Volán-privatizáció érdekképviseletek nélkül?
Nemsokára a kormány elé kerül a Volán társaságok privatizációs menetrendje. Sajnos azonban a dolgozókra nem gondoltak, legalábbis eddig az érdekképviseletekkel nem egyeztettek - számol be a Magyar Hírlap.
A Volán eladása meglehetősen sürgős, mivel a kormány bevételre szomjazik, így nem is csoda, hogy a munkavállalói érdekképviseleteket kihagyják a döntés előkészítői folyamatokból. Ebből kifolyólag az érdekképviseletek nem értesülhetnek arról, hogy mekkora vagyont jelentenek a Volán-társaságok, és az eladási folyamat részleteiről sem lesznek információik.
A privatizációs "előkészületekkor" bevett szokás, hogy az eladó, jelen pillanatban az államot képviselő szaktárca azt hirdeti fennen, hogy a cégek nagyon pazarlóan, kevésbé hatékonyan, elavult autóbuszparkkal működnek, amit mihamarabb rendbe kell tenni. A szakma azonban visszautasítja ezt, szerintük a Volánok működése nem pazarló, és a kellő színvonal is biztosítva van. Ám az érdekvédők nem ez fáj a legjobban, hanem hogy a jelenlegi kormány értékes, a dolgozók munkájából létrejött, és nem utolsósorban közszolgáltatási feladatokat ellátó cégeket akar eladni.
A távolságibusz-közlekedésben a közszolgáltatás veszteséges, ezért az állam szokta állni az utasok szállítási költségeinek egy részét. Ezt a kiegészítést eddig állami vállalatok kapták, de a privatizáció után egy magáncég fölözi le. Csakhogy a magántársaság nem azért vásárolja meg a Volánt, hogy veszteséget termeljen, az állami kiegészítés tehát a buszpark felújításának költségeit és a nyereséget is tartalmazza majd. Ez pedig sok pénzét emészti fel az adófizetőknek, és drágulhatnak a jegyek is. A befektető egyébként emellett még úgy tud nyereséget termelni, ha mérsékli az apró falvakba közlekedő autóbuszok számát.
Magyar Hírlap
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A Magyar Nemzeti Bank új vezetése úgy döntött, bezárja a jegybank Balatonakarattyán lévő Oktatási- és Konferenciaközpontját, ez 60 ember... Teljes cikk
Félidejéhez érkezett BAT Pécsi Dohánygyár Kft. (BAT PD) új gyártócsarnokának hatvanmilliárd forintos beruházásban zajló építése, amellyel a... Teljes cikk
A debreceni déli ipari övezetben elkészült a kis-és középvállalkozások parkja (kkv-park) első üteme, amelyet kétmilliárd forint kormányzati... Teljes cikk
- Nem kell pánikolni, de érdemes végiggondolni mi lenne, ha valaki elveszítené az állását 6 hónapja
- Mekkora béremelés várható a cégeknél jövőre? 7 hónapja
- Munkáshitel: figyelni kell a szülőknek, hogy ne ez miatt hagyják abba tanulmányaikat a fiatalok 8 hónapja
- Megalakult a Közlekedési Dolgozók Magyarországi Uniója 8 hónapja
- Megalakult a Minősített HR Szolgáltatók Szekciója a VOSZ-on belül 9 hónapja
- Ősszel nagy bajok lesznek, ha nem történik változás 11 hónapja
- Egy héten belül két postás vesztette életét munkavégzés közben 12 hónapja
- Lázár János betiltotta a home office-t a MÁV-nál 13 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2024-ben - Steininger Zsolt, MÁV-Volán Csoport 1 éve
- Újraválasztották az IPOSZ elnökét 1 éve
- Európai uniós minimálbér: szociális párbeszéd nélkül nem tud megvalósulni Magyarországon 1 éve