kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Online Extra csomag - megoldás a fizikai keresésekre

A fizikai munkaerő toborzása egyre nagyobb feladat elé állítja a HR osztályokat. A kihívást sokszor már kiszervezve sem tudják megoldani. Lehet, hogy csak a keresési módszerek és a célcsoport nem elég beható ismerete eredményezi a kudarcokat? A Beck & Partners Kft. most felmérést végzett, és tapasztalataikra építve olyan új szolgáltatást hoztak létre, mellyel nagyban megnövelték a fizikai keresések sikereit. A fejvadász üzletáguk egyik vezetőjével, Tamaskovics Diánával beszélgettünk a tapasztalatairól, és a felmérés eredményeként létrejött új szolgáltatásukról.

Az idei évben már többször elhangzott, hogy legalább olyan nagy nehézség fizikai területekre kollégákat találni, mint mérnököket vagy informatikusokat. Hogy tapasztaljátok ügyfeleitek körében, nem javul ez a tendencia?

Úgy látom az ügyfelek visszajelzéseiből, hogy ez a tendencia nem javul, és mi magunk is folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy minél hatékonyabb megoldást kínáljunk erre a létező problémára.

Milyen eszközöket vettek be azért, hogy ügyfeleiteknek betöltessétek a fizikai kereséseket? Mely szolgáltatásotokat szokták igénybe venni?



Általában fizikai keresések zömére az online hirdetéses alapcsomagot veszik igénybe, mert nem akarnak sok pénzt költeni a fizikai munkaerő toborzásra. Egy-egy partnerünk Mini fejvadászatot is igénybe vesz karbantartó vagy szerviztechnikus keresésre. A nagyobb multi cégek pedig nagyon-nagyon ritkán, de előfordul, hogy ilyen szakembereket fejvadászattal is keresnek, ezek a keresések mindig sikerrel zárulnak.

Amit mi meg tudunk tenni, és kifejezetten fontosnak tartom ilyenkor, hogy segítünk a hirdetések szövegének a megírásában és nagyon nagy mennyiségű hírlevelet küldünk az adatbázisokba, ezzel nagyban meg tudjuk növelni a bejelentkezők számát. Ez az alap eszköztárunk ilyenkor, ami rengeteg munkát igényel. Az ügyfeleink kérésére Facebook kampányokkal is meg szoktuk támogatni a kereséseket. Ebben az esetben szorosan együtt dolgozunk a marketinges kollégákkal, és létrehozzuk a célcsoportspecifikus Facebook hirdetést, ami ugyancsak jó jelölteket tud eredményezni.

Milyen felmérést végeztetek, és milyen eredményt hozott, aminek kapcsán létrejött az új szolgáltatás?



Az egyik fizikai munkás hirdetésnek nagyon kis eredménye volt, ezért tudni szerettem volna, mi is történik a piacon. Cégünk életében kifejezetten fontosak a folyamatos felmérések, mindig nagy hangsúlyt fektetünk a célcsoportok megismerésére. Felhívtunk 50 szakembert és megtudtuk, hogy rengeteg megkeresést kapnak, és sok e-mailt éppen emiatt, már meg sem néznek. Ezen kívül, igazán csak néhány adat érdekli őket a betöltendő állásáról, és ha az nincs a hirdetésben, nem járnak utána, nem fektetnek bele energiát, egyszerűen csak nem jelentkeznek.
A meglepő felismerés tehát összességben az, hogy már a fizikai munkaerő esetében is igenis kell erőforrást fordítani a telefonos megkeresésre, mert máshogy nem megy. Ezért a meglévő, fizikai kereséseknél leggyakrabban használt online toborzási alapcsomagunkat kibővítettük ezzel a telefonos direktmegkereséssel. Felhívjuk őket, és bejelentkeztetjük a pozícióra, ezzel nagyban megnövelve a hatékonyságot.
A szolgáltatás másik hasznos része a cégeknek, hogy a telefonos beszélgetésnek hála az ügyfelünknek át tudunk adni egy dokumentációt arról, mi a jelöltek visszajelzése a pozícióra, a cégre, mi miatt nem érdekli az állás, mi befolyásolja a döntésében. Azt gondolom, hogy ezek az adatok, egy mini piackutatással felérnek, ami a cégek számára óriási kincs lehet.

Kinek ajánlod a szolgáltatást?



Azoknak a cégeknek ajánlom, akik nem boldogulnak a fizikai keresésekkel és szeretnének valós megoldást, és munkaerőpiaci visszajelzést is kapni.

A szolgáltatás részletei és érdeklődés:


https://bap.hu/szolgaltatasok/expresszfejvadaszat/index.php
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk