Megjelent: 3 éve

Megkezdődnek a jövő évi minimálbéremelésről szóló tárgyalások

Kedden kezdődnek a tárgyalások arról mennyi legyen jövőre a minimálbér és a garantált bérminimum, mivel a munkaadóknak és a munkavállalók képviselőinek nagyon eltérő a véleményük így elhúzódó egyeztetésekre lehet számítani - írja a Magyar Idők.

A munkaadók szerint indokolatlan a jelenlegi munkaerőpiaci helyzetben a minimálbér újabb jelentős emelése, ugyanakkor a bérminimum felzárkóztatását is tíz százaléknál alacsonyabb mértékben emelnék a vállalkozói képviseletek - írja a lap.

Ahogyan arról már mi is írtunk a munkáltatók attól teszik függővé javaslataikat, hogy a szociális hozzájárulási adó csökkentését a tervezett jövő júliusi ütemezésnél előrébb tudják-e hozni, januárra.

Tárgyalnak a jövő évi cafeteriát érintő változásokról is. A szakszervezetek bizonyos elemek megtartását szeretnék elérni például a lakhatási és utazási elemekhez kapcsolódó kedvezményeket, valamint az öngondoskodást segítő lehetőségeket.

A Munkástanácsok Országos Szövetsége a minimálbér 13 százalékos és a garantált bérminimum 15 százalékos felzárkóztatását szeretné elérni.

A Liga Szakszervezetek a cseh minimálbér elérését tartja szükségesnek: változatlan munkavállalói elvonás mellett így a minimálbért 2020-ra bruttó 190 ezerre, míg a garantált bérminimumot 254 ezer forintra emelnék.

Magyar Idők
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter