Megjelent: 7 hónapja

A szellemi dolgozók és a műszakiak is küzdenek a bizonytalansággal a Volánbusznál

Nem csak a buszvezetők, hanem a javító-karbantartók és a szellemi dolgozók érdekeit is felkarolja a KDSZSZ. Mint közölték, a Volánbusznál akadozik az alkatrészellátás, egyre többen hagyják el a céget, és közben a szellemi dolgozók körében is jókora a bizonytalanság.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) az autóbuszvezetők mellett a javító-karbantartó és a szellemi állomány gondjait, mindennapi munkavégzését érzékenyen érintő kérdéseit is integrálná munkájába a Volánbusz Zrt-nél.

“A buszvezetők bérezésének és foglalkoztatási gyakorlatának harmonizációja a hatékony és zavartalan működés érdekében elsőbbséget kellett, hogy élvezzen. Emellett azonban nem hanyagolhatóak el a műszaki munkavállalók és a szellemi alkalmazottak problémái sem” - olvasható a KDSZSZ lapunknak eljuttatott közleményében, amelyben kiemelik: a javító-karbantartó munkatársak átlagkeresete közel 100 ezer forinttal kullog a nemzetgazdasági átlag mögött. Ez a a helyzet tarthatatlan, különösen a fluktuáció és egyre idősödő munkatársi állomány mellett.

Azonban a szellemi dolgozókat sem veti fel a pénz. Többen kaptak ígéretet, hogy - tekintettel a rájuk háruló többletmunkára - április 1-jétől rendezik a bérüket. Sokan jelezték, hogy amenyiben nem részesülnek bérkorrekcióban, hátat fordítanak a Volánbusz Zrt-nek.

A KDSZSZ úgy látja, hogy jelenleg a szellemi munkavállalók körében a legnagyobb a bizonytalanság. Miközben nemrég derült ki, hogy április 1-jétől 8 telephelyen megszűnik a karbantartás, ami 117 műszaki beosztású kollégát fog érinteni.

A KDSZSZ ezúton is felhívja a műszaki vezetés figyelmét, hogy gondoskodjanak a felszabaduló munkaerő továbbfoglalkoztatásáról - áll a szövetség közleményében.

Annál is inkább, hiszen akadozik az alkatrészellátás, a képzett szakemberek nagy számban vonulnak nyugdíjba vagy hagyják el a céget, a régiós és helyi döntési hatáskörök megnyirbálása vagy elvonása pedig a mindennapi ügymenetet is befolyásolja.

A központi anyagbeszerzés lassúsága, körülményessége miatt az autóbuszok napokat vesztegelnek a műhelyekben, ezért kell hadrendbe állítani 30 éves járműveket - hívja fel a figyelmet a KDSZSZ, amely szerint mindenképpen kétszámjegyű keresetfejlesztésre lesz szükség a Volánbusznál.

  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Önkormányzati sztrájk várható szeptember elején

Sztrájkot hirdetett szeptember 2-ára, 3-ára és 4-ére a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ).... Teljes cikk

Megszólalt a katáról a BKIK: korrigálni kellene a szigorítást!

Tömegével érkeznek az elkeseredett panaszleveleka a BKIK-hoz a kata szigorítása kapcsán. A szervezet elnöke szerint korrigálni kellene a szabályozást. Teljes cikk

A szakszervezeteket megkerülve emel bért az Ózdi Acélművek

A német Max Aicher vállalatcsoporthoz tartozó Ózdi Acélművek menedzsmentje egyenként hívatja be a dolgozókat, és emeli a béreket. Korábban a... Teljes cikk