Felmérés: megéri a cégeknek a digitális átállás
A szakemberhiány a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalatok a digitális technológiák bevezetése során szembesülnek.
Megéri a cégeknek a digitális átállás: a digitális transzformáció javította a cégek eredményességét, és ez magabiztossá teszi a vállalatokat a napjainkban tapasztalható bizonytalanságokkal, kihívásokkal szemben. Az elért eredmények és a teljesítménynövekedés szinte "a túlélés" eszközévé tette az ügyfélközpontú technológiai stratégiákat - állapította meg a KPMG Global Tech Report 2022 felmérése.
Az elemzésben kiemelték, hogy csaknem minden válaszadó megemlítette, hogy az elmúlt két évben szervezete digitális átalakulása javította az eredményességet, illetve a teljesítményt: a válaszadók közel 60 százaléka több mint 5 százalékos növekedésről számolt be ennek köszönhetően. A piaci hullámzások ellenére a technológiai vezetők világszerte bíznak abban, hogy a technológia beváltja a hozzá fűzött reményeket. A lendületes növekedés és a feltörekvő technológiák iránti nyitottság ellenére a több mint 2200 technológiai felsővezetővel és iparági szakértővel készült felmérés arra is rámutat, hogy vannak a továbbfejlődést hátráltató tényezők, úgy mint a technológiai területeken tapasztalható kompetenciahiány vagy a szaporodó kiberbiztonsági kihívások.
A KPMG kutatása szerint a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalatok a digitális technológiák bevezetése során szembesülnek, a szakemberhiány. Ez az egészségügyben (52 százalék) és a gyártó szektorban (48 százalék) a legszembetűnőbb. A felmérés többek között arra is rávilágít, hogy a digitális transzformáció egyik legfontosabb mozgatórugója az ügyfélélmény javítása. Az ügyfélközpontúság a vevők igényeit leginkább kiszolgáló, hatékony folyamatok, termékek és szolgáltatások megtervezését, bevezetését jelenti. Az ügyfélélmény fokozására irányuló stratégiai tervekben a cégek kulcsszerepet szánnak a nagyvállalati technológiának - írták.
A válaszadók 62 százaléka szerint a területek közötti együttműködés terén van még tennivaló. A vállalat technológiai újratervezésével és a részlegek közötti akadályok lebontásával a cégek hozzájárulhatnak az ügyfélélmény javításához. Azok a cégek, amelyek elkötelezettek az akadálytalan együttműködés kialakítása, a szervezetek közti határok lebontása iránt, kiemelkednek a többi közül. A válaszadók felismerték a feltörekvő technológiákban rejlő potenciált, és dolgoznak azon, hogy lefektessék az alapokat: a megkérdezettek 46 százaléka tervezi, hogy a jövőben befektet az új technológiákba, de többségük még nem, vagy csak keveset haladt előre.
MTI
- 2023.03.30euChance KLUB Elindult az euChance program, melynek egyik kulcs eleme a networking lehetőséget biztosító euChance KLUB. Szeretettel meghívjuk a 2023-as év első eseményére. 2023. március 30. 9:00-11:00 Nem Adom Fel Kávézó 1086 Budapest, Magdolna utca 1.
Részletek
Jegyek
- 2023.04.28Vezetői Best Practice Fórum VEZETŐI ÉS SZERVEZETI KOMMUNIKÁCIÓ, MOTIVÁCIÓ A fórum célja a vezetői legjobb gyakorlatok megosztása
Részletek
Jegyek
- 2023.05.10Foglalkoztatás 3.0 Nyissunk együtt a munkaerőpiac új lehetőségei felé! Hogyan lehet sikeres a 3. országból történő toborzás? Milyen munkaerőpiaci problémákat orvosolhatunk vele? Mekkora erőforrást és pénzt igényel a folyamat? Hogyan érdemes belevágni? A HR Portal és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) által közösen szervezett Foglalkoztatás 3.0 konferenciának fókuszában az Mt. 2022, év végi EU-s jogharmonizációja, valamint a 3. országbeli munkavállalók foglalkoztatása áll.
Részletek
Jegyek
- 2023.05.18Lean Konferencia Lean és digitális transzformáció Lean, energiahatékonyság, folyamatfejlesztés.
Részletek
Jegyek
A szakemberhiány a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalatok a digitális technológiák bevezetése során szembesülnek. Teljes cikk
A Mars saját tapasztalataival segíti a kutyabarát irodák kialakítását. Teljes cikk
dr. Mihalik Zsuzsát, az All You Can Move alapító tulajdonosát kérdeztük az aktuális sportpiaci helyzetről és a munkáltatói gondoskodás megtérüléséről. Teljes cikk
- Négynapos munkahetet javasol a Párbeszéd 4 hónapja
- Az orvosok 90 százaléka napi rendszerességgel használja munkájához az internetet 5 hónapja
- Új szabályokat kell megtanulnunk, hogy ne legyünk udvariatlanok a digitális térben 5 hónapja
- Az egészségügyi szakemberhiányra is hatásos válasz lehet a digitalizáció 5 hónapja
- Átállnak a digitális oktatásra a Dunaújvárosi Egyetemen 6 hónapja
- Ideje újragondolni, amit a digitális írástudásról hittünk 6 hónapja
- Láthatatlan állásbörzék a neten 7 hónapja
- Metaverzum: másra használnák a fogyasztók, mint a vállalatok 7 hónapja
- Áremeléssel, leépítéssel, távmunkával harcolnak az infláció ellen a cégek 7 hónapja
- Áttörést hozott a Covid a cégek IT-fejlesztésében 8 hónapja
- Robot-tanácsadók és chatbotok jelenthetik a bankok jövőjét? 8 hónapja