Megjelent: 2 éve

Online Extra csomag - megoldás a fizikai keresésekre

A fizikai munkaerő toborzása egyre nagyobb feladat elé állítja a HR osztályokat. A kihívást sokszor már kiszervezve sem tudják megoldani. Lehet, hogy csak a keresési módszerek és a célcsoport nem elég beható ismerete eredményezi a kudarcokat? A Beck & Partners Kft. most felmérést végzett, és tapasztalataikra építve olyan új szolgáltatást hoztak létre, mellyel nagyban megnövelték a fizikai keresések sikereit. A fejvadász üzletáguk egyik vezetőjével, Tamaskovics Diánával beszélgettünk a tapasztalatairól, és a felmérés eredményeként létrejött új szolgáltatásukról.

Az idei évben már többször elhangzott, hogy legalább olyan nagy nehézség fizikai területekre kollégákat találni, mint mérnököket vagy informatikusokat. Hogy tapasztaljátok ügyfeleitek körében, nem javul ez a tendencia?

Úgy látom az ügyfelek visszajelzéseiből, hogy ez a tendencia nem javul, és mi magunk is folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy minél hatékonyabb megoldást kínáljunk erre a létező problémára.

Milyen eszközöket vettek be azért, hogy ügyfeleiteknek betöltessétek a fizikai kereséseket? Mely szolgáltatásotokat szokták igénybe venni?



Általában fizikai keresések zömére az online hirdetéses alapcsomagot veszik igénybe, mert nem akarnak sok pénzt költeni a fizikai munkaerő toborzásra. Egy-egy partnerünk Mini fejvadászatot is igénybe vesz karbantartó vagy szerviztechnikus keresésre. A nagyobb multi cégek pedig nagyon-nagyon ritkán, de előfordul, hogy ilyen szakembereket fejvadászattal is keresnek, ezek a keresések mindig sikerrel zárulnak.

Amit mi meg tudunk tenni, és kifejezetten fontosnak tartom ilyenkor, hogy segítünk a hirdetések szövegének a megírásában és nagyon nagy mennyiségű hírlevelet küldünk az adatbázisokba, ezzel nagyban meg tudjuk növelni a bejelentkezők számát. Ez az alap eszköztárunk ilyenkor, ami rengeteg munkát igényel. Az ügyfeleink kérésére Facebook kampányokkal is meg szoktuk támogatni a kereséseket. Ebben az esetben szorosan együtt dolgozunk a marketinges kollégákkal, és létrehozzuk a célcsoportspecifikus Facebook hirdetést, ami ugyancsak jó jelölteket tud eredményezni.

Milyen felmérést végeztetek, és milyen eredményt hozott, aminek kapcsán létrejött az új szolgáltatás?



Az egyik fizikai munkás hirdetésnek nagyon kis eredménye volt, ezért tudni szerettem volna, mi is történik a piacon. Cégünk életében kifejezetten fontosak a folyamatos felmérések, mindig nagy hangsúlyt fektetünk a célcsoportok megismerésére. Felhívtunk 50 szakembert és megtudtuk, hogy rengeteg megkeresést kapnak, és sok e-mailt éppen emiatt, már meg sem néznek. Ezen kívül, igazán csak néhány adat érdekli őket a betöltendő állásáról, és ha az nincs a hirdetésben, nem járnak utána, nem fektetnek bele energiát, egyszerűen csak nem jelentkeznek.
A meglepő felismerés tehát összességben az, hogy már a fizikai munkaerő esetében is igenis kell erőforrást fordítani a telefonos megkeresésre, mert máshogy nem megy. Ezért a meglévő, fizikai kereséseknél leggyakrabban használt online toborzási alapcsomagunkat kibővítettük ezzel a telefonos direktmegkereséssel. Felhívjuk őket, és bejelentkeztetjük a pozícióra, ezzel nagyban megnövelve a hatékonyságot.
A szolgáltatás másik hasznos része a cégeknek, hogy a telefonos beszélgetésnek hála az ügyfelünknek át tudunk adni egy dokumentációt arról, mi a jelöltek visszajelzése a pozícióra, a cégre, mi miatt nem érdekli az állás, mi befolyásolja a döntésében. Azt gondolom, hogy ezek az adatok, egy mini piackutatással felérnek, ami a cégek számára óriási kincs lehet.

Kinek ajánlod a szolgáltatást?



Azoknak a cégeknek ajánlom, akik nem boldogulnak a fizikai keresésekkel és szeretnének valós megoldást, és munkaerőpiaci visszajelzést is kapni.

A szolgáltatás részletei és érdeklődés:


https://bap.hu/szolgaltatasok/expresszfejvadaszat/index.php
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Látványosan növekvő igény a toborzási folyamatok digitalizációjára

Cégcsoportunk szoftveres divíziója, a hrfelho.hu Kft. életében jelentős változásokat hozott az elmúlt év és 2021 eleje is. Teljes cikk

Képzés-fejlesztés COVID-időkben: Online vagy e-learning képzés?

Még nem is olyan régen elképzelhetetlennek tartottuk, hogy egy céges képzés vagy tréning ne személyes jelenléttel történjen, hiszen az élményt... Teljes cikk

A KATA szigorítások sem állították meg az egyéni vállalkozó áradatot

2021 január elsejétől jelentősen szigorodtak a KATA adózási szabályok, de az országban működő egyéni vállalkozók száma töretlenül növekszik tovább. Teljes cikk