Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

euDIÁKOK roadshow 2017

22 város, 70 intézmény 1 hónap alatt. Az euDIÁKOK Iskolaszövetkezet idén tavasszal országos roadshowba kezdett, amelynek célja, hogy szolgáltatásukat eljuttassák a célcsoportjukhoz, vagyis a diákokhoz és a munkaadókhoz. A roadshowról Rumpf Nikoletta, az euCSOPORT marketing és kommunikációs vezetője beszélt.

Ez volt az első alkalom, amikor országjárásba kezdett az euDIÁKOK?

Ebben a formájában ez volt az első ilyen alkalom, de bizonyos szempontból előzménynek tekinthető a 2016-ban megrendezett Nemzetközi Munkáink Roadshowja, amely szintén sikeres rendezvény volt.

Hány helyszínen találkozhattunk veletek?

22 várost látogattunk meg, és ezen belül 70 intézménybe - középiskolába, egyetemre, kollégiumba, oktatási és munkaügyi központba látogattunk el. Számításaink szerint mintegy 5000 diákok értünk el most az akciónkkal személyesen.

Érdekes volt látni, hogy az ország keleti felén milyen nyitottan, érdeklődve fogadtak minket. Igaz, itt sok esetben a diákmunka iránt azért érdeklődnek a fiatalok - különösen a hátrányosabb térségekben - mert az így megkeresett pénzzel támogatni tudják a családjukat.

A roadshow célja a brandépítés volt vagy már konkrét munkalehetőségekre is jelentkezhettek az érdeklődők?

A rendezvénynek kettős célja volt. Pontosabban hármas. Egyrészt szerettük volna szervezetünket, az általunk nyújtott szolgáltatást megismertetni a fiatalokkal, a jelentkezőkből adatbázisunkat bővíteni, illetve akár a helyszínen konkrét munkalehetőséget biztosítani nekik. Másrészről legalább ilyen fontos, hogy a másik oldallal - a munkaadókkal - is jó kapcsolatot építsünk ki, ezért partnerbázisunk növelését, a meglévő kapcsolatok ápolását is szolgálta ez az út. A harmadik szempont pedig az volt, hogy egyfajta csapatépítő jelleggel kollégáinkat is még inkább összekovácsoljuk, hiszen számos város összekapcsolása több napos látogatást igényelt, így a munkatársak sokszor aludtak az adott városokban. A munka végeztél rendszeresen szerveztek városnézést és közös programokat.

Különféle munkatípusokat kínáltunk a fiataloknak. A fővárosban jellemzően szakmai munkákra van igény a munkaadók részéről. Vidéken inkább a franchise vállalatok helyi pontjaihoz közvetítünk fiatalokat. Ha ágazatok szerint szeretném meghatározni, akkor a kereskedelem (bolti kisegítő munkák, raktáros, kasszás, eladó stb.) és a telekommunikáció az, ahol nagy igény mutatkozik a diákmunka iránt. Például az egyik telekommunikációs cég így felkínált munkái (mobil tudós, callcenter munkatárs, adminisztrátor) nagyon népszerűek az egyetemisták, főiskolások körében.

A partnerlátogatásoknak mi a célja?

A roadshow másik célja a céges partneri hálózat bővítése volt. Városonként 10-12 vállalatot kerestek fel a HR koordinátoraink. Ők azok a kollégák, akik egy-egy céggel dedikáltan foglalkoznak, és akik napi kapcsolatban vannak az adott céges partnerrel. A találkozó célja a személyes kapcsolatok megerősítése volt. A cégeknél tett látogatás alkalmával a döntéshozók tájékoztattak minket arról, hogy mennyire voltak elégedettek az általunk közvetített diákok munkájával, és arról is, hogy a közeljövőben milyen projektekben számítanak a segítségünkre. A helyi toborzásnak köszönhetően egyébként a partnerek 20%-kal megemelték az eddigi megrendelésszámot.

Milyen visszajelzéseket kaptak a megrendelőktől?

Vidéken az adhoc megrendeléseket nehezebb teljesíteni, mint Budapesten. Az is világos, hogy partnereink a diákokban is a megbízható munkaerőt keresik. Ennek az igénynek teszünk eleget akkor, amikor a hozzánk jelentkezőket többszörösen szűrjük. Az alapos szűrésnek köszönhetően tiszta képet kapunk a munkavállaló diák motivációjáról, érdeklődési köréről, bérigényeiről. E az ismeret garantálja azt, hogy mind céges partnerünk, mind a munkára jelentkező diák elégedett legyen.

Mennyire nyílt a kapcsolat a céges partnerekkel?

Őszintén beszélünk egymással, hiszen az egyenes visszajelzés nemcsak mi, de ügyfelünk érdeke is. Az őszinteséggel érhetjük el a win-win szituációkat. A kommunikáció telefonon és emailben napi szintű egy projekt ideje alatt, de most különösen jó volt személyesen is találkozni a partnerekkel.

Lesz még folytatása az euDIÁKOK Roadshownak?

Minden oldalról nagy volt a sikere, így egészen biztosan lesz valamikor ősszel, de konkrét időpontról még nem tudok beszámolni.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Matolcsy vette fel Polt Péter lányát az MNB-hez

Személyesen a jegybank elnöke döntött arról, hogy Polt Péter, legfőbb ügyész kisebbik lánya állást kapjon a Nemzeti Bankban - írja a 24.hu. Teljes cikk

Mentők, rendőrök, tűzoltók és katonák munkájával ismerkedtek a gyerekek

Kilencedik alkalommal vehettek részt a mentők, rendőrök, tűzoltók és katonák munkáját megismertető tematikus napon a zánkai és a fonyódligeti... Teljes cikk

50 éves mélyponton a fiatal amerikaiak munkanélküliségi rátája

Az Egyesült Államokban a 16-24 év közötti korosztály munkanélküliségi rátája 9,6 százalékra csökkent júliusban az egy évvel korábbi 11,5... Teljes cikk

Folytatódik a munka a kaszkadőr halála után

48 órával a kaszkadőrnő halálos motorbalesete után máris folytatódik a Deadpool 2. forgatása - írja a 24.hu Teljes cikk

Csődhelyzetben a légitársaság

Csődöt jelentett az Air Berlin légitársaság, miután fő részvényese az Etihad Airways úgy döntött, nem támogatja tovább anyagilag a német... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár