hónapja
- Európai uniós minimálbér: szociális párbeszéd nélkül nem tud megvalósulni Magyarországon 9 hónapja