kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Forradalmak kora az irodákban is

A Szilikon-völgy egyik törekvése vált most világszerte divattá: a vállalatok egymásra licitálva alakítják ki nem mindennapi irodáikat, kampuszaikat, hogy ezzel is motiválják az ott dolgozókat. De miben mások ezek a modern munkahelyek?

Ma nagyobb kihívás megtartani a munkaerőt, mint megszerezni azt. Régen a cégek béremeléssel motiválták munkavállalóikat, de ezzel egy idő után nem tudtak egymás közt versenyezni, így mára inkább a rugalmas munkaidő, az innovatív munkakörnyezet az, ami számít. A techóriások idejében felismerték, hogy inspiráló irodákban a dolgozók szívesebben, nem mellesleg hatékonyabban tevékenykednek.

Hazánkban is évek óta egyre nagyobb az igény az olyan irodaház típusokra, amelyek már nem csak műszaki paramétereikkel tudnak kitűnni - hisz ezekkel majdnem minden újépítésű irodaépület rendelkezik -, hanem olyan plusz kiegészítésekkel, extrákkal is rendelkezzenek, mint például a dolgozók életét megkönnyítő szolgáltatások és a közeli rekreációs lehetőségek, melyek hozzájárulnak a munkahelyi jól-léthez.

Milyen az ideális környezet?



Az irodaház központi elhelyezkedése kiemelt jelentőséggel bír, hogy az minél könnyebben megközelíthető legyen. Az Y generációnak különösen fontos, hogy közel érezze magát a történésekhez, elérhető távolságban legyenek közösségi terek, éttermek és kávézók, ahová akár ügyféltalálkozókat is szervezhet. Ezzel ellentétben az X generációnak sokkal inkább az óvodák, az iskolák és a vásárlási lehetőségek közelsége számít kiemelten. A zöldövezet és a környezettudatosság azonban minden generáció számára meghatározó: ha kicsit ki akarnak szakadni a munkából, legyen lehetőségük sétálni a szabadban, feltöltődni egy edzőteremben vagy közeli sportpályán.



Adaptív térkialakítás



A vállalatoknak és munkavállalóiknak kardinális kérdés az irodaépület építészeti kialakítása. Az open office-okban a legtöbben arra panaszkodnak, hogy nincs meg a személyes terük, ezért egyaránt szükségesek a kollaborációs terek, de a magántelefonálásra alkalmas csendesebb zugok is. Fontos szemponttá vált tehát az irodák ergonómiai kialakítása során a személyre szabhatóság és hogy biztosítva legyenek a munkafolyamatok által megkívánt elvonulási lehetőségek.

A fiatal munkavállalók alapvető elvárása, hogy laptopjaikkal bárhol dolgozhassanak, ez pedig multifunkcionális terek létrehozását teszi szükségessé. A különböző szituációkhoz és igényekhez alkalmazkodó irodaterek több alkalmi találkozóhelyet biztosítanak, erősíthetik a csapatmunkát és akár a mobil munkavégzést is lehetővé teszik. A megfelelő bérezés mellett így a jó helyen, jó környezetben lévő iroda is nagyon fontos toborzó eszközzé vált.

BudaPart Gate - a 21. század irodája



A jövő irodaházainak fejlesztői már az új idők kihívásainak megfelelően készítik a következő generációk igényeire szabott munkahelyeket. A budapesti BudaPart beruházás, a Kopaszi gáttal szemben, azzal a céllal jön létre, hogy egyszerre biztosítsa a minőségi munkához szükséges, minden igényt kielégítő, urbánus infrastruktúrát, valamint a Duna-part és a környező zöldfelületek segítségével a természetközeliséget az inspiráció érdekében. A Property Market Kft. fejlesztésében és a 21 éves múltra visszatekintő Market Építő Zrt. kivitelezésével, magas minőségben készülő 20 000m2 -es BudaPart Gate irodaépület a Duna közelségében helyezkedik majd el. A BudaPart irodaházainak tervezésénél a fejlesztők azt tartották szem előtt, hogy az épített környezet is segítse a koncentrációt, és csökkentse a stressz szintjét, mindemellett kulcsfontosságú szerepet játszanak a külön kialakított zöld- és vízfelületek is, hiszen az 54 hektárnyi területből 11 hektár vízfelület és 20 hektár zöldfelület garantálja a jövőben az alkalmazottak közvetlen kapcsolatát a környezettel.

A BudaPart Gate optimális benapozásának, nagy, zöld felületeinek és energiahatékony gépészeti megoldásainak köszönhetően rendkívül környezettudatos, A+ minősítéssel rendelkező épület. Ezt a gondolkodást erősíti, hogy - habár az épület rendelkezik alkalmazotti és vendégparkolóval - nagykapacitású kerékpártárolóval és hozzá kialakított öltözőkkel is felszerelt.

A BudaPart egy valódi városnegyeddé fog fejlődni az elkövetkezendő évek során, ahol az irodák mellett számos modern lakóház is épül, melyek kulcsrakészen várják leendő tulajdonosaikat. Itt épül meg továbbá Magyarország vezető olajvállalatának, a MOL Campusának ultramodern 120 méteres toronyháza is, melyet a londoni Foster+Partners építésziroda tervezett. Együtt e három funkció, vagyis a lakóépületek, az irodák, illetve a kikapcsolódást szolgáló létesítmények egy lüktető, minden igényt kielégítő, kiváló infrastruktúrával ellátott, élhető és természetközeli városrésszé fognak fejlődni a jövőben. A BudaParton több sportpálya, étterem, butik, sőt óvoda is hozzájárul majd az itt lakók és dolgozók kényelméhez. A BudaPart fejlesztés 2017 nyarán indult el, az első ütemben épülő lakóépületek és a BudaPart Gate irodaház átadása már 2019 elején megtörténik.

További információk: www.budapart.hu
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új cégcsoportos modellek. Cégközösségekben a biztonság!

Eddig a cégcsoport a vagyonkezelőt és a vagyonát neki átadó termelő, szolgáltató egységek rendszerét jelentette egy tulajdonosi körön belül. Teljes cikk

Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában

Idén negyedik alkalommal adták át a BeneFit PRIZE 2025 díjakat. A gálával egybekötött díjátadóra november 13-án, a Budavári Palota Lovarda... Teljes cikk

Emelkedik a 2026-os EU Kék Kártya bérminimum – mit jelent ez a munkáltatóknak?

2026-ban változik a Kék Kártyás munkavállalók bérminimuma – a jogszabály már megjelent, a felkészülés most kezdődik. Cziczárdi Györgyi, az... Teljes cikk