Volán-privatizáció érdekképviseletek nélkül?
Nemsokára a kormány elé kerül a Volán társaságok privatizációs menetrendje. Sajnos azonban a dolgozókra nem gondoltak, legalábbis eddig az érdekképviseletekkel nem egyeztettek - számol be a Magyar Hírlap.
A Volán eladása meglehetősen sürgős, mivel a kormány bevételre szomjazik, így nem is csoda, hogy a munkavállalói érdekképviseleteket kihagyják a döntés előkészítői folyamatokból. Ebből kifolyólag az érdekképviseletek nem értesülhetnek arról, hogy mekkora vagyont jelentenek a Volán-társaságok, és az eladási folyamat részleteiről sem lesznek információik.
A privatizációs "előkészületekkor" bevett szokás, hogy az eladó, jelen pillanatban az államot képviselő szaktárca azt hirdeti fennen, hogy a cégek nagyon pazarlóan, kevésbé hatékonyan, elavult autóbuszparkkal működnek, amit mihamarabb rendbe kell tenni. A szakma azonban visszautasítja ezt, szerintük a Volánok működése nem pazarló, és a kellő színvonal is biztosítva van. Ám az érdekvédők nem ez fáj a legjobban, hanem hogy a jelenlegi kormány értékes, a dolgozók munkájából létrejött, és nem utolsósorban közszolgáltatási feladatokat ellátó cégeket akar eladni.
A távolságibusz-közlekedésben a közszolgáltatás veszteséges, ezért az állam szokta állni az utasok szállítási költségeinek egy részét. Ezt a kiegészítést eddig állami vállalatok kapták, de a privatizáció után egy magáncég fölözi le. Csakhogy a magántársaság nem azért vásárolja meg a Volánt, hogy veszteséget termeljen, az állami kiegészítés tehát a buszpark felújításának költségeit és a nyereséget is tartalmazza majd. Ez pedig sok pénzét emészti fel az adófizetőknek, és drágulhatnak a jegyek is. A befektető egyébként emellett még úgy tud nyereséget termelni, ha mérsékli az apró falvakba közlekedő autóbuszok számát.
Magyar Hírlap
- 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni.
Részletek
Jegyek
- 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák!
Részletek
Jegyek
- 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők.
Részletek
Jegyek
- 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.
Részletek
Jegyek
Fix alapbéremelést hajt végre az Auchan Magyarország - közölte az áruházlánc. Teljes cikk
Február elején kezdődnek a bértárgyalások az Audi Hungariánál. A cél, hogy a bérek reálértéke ne csökkenjen. Teljes cikk
Az elmúlt hetekben a Meta több mint 11 ezer embert, az Alphabet 12 ezret küldött el, az Amazon, ami az Egyesült Államok második legnagyobb... Teljes cikk
- 2023-ban 232 ezer forint lesz a minimálbér 2 hónapja
- Áremelésről tárgyalnak a taxisok is 2 hónapja
- Érdekvédelmi központ jött létre a hazai akkumulátorgyárak dolgozóinak képviseletére 5 hónapja
- Demonstrációra készülnek a Volánbusznál 6 hónapja
- Félmillió forintnyi bónuszt kap 64 ezer banki alkalmazott 8 hónapja
- Távozik a MÁV-VOLÁN elnök-vezérigazgatója 9 hónapja
- Akkora az infláció, hogy a szakszervezetek azonnal bért emelnének 9 hónapja
- MASZSZ: Meg kell újulniuk a szakszervezeteknek! 10 hónapja
- Jogsértően járt el a Volánbusz a bértárgyalások során 10 hónapja
- Megalakult az első szakszervezet az Amazonnál 11 hónapja
- A sztrájkrendelet visszavonását követeli a PDSZ 12 hónapja