Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 hete

Hogyan ne juss el a célközönségedhez?

Szeretnél tuti receptet ahhoz, hogy senki se kattintson a cikkedre? Akkor írj cirkalmas mondatokat, egymásba folyó, teljes képernyő szélességet kitöltő sorokat, ne használj illusztrációt, és beszélj sokat mellé. Ha az a célod, hogy csak saját szórakoztatásodra írj, könnyű a dolgod, az interneten fellelhető írások 90 százalékát a kutya nem olvassa el. Ezek mellé beállni a sorba egyszerű feladat. Elmondjuk, hogyan csináld. Vagy épp hogyan ne.

TrendtollnokokNe határozd meg, kinek akarsz írni!

Minek? Úgyis az a cél, hogy ne olvassák el. Ha kijelölsz egy célközönséget és annak elképzeled egy konkrét tagját, még a végén elolvassa. A célközönség meghatározása plusz vesződség, sok gondolkodást igényel (jaj de fárasztó!), és meg sem éri: csak annak érdemes ilyesmibe energiát és időt fektetni, aki olvasókat toborozna.

Ha nincs inspirációd, akkor is szögezd magad a monitor elé!

Nem jönnek a gondolatok? Olyan nincs. Ne kávézz, az csak eltereli a figyelmedet. Ne sétálj, ne sportolj, ne csinálj semmit: a legjobb, ha a monitor előtt maradsz, kénytelen lesznek előbb-utóbb jönni a gondolatok. Ha mégsem? Akkor se állj fel.

Az érzelmek feleslegesek

A gyengék operálnak érzelmekkel. Légy tényszerű, ne próbálj senkiből érzelmeket csiholni. Ezért, bár kapcsolódna a témádhoz, ne mutass be személyes sorsokat, ne vigyél személyes szálat a cikkedbe. A hatékony írás fő ismérve, hogy hat az érzelmekre - mivel te nem akarsz hatékony lenni, ne is hass rájuk.

A konkurencia nem érdekes

Minek néznéd, hogy más mit ír? Kinek lenne az jó? Még végül valami plusz ötletet ad, ami miatt rád találnak az olvasók - és hát nem ez a célod. A konkurenciánál olvasható témák, feldolgozási módok ihletet, plusz lökést adhatnak, amire neked semmi szükséged, hiszen a magadat a monitor elé szögezés módszerével neked mindig van inspirációd.

Sok közhelyet

A közhely a cikkírás alapja. Mármint az olyan cikkeké, melyeket nem olvas senki. Tegyél minden mondatodba egy hasonló okosságot: „gyorsuló világunkban”, "nem a cél a fontos, hanem az odavezető út", "lépj ki a komfortzónádból", „légy önmagad” és biztos sok értékes kattintást szerzel. A közhelyekkel nem lehet mellényúlni, tévedni, azt a biztonságot (komfortzónát) nyújtják neked, amire szükséged van egy cikk írásakor. Ha ügyes vagy, még mérges is lesz az olvasó, és ha bele is kezdett szándékaiddal ellentétesen az olvasásba, azonnal be fogja zárni az oldaladat.

Minél bonyolultabb, annál jobb

Se eleje, se vége körmondatok, melyek úgy tekerednek körbe mint Náncsi nénin a gumibugyi. Tulajdonképpen, az az igazság, őszintén megvallva - ezek is jó töltelékszavak, ha végképp semmi nem jut eszedbe, hogy miről is írhatnál. A körmondatokat meg úgysem érti senki, de minek is értené, ha nem akarod, hogy elolvassák a cikkedet. Legalább 3-4 soros legyen egy mondatod, többszörösen összetett, alá-felérendelt szerkezettel, változó alanyokkal. Nagyon hatásos, hidd el, nyelvtanprofesszor legyen a talpán, aki kibogozza.

Ne tagolj: csak egybe ömlessz mindent

A cirkalmas mondataidat szerkeszd sorkizárttal és minden sor érjen faltól falig. Ez nagyon fontos! Minél jobban egybefolyik a szöveg, annál kevesebben olvassák el. Ha nem használsz bekezdéseket, tagolásokat, alcímeket, még jobb a helyzet.

A cím nem számít, csak maga a cikk

Mondják, hogy a cím adja el a cikket. Ha ez így van, már tudod a dolgod: adj érdektelen címet. Semmiképp ne legyen kérdés, még végül kíváncsiak lesznek a válaszra és rákattintanak. Ne legyen benne olyasmi, hogy „5 tipp, azért hogy…”, mert azt nagyon szeretik és még végül lesz olvasód. Adj olyasmi címet, mint egy törvénycikkely neve, száraz, érzelemmentes, puszta tény. Az legyen a címe, amiről szó van az írásodban, nem kell felajzani senki a kíváncsiságát.

Képek - minek?

A képek csak megzavarják az olvasót. Sőt, kíváncsivá teszik. Megtörik a jó kis sorkizárt cikkedet, hosszú mondataidat. Még csak az kéne, hiszen neked kellenek a végtelen bekezdések és a szemkifolyató mondatok: képeket véletlenül se tegyél a cikkbe.

Most már tudod, miként kell olyan cikket írni, melyet senki nem olvas el. Bár elég különleges cél azért írni, hogy senkit ne érdekeljen a végeredmény, ha mégis úgy döntenél, hogy szeretnéd, ha elolvasnák az írásodat, akkor gyere el képzésünkre, eláruljuk, hogyan írj úgy, hogy el is olvassák.
Trendtollnokok

Legközelebb március 21-én és április 4-én tanulhatsz tőlünk.
Follow hrportal_hu on Twitter

Egy szoftver a rugalmas, hatékony, fair munkahelyekért

Ember legyen a talpán, aki képes egy szervezetet a legapróbb részletekig átlátni. Aki képes több száz ember közül kiválasztani azt, aki valamiért nem eléggé motivált. Aki képes megállapítani azt, hogy a rengeteg, akár távmunkában végzett feladat közül melyekre fordítottak túl sok vagy éppen túl kevés időt. Mondhatnánk, hogy tízperceken nem múlik semmi. De mi van akkor, ha nagyon sok tízpercről van szó? Ez már súlyos összegekben is kimutatható, pedig könnyen lehet, hogy az egész nagy gépezetben csupán egyetlen csavart kell arrébb helyeznünk. Elképzeléseink természetesen lehetnek arról, hogy miben kell fejlődni. De mi van, ha nem csak elképzelések állnak rendelkezésre, hanem tűpontos adatok is?tovább..

    További cikkek
    Nagyobb a magyar munkaerőhiány az uniós átlagnál

    Az Európai Unió átlagánál nagyobb Magyarországon a betöltetlen álláshelyek száma és a bérköltség növekedése is - közölte az Eurostat adatai... Teljes cikk

    A londoni állások Frankfurtba vándorolnak

    Frankfurt az éllovas a londoni City pénzügyi szolgáltatási központjában honos bankok átcsábításáért folyó versenyben a Financial Times szerdai... Teljes cikk

    Egy szoftver a rugalmas, hatékony, fair munkahelyekért

    Ember legyen a talpán, aki képes egy szervezetet a legapróbb részletekig átlátni. Aki képes több száz ember közül kiválasztani azt, aki valamiért... Teljes cikk

    Beszívott munkások miatt állt a BMW gyár

    40 percig állt a müncheni szerelőszalag, mert a munkások rosszul lettek a tudatmódosítóktól - írta az Origo. Teljes cikk

    Vannak ügyvezetők, akik betelefonálnak a jóshoz

    Az ötven leggyakoribb ügyfelük között több cégvezető volt. Volt olyan, aki azt mondta, hogy a tanácsok segítségével sikeresebb lett a cége -... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    Mikor és miért hatékony az e-learning?

    A javuló termelékenységnek és hatékonyságnak, a versenyképes szervezetek kialakításának, az innovációs képesség növelésének is a...