Megjelent: 3 hónapja

A szellemi dolgozók és a műszakiak is küzdenek a bizonytalansággal a Volánbusznál

Nem csak a buszvezetők, hanem a javító-karbantartók és a szellemi dolgozók érdekeit is felkarolja a KDSZSZ. Mint közölték, a Volánbusznál akadozik az alkatrészellátás, egyre többen hagyják el a céget, és közben a szellemi dolgozók körében is jókora a bizonytalanság.

A Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) az autóbuszvezetők mellett a javító-karbantartó és a szellemi állomány gondjait, mindennapi munkavégzését érzékenyen érintő kérdéseit is integrálná munkájába a Volánbusz Zrt-nél.

“A buszvezetők bérezésének és foglalkoztatási gyakorlatának harmonizációja a hatékony és zavartalan működés érdekében elsőbbséget kellett, hogy élvezzen. Emellett azonban nem hanyagolhatóak el a műszaki munkavállalók és a szellemi alkalmazottak problémái sem” - olvasható a KDSZSZ lapunknak eljuttatott közleményében, amelyben kiemelik: a javító-karbantartó munkatársak átlagkeresete közel 100 ezer forinttal kullog a nemzetgazdasági átlag mögött. Ez a a helyzet tarthatatlan, különösen a fluktuáció és egyre idősödő munkatársi állomány mellett.

Azonban a szellemi dolgozókat sem veti fel a pénz. Többen kaptak ígéretet, hogy - tekintettel a rájuk háruló többletmunkára - április 1-jétől rendezik a bérüket. Sokan jelezték, hogy amenyiben nem részesülnek bérkorrekcióban, hátat fordítanak a Volánbusz Zrt-nek.

A KDSZSZ úgy látja, hogy jelenleg a szellemi munkavállalók körében a legnagyobb a bizonytalanság. Miközben nemrég derült ki, hogy április 1-jétől 8 telephelyen megszűnik a karbantartás, ami 117 műszaki beosztású kollégát fog érinteni.

A KDSZSZ ezúton is felhívja a műszaki vezetés figyelmét, hogy gondoskodjanak a felszabaduló munkaerő továbbfoglalkoztatásáról - áll a szövetség közleményében.

Annál is inkább, hiszen akadozik az alkatrészellátás, a képzett szakemberek nagy számban vonulnak nyugdíjba vagy hagyják el a céget, a régiós és helyi döntési hatáskörök megnyirbálása vagy elvonása pedig a mindennapi ügymenetet is befolyásolja.

A központi anyagbeszerzés lassúsága, körülményessége miatt az autóbuszok napokat vesztegelnek a műhelyekben, ezért kell hadrendbe állítani 30 éves járműveket - hívja fel a figyelmet a KDSZSZ, amely szerint mindenképpen kétszámjegyű keresetfejlesztésre lesz szükség a Volánbusznál.

  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az üzletek fele zárva maradt a bevásárlóutcákban

Az üzletek fele tudott csak kinyitni a főváros bevásárlóutcáiban: sokan nem tudtak azonnal reagálni a korlátozások feloldására, mások úgy... Teljes cikk

A COVID-teszt szja-mentességét is javasolják az Adótanácsadók

Az online számlázás elhalasztását, a SZÉP-kártya kiva adóalapból történő kivételét és a COVID-19 teszt szja-mentességét is javasolják az... Teljes cikk

Magasabbak a bérek ott, ahol van szakszervezet

Ismeretterjesztő kampányt indít a LIGA Szakszervezetek. Céljuk, hogy a munkavállalók jobban ismerjék azt a munkát, amelyet a szakszervezetek az ő... Teljes cikk