Kevés a pilóta, mégis nagyon drága a képzés
A légitársaságoknál folyamatos a pilótahiány, mégis mire valaki elvégzi a képzést az akár egy lakás árát is felemésztheti. Persze ez később megtérül, hiszen aki elvégzi a képzést azonnal találhat munkát és a fizetés sem kevés - írja a Magyar Nemzet.
A befektetés viszont gyorsan megtérül, mert egy kezdő elsőtiszt (másodpilóta) nettó egy-kétezer eurót keres havonta, ugyanakkor a bérek a repült órák függvényében gyorsan emelkedhetnek akár ennek többszörösére is, a kapitányi fizetések pedig hat-nyolcezer euró körül vannak.
A lapnak nyilatkozó szakember szerint ma már a légitársaságok is részt vesznek az adott típusokra való kiképzésben, ám ennek előfeltétele, hogy a jelentkező rendelkezzen kereskedelmipilóta-engedéllyel, aminek a megszerzése akár 10 millió forint is lehet. Magyarországon is vannak pilótaképzők, de ezek nem államilag támogatott képzések, diákhitelből lehet finanszírozni őket.
Magyar Nemzet
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A futár olyan munkakör, amelynek lényege küldemények (csomagok, levelek, iratok, ételek stb.) eljuttatása egyik helyről a másikra meghatározott időn belül. Teljes cikk
A biztonsági őr olyan munkakör, amelynek célja emberek, épületek, területek és értékek védelme, valamint a rend és biztonság fenntartása. Teljes cikk
A takarító feladata különböző helyiségek tisztán tartása és higiénikus állapotának biztosítása. Dolgozhat például irodákban, iskolákban,... Teljes cikk
- A felsőfokú végzettségűek aránya nemek szerint hazánkban és az EU-ban 2 hete
- Rekordmélyponton a kezdő fizetések: már a top cégek sem adnak többet a fiataloknak 2 hete
- A nem nappali képzésben részt vevő hallgatók számának alakulása 2 hete
- Felmérés: a dolgozók több mint fele nem kapott fizetésemelést az elmúlt évben 2 hete
- Sokan titokban használják az AI-t, ez az oka 3 hete
- Felmérés: minden ötödik brit dolgozó kért már előleget a főnökétől, hogy megéljen 3 hete
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 3 hete
- A bértranszparencia a bizalom eszköze, nem puszta megfelelés 3 hete
- "Többek vagyunk azáltal, hogy más kultúrákkal is együttműködünk" - a Pannonjob és a Club Tihany megoldása a munkaerőhiányra 3 hete
- HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina 1 hónapja
- Így emelkedett a reálkereset tavaly óta - Megérkeztek a KSH adatai 1 hónapja

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja