Megjelent: 16 éve

Volán-privatizáció érdekképviseletek nélkül?

Nemsokára a kormány elé kerül a Volán társaságok privatizációs menetrendje. Sajnos azonban a dolgozókra nem gondoltak, legalábbis eddig az érdekképviseletekkel nem egyeztettek - számol be a Magyar Hírlap.

Beteljesültek a jóslatok: a kormány bevétel hiányában értékesíti a közszolgáltatást ellátó 24 Volán társaságot. Ennek már a menetrendjét is elkészítették. A Magyar Hírlap szerint június 30-án kerül a kormány elé a privatizációról szóló előterjesztés, ami magába foglalja az eladás fontosabb részleteit, és azokat a munkacsoportokat, amelyek felmérik a Volán cégek helyzetét, így az ingatlanvagyont, az autóbusz-állományt és a munkavállalók bérköltségét.

A Volán eladása meglehetősen sürgős, mivel a kormány bevételre szomjazik, így nem is csoda, hogy a munkavállalói érdekképviseleteket kihagyják a döntés előkészítői folyamatokból. Ebből kifolyólag az érdekképviseletek nem értesülhetnek arról, hogy mekkora vagyont jelentenek a Volán-társaságok, és az eladási folyamat részleteiről sem lesznek információik.

A privatizációs "előkészületekkor" bevett szokás, hogy az eladó, jelen pillanatban az államot képviselő szaktárca azt hirdeti fennen, hogy a cégek nagyon pazarlóan, kevésbé hatékonyan, elavult autóbuszparkkal működnek, amit mihamarabb rendbe kell tenni. A szakma azonban visszautasítja ezt, szerintük a Volánok működése nem pazarló, és a kellő színvonal is biztosítva van. Ám az érdekvédők nem ez fáj a legjobban, hanem hogy a jelenlegi kormány értékes, a dolgozók munkájából létrejött, és nem utolsósorban közszolgáltatási feladatokat ellátó cégeket akar eladni.

A távolságibusz-közlekedésben a közszolgáltatás veszteséges, ezért az állam szokta állni az utasok szállítási költségeinek egy részét. Ezt a kiegészítést eddig állami vállalatok kapták, de a privatizáció után egy magáncég fölözi le. Csakhogy a magántársaság nem azért vásárolja meg a Volánt, hogy veszteséget termeljen, az állami kiegészítés tehát a buszpark felújításának költségeit és a nyereséget is tartalmazza majd. Ez pedig sok pénzét emészti fel az adófizetőknek, és drágulhatnak a jegyek is. A befektető egyébként emellett még úgy tud nyereséget termelni, ha mérsékli az apró falvakba közlekedő autóbuszok számát.

Magyar Hírlap
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a Magyar Innovációs Nagydíjat

Átadták a 32. Magyar Innovációs Nagydíjat kedden a Parlamentben, a díjat az idén az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta az érelmeszesedés kockázatát... Teljes cikk

Megkezdte a munkavállalók toborzását az épülő debreceni gyárába a kínai Eve Power

Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt... Teljes cikk

160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten

A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten - jelentette be... Teljes cikk