A német Volkswagen autógyárnak a nyár elejétől nem lesz termelési igazgatója, a tisztséget most betöltő Folker Weissgerber távozik. Helyére nem hoznak új embert, a termelési feladatok irányítását a gyártó márkáinak illetékes vezetői látják majd el.
FigyelőNet BELÉPÉSREGISZTRÁCIÓKeresőFNHírforrásCégmonitor2005. március 24. Feliratkozás a hírlevélreLegyen az FN a kezdőoldalam! function getElement(id) {return document.getElementById ? document.getElementById(id) : document.all ? document.all(id) : document.layers? document.layers[id]:null;}function csatornaSzinov(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}function csatornaSzinou(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}ROVATOK Címlap Hírek Gazd/Pol Köz/Élet Befektetés Cégvilág Karrier Tech/Tudomány Életmód Utazás Hetilap Figyelő Trend Archívum DossziékAdózás 2005Álláskeresési ABCBefektetők iskolájaEgzotikus pénzügyi termékekEU-források és pályázatokEU-munkavállalásGyorsjelentésekIngatlan adásvételIrakIzgalmas ingatlanokKarriertanácsok az unióbanKöltségvetés 2005MatávMolMunkajogOrosz biznyeszOTPRichterUniós ingatlanboomSZOLGÁLTATÁSOK Kalkulátorok Szakértőink Adatbánya Hírforrás Munkajogi ABC Cégmonitor Nyelvlabor Naptár Talentum:Állások KonferenciákINTERAKTÍV Fórumok Pályázatmonitor Képzések IngatlanMonitor Tesztek, kvízek Újabb vezető távozik a Volkswagentől 2005. március 24. FigyelőNet, MTI-Eco A német Volkswagen autógyárnak a nyár elejétől nem lesz termelési igazgatója, a tisztséget most betöltő Folker Weissgerber távozik. Helyére nem hoznak új embert, a termelési feladatok irányítását a gyártó márkáinak illetékes vezetői látják majd el. A Financial Times Deutschland című üzleti lap úgy tudja, hogy a termelési igazgató a konszern vezérigazgatója, Bernd Pischetsrieder tisztogatási akcióinak legújabb áldozata. A vezető amerikai gyártónál, a General Motors-nál viszont felmerült, hogy márkákat küldenek a feledésbe. Elsősorban a Buick és a Pontiac jöhet számításba, mivel a két márka eladásai gyengén alakultak az elmúlt években. A Volkswagen csoport a profitnövekedés helyreállításáért küzd az egyre bonyolultabb piaci helyzetben. Az előrejelzések szerint az üzemi eredményben növekedés várható az idén, de hozzátették, hogy a javulás mértéke előre nem látható, külső tényezőktől függ. Tíz éve leggyengébb volt Európában az új autók eladása a februárban, fölerősítve az erős euró, a dráguló nyersanyagok, a fölös kapacitások és az ázsiai import okozta problémákat. A Volkswagen maga tavaly egymilliárd euróval kevesebb bevételt ért el az Egyesült Államokban, mint 2003-ban, és Kínában is csökken a profitja. A vezető amerikai gyártónál, a General Motorsnál viszont felmerült, hogy márkákat küldenek a feledésbe. Elsősorban a Buick és a Pontiac jöhet számításba, mivel a két márka eladásai gyengén alakultak az elmúlt években. A GM költségeinek lefaragásán munkálkodik, miután a múlt héten eredményei várható jelentős romlását jelezte. Az említett márkák "kivonása" csak fokozatosan képzelhető el az utóbbi időben rájuk fordított milliárdos beruházások miatt. Néhány éve határozta el a GM az Oldsmobile márka felszámolását, amely még jelenleg is tart.A Volkswagen tavaly 716 millió eurós adózott eredményt ért el nemzetközi könyvviteli szabvány (IFRS) szerint, 28,6 százalékkal kevesebbet a 2003-as 1,003 milliárdnál. Az egy részvényre jutó eredmény 31,1 százalékkal 1,75 euróra csökkent 2,54 euróról. Az üzemi eredménye egyszeri tételek nélkül 12,3 százalékkal 2,015 milliárd euróra csökkent 2,297 milliárdról. A cégnél tavaly év elején több mint 2,5 milliárd eurót, júliusban 1,9 milliárd eurót jeleztek előre, az elemzők átlagosan 1,934 milliárd euróra számítottak. Az értékesítés világszerte 4,9 százalékkal 88,963 milliárd euróra nőtt 84,813 milliárdról. Az elemzők átlagosan 90,9 milliárd eurót vártak tavalyról.