Megjelent: 21 éve

Zseniképzés csecsemőknek

Hét nyelven tanulhatnak és klasszikus zenét hallgathatnak a kisbabák a Walt Disney érdekeltségébe tartozó Baby Einstein nevű cég fejlesztőjátékaival. A szülők zseninevelési álmai milliárdokat hoznak a vállalat konyhájára.

Baby Einstein – zseniképzés csecsemőknek 2004. november 2. " class="kapcsszoveg">M.Zs.J. Hét nyelven tanulhatnak és klasszikus zenét hallgathatnak a kisbabák a Walt Disney érdekeltségébe tartozó Baby Einstein nevű cég fejlesztőjátékaival. A szülők zseninevelési álmai milliárdokat hoznak a vállalat konyhájára. Ön mit szól hozzá? Nem lehet elég korán kezdeni – ez a legtöbb tanuláspszichológiai vizsgálat végkövetkeztetése. Bizonyítást nyert például, hogy míg az ember 11 éves koráig könnyen tudja elsajátítani az idegen nyelveket, a később tanultakat már sohasem fogja tökéletesen beszélni. Van tehát alapja az amerikai szülők között tomboló legújabb nevelési hullámnak. Az korábban is gyakori volt, hogy a kis zsenikre vágyó szülők – meg sem várva kisbabájuk megszületését – már az anya hasában komolyzenét hallgattattak vele. Az amerikai Juli Aigner-Klark ennél is tovább ment: úgy érezte, hogy egyéves gyermekének nem tud olyan készségfejlesztő játékokat vásárolni, amelyeket ő szeretne. Fogta hát magát és kifejlesztette a később megalapított Baby Einstein cég első videóját, amelyben kék nyuszi úszik a képernyőn és miközben klasszikus muzsikát hallunk a háttérben, az anyuka németül számolt húszig. Óriási siker Einstein, a problémás gyerekFurcsa, hogy a gyerekeknek szóló zseninevelő játékokat gyártó vállalat éppen Einsteint választotta névadójának. A valóban zseni Einsteinről ugyanis gyermekkorában egyáltalán nem lehetett sejteni, hogy igazi lángelme bujkál benne. A szülei inkább aggódtak a gyerek sorsáért, aki általában egyedül játszott vagy csak hallgatagon ült, és mondatait is nehezen fogalmazta meg. Később a tanulásban sem teljesített fényesen, sőt a középiskolában matematikából meg is bukott. Ezzel szemben a róla elnevezett játékon nevelkedő gyerekek már kétéves korukban hét nyelven ismernek szavakat, kommunikatívak, extrovertáltak és minden szülő büszke rájuk. Az ötlet sikerének köszönhetően 1997-ben a Walt Disney csoport részeként megalakult a Baby Einstein vállalat, amely legfeljebb kétéves gyermekeknek szóló, nyelvi képességeket és kreativitást fejlesztő játékok gyártására szakosodott. Mára közel nyolcvan termékkel – videofilmek, DVD-k, könyvek – szolgálják ki a szülők igényeit, és tizennégymilliárd dollárnál nagyobb forgalmat bonyolítanak le egy évben. Az egyébként veszteséges Disney csoport egyetlen tündöklő csillaga minden harmadik amerikai kisbaba életébe beférkőzött: a csöppségek – szüleik ízlése szerint – Baby Einstein, Baby Bach, Baby Van Gogh, Baby Mozart, Baby Newton vagy éppen Baby Neptun videókat néznek. A vállalat termékcsoportjai a 0-6, 6-9, 9-12 hónapos és a 12-24 hónapos korosztály speciális igényeit elégíti ki. Mindezt viszonylag olcsón, hiszen a Baby Einstein termékei átlagosan „csupán" 70-80 dollárba kerülnek. A hihetetlen mértékű amerikai sikerek után a vállalat Európát is igyekszik meghódítani. Kazettáik és DVD-ik jövőre már Franciaországban és Németországban is kaphatóak lesznek, a spanyol gyerekek azonban már most pallérozhatják elméjüket a segítségükkel. Szülőkre apellálnak Bár orvosilag és pszichológiailag bizonyított tény, hogy a kisgyerekek rendkívül tanulékonyak, hogy mire is van egész pontosan szükségük, azt a zseni leszármazottakra vágyó papák és mamák határozzák meg. A Baby Einstein cég is tisztában van vele, hogy elsősorban őket kell megnyerniük maguknak, ezért új termékeik kifejlesztésénél nemcsak a szakemberekre, hanem a szülőkre is hallgatnak. Gyakran előfordul, hogy beérkező levelek és telefonok alapján is belevágnak egy új ötlet kidolgozásába, de az sem véletlen, hogy a cég által az anyukáknak szervezett mamahálózat a legjobb útja a Baby Einstein áruk népszerűsítésének. Természetesen e stratégia sikeréhez a szülők nagyravágyása is szükséges, akik nemhogy tiltakoznak például a televízió bámulása ellen, hanem maguk kapcsolják be 3 hónapos kisbabájuknak a videót. A képernyőn átballagó, meglehetősen egyszerűen megrajzolt állatok könnyítik meg a komolyzene befogadását vagy a színek megtanulását. Továbblépnek A cég tovább szárnyal és új piacok meghódítására törekszik. 2005 elején a 3-5 éveseknek szóló Little Einstein termékekkel jelennek meg, amivel a gyermekek iskola előtti oktatásában szeretnének szerepet vállalni. A paletta szélesítésének okaként a vállalatvezetők a szülők „csillapíthatatlan" igényeit nevezték meg, ami nem is csoda: a Baby Einstein videókon felnövő generáció szülei később sem szeretnének magukra maradni gyermekük nevelésében. Természetesen a Little Einstein márkanév alatt futó termékek már igazi játékok lesznek, a gyerekek végre interaktív szerepet kapnak. Különféle bábokkal, figurákkal játszhatnak majd, amelyek azonban szintén nem az öncélú szórakoztatás eszközei lesznek, hanem a tudásanyag módszeres gyarapítását szolgálják.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton

Az AI korában új luxus lett, ha valódi ember válaszol az ügyfélszolgálaton. Balogh Péter, szoftverfejlesztő, üzletember és angyalbefektető friss... Teljes cikk

Még vizsgálják a Bakonyi Erőműben történt baleset körülményeit

Még tart az ajkai erőműben szombaton történt baleset vizsgálata - tájékoztatta a Veolia Energia Magyarország Zrt. hétfőn az MTI-t. Teljes cikk

8 őrülten jól fizető állás, amiről nem hittük volna, hogy létezik

A munka világa 2025-ben már nem a klasszikus irodai hierarchiáról szól: ma már fizetnek azért, ha valaki ölel, alszik vagy épp AI-személyiségeket... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek