Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Az ELTE a legjobb egyetemek ranglistáján

Az ELTE az ezres lista legjobb magyar egyeteme lett a 488. hellyel, a Center for World University Rankings frissen nyilvánosságra hozott egyetemi összehasonlításában. Ezzel a globális felsőoktatás felső 2 százalékában kapott helyet, közölte az intézmény. A legjobbak a Harvard és a Stanford, Magyarországról többek közt bekerült még a Semmelweis Egyetem, a Debreceni Egyetem.

A rangsor indikátorai közül kiemelkednek az oktatás minőségét mérő adatok, ezek alapján az Eötvös Loránd Tudományegyetem a világ 95. legjobb egyetemének számít. Az oktatók-kutatók idézettségi mutatói alapján az intézmény a 268. helyen áll.

A CWUR nyolc szempont alapján rangsorolja az egyetemeket, többek között az oktatás minősége, a végzett hallgatók elhelyezkedése, az oktatók kiválósága, a publikációk száma, az idézési arány és a szabadalmak száma alapján.

A legjobb tíz között idén is nyolc amerikai és két brit intézményt találunk: a rangsor élén a Harvard University, a Stanford University és a Massachusetts Institute of Technology szerepel, amelyeket a University of Cambridge és a University of Oxford követ.

A listára hat magyar intézmény került fel: az Eötvös Loránd Tudományegyetem a 488., a Semmelweis Egyetem a 631., a Debreceni Egyetem a 661., a Szegedi Tudományegyetem a 708., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 850., a Pécsi Tudományegyetem pedig a 877. helyen végzett.

A teljes lista ITT található.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkába álltak a mentorok a Nyíregyházi Egyetemen

A Nyíregyházi Egyetem is bekapcsolódott a Tanítsunk Magyarországért társadalmi felzárkóztató programba, amelynek célja a térség hátrányos... Teljes cikk

Fontos határidő közeleg a felsőoktatási hallgatók számára

A kedvező konstrukcióknak köszönhetően egyre többen veszik fel a diákhitelt. Teljes cikk

Schanda: az OECD elismeri a kormány céljait és eredményeit az oktatás területén

2010 és 2017 között megduplázódott a külföldi hallgatók aránya a magyar felsőoktatási intézményekben. Teljes cikk