Megjelent: 3 éve

Boldogságórákat vezetnek be az óvodák, iskolák

Ez nem vicc, létező dolog - osztályzat egyelőre nincs, házi feladat és tankönyv viszont igen. Gyarmathy Éva Prima-díjas pszichológus, a magyarországi Diszlexia Központ megalapítója, az MTA tudományos főmunkatársa szerint ez nem oldja meg a boldogtalan, szorongó gyerekek problémáját. És nem állítja meg azokat a diákokat sem, akik tanulmányaik után vagy közben külföldre mennek - írja a HVG.

images

images

A szakember szerint valós probléma, hogy a magyar gyerekek szoronganak, boldogtalanok és azzal is sokszor találkozik, hogy már egészen fiatalon tudják egy másik országba költözve találják majd meg boldogulásukat - írja a lap.

Gyarmathy Éva szerint azonban nem az a megoldás, hogy 30 stresszes tanórához hozzátesznek egy boldogságórát. "Milyen szép lesz: Bálintka etikából elégséges, boldogságból sajnos megbukott. Igaz, az apja otthon folyton jól elveri az összes gyereket az édesanyával együtt, de a tankönyv elmagyarázta, hogy a boldogság egy mosoly, és belülről jön" - mondja a szakember.

Szerinte a diákok 15 százalékát címkézik fel azzal, hogy sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási nehézségekkel küzdő. „Oktatási menekültek” témában már konferencia szerveződött, akkora a probléma. Az oktatásban a játék, aktivitás, újdonság, érdekesség, siker, társas megerősítés kellene hogy legyen a meghatározó. Ezzel szemben a minősítés, büntetés, félelemkeltés, túlterheltség és kudarcok jellemzik a mai magyar oktatási rendszert.

Gyarmathy úgy gondolja nem kellenek újabb tanórák, vannak dolgok amiket nem lehet tankönyvből megtanulni. "Csak nagyon hozzá nem értő oktatásirányítók gondolják, hogy a hit és erkölcs, valamint a boldogság, a játék vagy a tanulás könyvből elsajátítható."

HVG
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Egyre több iskolában jelenik meg a koronavírus, szigorít a kormányzat

Módosult a karanténszabályokra vonatkozó szabály az iskolákban, egyre több intézményben kell intézkedni a megbetegedések miatt. Teljes cikk

Karriernapot tartanak a Szegedi Tudományegyetemen

Az eseményen az érdeklődők találkozhatnak a régió és az ország meghatározó cégeinek képviselőivel és megismerhetik az aktuális munkaerőpiaci trendeket is. Teljes cikk

140 pedagógus halt meg koronavírusban a járvány kitörése óta

"A választásokig valószínűleg nem lehet sztrájk, ha csak a Kúria meg nem embereli magát" - mondta el Gosztonyi Gábor, a Pedagógusok... Teljes cikk