Megjelent: 10 hónapja

ATS, vagy karrierportál? Miért ne lehetne egy a kettő?

Jó esetben már senkinek sem kell bebizonyítani, hogy mennyivel könnyebb dolga van feladatai során annak a toborzással foglalkozó HR-es kollégának, akinek lehetősége van a munkáját egy funkciógazdag ATS segítségével végezni. Azt azonban lehet, nem sokan tudják, hogy egy multifunkciós toborzási szoftverrel nem csak időt, energiát lehet spórolni az adminisztrációban, vagy gördülékenyebbé tenni a kiválasztást, hanem a cégek employer branding stratégiájának egyik alapköve is lehet egy ilyen szoftver.

Mi az első gondolat, ami eszébe jut az ATS szó hallatán? Hogy megszabadulhat a toborzás adminisztrációs feladatainak jelentős részétől? Hogy automatizálhatja a válaszokat a jelölteknek?
Esetleg a fejünk felett pallosként lebegő GDPR konformitás? Vagy az, hogy mennyivel könnyebb lenne a munka egy jól működő szoftverrel, de a felsővezetés egyelőre nem látja az ilyen jellegű fejlesztések valódi értékét?

Az alapvető toborzási funkciókon túl érdemes messzebbre tekinteni, amikor felmerül egy ATS rendszer bevezetésének gondolata. Hiszen egy jól működő jelöltkezelő rendszer ma már nem csak kiváló adminisztrációs platformként funkcionál, hanem sokkal többet kínál a felhasználóknak: akár a vállalat employer branding stratégiájának alappillére is lehet.

PR eszköz

A munkáltatói márka építése egy számos belső folyamatot érintő munka, amelynek során több területnek kell összehangoltan, jól működnie. Az employer branding egyik ilyen fontos eleme a gördülékeny, jelöltközpontú toborzás - azaz, a cégünkhöz álláspályázatot benyújtó, potenciális munkavállalókkal való bánásmód. Több cégnél tapasztalható az az ellentmondás, hogy rengeteg időt és pénzt költenek a vállalati PR építésére, a meglévő munkatársak képzésére és megtartására, azonban a meghirdetett pozíciókra jelentkező munkavállalókat sok esetben válasz nélkül hagyják, de legalábbis nem megfelelően kommunikálnak velük. Számtalan olyan álláskeresővel találkozunk, akik azért nem pályázzák meg egy-egy cég állásait, mert korábban már válasz nélkül hagyták a pályázatát, nem jeleztek vissza egy interjú után, vagy még elutasító üzenetet sem kaptak. Ezek a gyakori, elsősorban kapacitáshiányból fakadó problémák könnyedén orvosolhatók egy arra alkalmas toborzási szoftverrel.

Karrierportál

A legtöbben egyáltalán nincsenek vele tisztában, hogy egy naprakész ATS az alapvető toborzási funkciókon túl, vállalati karrierportálként is működik. A HR Felhő például egy olyan, vállalati arculatra szabható és funkcióiban maximálisan testre szabható rendszer, amely amellett, hogy számtalan
ponton könnyíti meg a toborzási folyamatokat, komplex vállalati karrierportálként is funkcionál. Számos olyan cég használja már ezt a rendszert, akiknek a bevezetés előtt semmiféle olyan kommunikációs felülete nem volt, ahol kifejezetten a potenciális munkavállalók, a cég iránt
érdeklődő álláskeresők felé tudtak volna információkat biztosítani a vállalatról. Azonban a HR Felhő bevezetése óta új alapokra tudták helyezni employer branding stratégiájukat, így videókat, cikkeket, képeket, aktuális híreket is megoszthatnak a karrierportál látogatóival.

Információ = hatalom

Olyan információs felület alakítható tehát ki egy karrierportál modullal is rendelkező ATS útján, amely napjaink munkaerő-piaci helyzetében akár versenyelőnyt is jelenthet a rendszert használó cégek számára a legjobb kollégák megszerzéséért folyó küzdelemben.

Nagy Zoltán, a hrfelho.hu Kft. üzletágvezetője elmondta, hogy a HR Felhő karrierportál modulja természetesen a felhasználó cégek arculatához igazítható, valamint általános szövegszerkesztői ismeretekkel a HR-es kollégák számára is egyszerűen frissíthető, aktualizálható. További fontos
tudnivaló, hogy a HR Felhő karrierportál modulja (a rugalmassága révén) akár a már meglévő vállalati weboldal „Karrier” menüpontja alá is integrálható.

A karrierportál funkció tudatos, stratégiai szintű alkalmazása nagyban hozzájárulhat a vállalatunk munkáltatói megítéléséhez: részletesebb képet nyújt a munkavállalók számára elérhető lehetőségekről, juttatásokról, a csapat hangulatáról, a cég céljairól, vagy bármely egyéb, hangsúlyozni
kívánt információról. Mindezekkel együtt a HR Felhő nem csak növeli a jelentkezési hajlandóságot, de hatékonyan építi a munkáltatói márkát és kiemeli a céget a konkurensek közül.

Ha ilyen átfogóan számba vesszük a rendszer bevezetésének hatásait, akkor talán a döntéshozók is könnyebben meggyőzhetők arról, miért is olyan fontos a vállalatunk számára egy karrierportál funkciókkal rendelkező ATS rendszer használata.

A HR Felhőről további részleteket tudhat meg és díjmentes bemutatót is igényelhet az alábbi linkre kattintva: www.hrfelho.hu
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Miért ír könyvet egy fejvadász cég vezetője a jövőről?

Beck Zsolt közel 15 éve vezeti a Beck & Partners-t, mely meghatározó szereplője a magyar fejvadász piacnak. A 2019-es év nem csak a szolgáltatásaik... Teljes cikk

3 toborzási tipp, mielőtt elköltjük a pénzt a Facebookon

Nem mindegy, milyen pozícióknál és hogyan vágjunk bele Facebook toborzásba. Kampánycsapatunk 4 éve csak ezzel foglalkozik! Csak az elmúlt... Teljes cikk

5 tipp, az egyszerűbb munkavállalói nyilatkoztatásért

Évente több alkalommal is kérheti a HR a munkavállalók nyilatkozatát... Morgolódnak a kollégák, feszültek a HR-esek… Lehet másképp, mutatjuk a tippeket! Teljes cikk