Megjelent: 5 éve

A szellemi dolgozók és a műszakiak is küzdenek a bizonytalansággal a Volánbusznál

Nem csak a buszvezetők, hanem a javító-karbantartók és a szellemi dolgozók érdekeit is felkarolja a KDSZSZ. Mint közölték, a Volánbusznál akadozik az alkatrészellátás, egyre többen hagyják el a céget, és közben a szellemi dolgozók körében is jókora a bizonytalanság.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) az autóbuszvezetők mellett a javító-karbantartó és a szellemi állomány gondjait, mindennapi munkavégzését érzékenyen érintő kérdéseit is integrálná munkájába a Volánbusz Zrt-nél.

“A buszvezetők bérezésének és foglalkoztatási gyakorlatának harmonizációja a hatékony és zavartalan működés érdekében elsőbbséget kellett, hogy élvezzen. Emellett azonban nem hanyagolhatóak el a műszaki munkavállalók és a szellemi alkalmazottak problémái sem” - olvasható a KDSZSZ lapunknak eljuttatott közleményében, amelyben kiemelik: a javító-karbantartó munkatársak átlagkeresete közel 100 ezer forinttal kullog a nemzetgazdasági átlag mögött. Ez a a helyzet tarthatatlan, különösen a fluktuáció és egyre idősödő munkatársi állomány mellett.

Azonban a szellemi dolgozókat sem veti fel a pénz. Többen kaptak ígéretet, hogy - tekintettel a rájuk háruló többletmunkára - április 1-jétől rendezik a bérüket. Sokan jelezték, hogy amenyiben nem részesülnek bérkorrekcióban, hátat fordítanak a Volánbusz Zrt-nek.

A KDSZSZ úgy látja, hogy jelenleg a szellemi munkavállalók körében a legnagyobb a bizonytalanság. Miközben nemrég derült ki, hogy április 1-jétől 8 telephelyen megszűnik a karbantartás, ami 117 műszaki beosztású kollégát fog érinteni.

A KDSZSZ ezúton is felhívja a műszaki vezetés figyelmét, hogy gondoskodjanak a felszabaduló munkaerő továbbfoglalkoztatásáról - áll a szövetség közleményében.

Annál is inkább, hiszen akadozik az alkatrészellátás, a képzett szakemberek nagy számban vonulnak nyugdíjba vagy hagyják el a céget, a régiós és helyi döntési hatáskörök megnyirbálása vagy elvonása pedig a mindennapi ügymenetet is befolyásolja.

A központi anyagbeszerzés lassúsága, körülményessége miatt az autóbuszok napokat vesztegelnek a műhelyekben, ezért kell hadrendbe állítani 30 éves járműveket - hívja fel a figyelmet a KDSZSZ, amely szerint mindenképpen kétszámjegyű keresetfejlesztésre lesz szükség a Volánbusznál.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Félmilliárd forintos uniós támogatásból kapnak képzéseket az érdekképviseleti tagok

A Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) a tagságába tartozó dolgozókat ingyenes jogi és pénzügyi tanácsadással, képzésekkel és jogi... Teljes cikk

Ekkora béremelést kapnak a Penny dolgozói

A PENNY 2025-ben 3,5 milliárd forintot fordít béremelésre. Teljes cikk

Fizetésemelés: mennyi az annyi 2025-ben?

Minden második munkaadó tervez idén béremelést egy munkaerőpiaci felmérés szerint, bár a tavalyinál kisebb mértékűt, a cafeteria keretösszegét... Teljes cikk