Megjelent: 17 éve

Honlapok az álláskeresésnél - Növelhető esélyünk saját weboldallal?

A nyugat-európai és magyar fejvadászok, személyzeti tanácsadó megosztottak a személyes honlap pályázásban betöltött szerepéről.

Nem a honlap, hanem a cv és a motivációs levél dönt első körben

"Elvétve találkoztam pályázatokban honlapra hivatkozással, és nem is ezen múlik a sikeres pályázás. Első körben a részletes szakmai önéletrajz és a motivációs levél fontos. Kreatív munkát végzőknél - például művészeknél, újságíróknál, webdesignereknél - lehet jelentősége a weboldalnak, például referenciamunkák bemutatásánál, de mi ilyen pozíciókra ritkán keresünk jelölteket. Az üzleti életben nem látom a honlap plusz értékét", mondja Kósa Lajos, az IMMC személyzeti tanácsadó cég ügyvezető igazgatója. E véledést erősíti meg Lukács Zsolt, a Telkes Tanácsadó Rt. üzletfejlestésért felelős partnere is.

Tízből nyolc webdesignernek van saját honlapja

A személyes honlapokban ezzel szemben előnyt lát Csudutov Csudinka, a Mimox IT-toborzó cég ügyvezető igazgatója, aki megerősíti: elsősorban "webközeli" álláskeresőknél találkoznak személyes weboldalakkal, tehát olyan jelentkezőknél, akik szeretik az internetet és a munkájuk vagy magánéletük során sokat használják.

"Tapasztalatom szerint a webdesignerekre jellemző a leginkább a személyes honlap elkészítésére, tíz jelentkezőből nyolc rendelkezik ezzel. Ők elsősorban referenciamunkáikat, szaktudásukat helyezik el az oldalon, ami nélkül kevés esélyük lenne az álláskeresésben. Szintén sok webfejlesztőnek van oldala tízből hozzávetőleg háromnak, ám más területeken, például a könyvelésben/számvitelben fehér hollónak számít a személyes weblap. Szintén hasznos lehet a weblap újságíróknak, akik korábbi cikkeiket is elhelyezhetik a világhálón", mondja Csudutov Csudinka.

Személyes weboldalt szakértők szerint könnyű készíteni. Minimális számítástechnikai ismeretekkel, és néhány segédprogrammal egy nap alatt összerakható. Az álláspályázást alátámasztó weblap készítése azonban több buktatót rejt.

Hogyan ne reklámozzuk magunkat saját oldallal a munkáltatóknál

Az utóbbi egy hétben két e-mail is érkezett szerkesztőségünkbe külföldi álláspályázóktól, melyben az álláskeresők személyes weboldalra hivatkozva próbálták eladni magukat.

Mathieu, egy brüsszeli fiatalember it-tanácsadóként dolgozott és most munkát keres. Honlapjának első oldala profi elrendezésű, szakmai önéletrajza gyorsan elérhető három nyelven, három formátumban. Ennek ellenére a nyitó lapon található képpel valószínűleg csökkenti pályázási esélyeit. Egy borospoharat tart ugyanis a szája elé, a képaláírás pedig "Escapade en Suisse" (Tombolás Svájcban).

Egy román hölgytől szintén kaptunk egy személyes weboldalra mutató linket. Kíváncsiak lennénk, hány HR-vezető hívta be interjúra ez alapján, gyanítjuk, nem sok. A megjelenő fénykép és a feltöltött önéletrajz alapján inkább társkereső rovatban lenne a "pályázat" helye, ugyanis a magasság, a testsúly, a dohányzási szokás és egy ujjatlanban blúzban készült nyári kép nem a szaktudást és az álláskeresést erősíti.

Mindkét pályázat legnagyobb hibája, hogy személytelen, nem konkrét céghez íródik, nem meghatározott pozícióra szól és a pályázó privát szféráját tárja fel.

Ha már készítünk saját weboldalt, akkor azt a legjobban e-mailben elküldött konkrét pályázati anyagban hivatkozásként célszerű használni. Például önéletrajzban a személyes adatok között egy "Honlap" bejegyzéssel, vagy a "Referenciák" fejezetben az elérhetőségre utalva.

Kerülendő az ízléstelenség, a szexualitás, a privát szféra felfedése

"A weblapkészítésnél ügyelni kell arra, hogy a külvilágnak, a leendő munkáltatónak készül, tehát az ízléstelenség, a szexualitás megjelenítése nem válik a jelölt hasznára, sőt...", mondja Csudutov Csudinka.

Eric Jaquith egy amerikai fejvadász cég vezető munkatársa például hosszú keresés után megtalálta a megfelelő jelöltet a recepciós pozícióra. Ám amikor a megadott linkre kattintott megjelentek a jelölt meztelen képei, aki korábban modellkedett. Ezek után Eric Jaquith nem őt választotta.

Szintén a jelentkező privát életének megjelenése befolyásolta Tom Day-t, egy gyógyszeripari cég vezetőjét, aki a pályázó honlapjára klikkelve esküvői fotókat pillantott meg, a feleségéhez fűződő viszonyába kapott betekintést. Szintén más mellett döntött.

Saját weboldal: szereplés a telefonkönyvben

Ennek ellenére a weboldal számos pozitív információt is tartalmazhat. "Egy informatikusnál például jó pont, ha letölthető segédanyagokat tesz fel a honlapjára egy adott témában, mert ez azt bizonyítja, hogy hajlandó tudását másoknak is átadni", mondja Csudutov Csudinka, aki a "honlapos" hivatkozással pályázók oldalaiba rendszeresen belepillant.

A Mimox ügyvezetője hozátette: Lényeges még a weboldal tartalmát, de legalább a szakmai önéletrajzot folyamatosan frissíteni. "Egyszóval a saját weboldal olyan, mint szerepelni a telefonkönyvben. Ha azt akarjuk, hogy megtaláljanak, ott kell lennünk."

Álláspályázathoz készített személyes weboldal követelményei:

  • Átlátható struktúra
  • Rövid letöltési idő
  • Rikító színek kerülése
  • A főoldal ne szolgáljon motivációs levélként, inkább rövid üdvözlés
  • Az átlagos pályázati anyaghoz képest többet tartalmazzon
  • Privát képek, információk mellőzése, az ízléstelenség és a szexualitás kerülése
  • A bizonyítványokat, referenciákat pdf-formátumban letöltésre felkínálni
  • Letöltésnél a dokumentumok nagyságát megadni


Karácsony Zoltán
HR a neten
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Telefonjukon követhetik munkahelyük mindennapjait a dolgozók

Saját mobilalkalmazást fejlesztett a Körber pécsi telephelye. A gépgyár több mint ezer munkavállalója bármikor küldhet be innovációs ötletet,... Teljes cikk

A fenntarthatóságban is stílust teremtenek a textilnyomtatók

Sose volt annyira egyszerű ruhatervekből kézzelfogható divatcikkeket létrehozni, mint a festékszublimációs textilnyomtatók korában. A rendkívül... Teljes cikk

Budapesten alakítja ki új Automatizációs Tudásközpontját a Morgan Stanley

A Morgan Stanley úgy döntött, hogy Budapesten alakítja ki azt a tudásközpontot, amelynek célja az automatizáció felgyorsítása a banknál a... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek