Palkovics: Magyarország már nem az összeszerelőüzemek országa
A BGE rektora szerint az egyetem stratégiai céljainak elérését tökéletesen szolgálja az új zalaegerszegi központ.
Utalt arra: sokan nem gondolták volna azt sem, hogy Zalaegerszegen létrejöhet egy olyan járműipari tesztpálya, amely sok szempontból a világon is egyedülálló. Nemrég a Frankfurter Allgemeine Zeitung is azt jegyezte meg a beruházás kapcsán, hogy "orrhosszal vezet Magyarország Németország előtt" az autóipar jövőjét illetően. Palkovics László rámutatott: az innovációhoz nemcsak megfelelő környezetre és mérnökökre van szükség, de a közgazdászokra és - a robotika erkölcsi kérdései miatt - bölcsészekre is.
A miniszter a BGE érdemei között említette, hogy azon kevés egyetemek egyike, amelyik "megértette, hogy van Budapesten kívül is élet", a fővárostól távol is lehet jól működni. Zalaegerszegen, ebben a régióban az egyetem nemcsak kutatási lehetőséget biztosít és oktathatja a high-tech felépítését, működését, de ennek aktív részesévé is vált.
Dietz Ferenc, a BGE kancellárja közölte: fél évre sem volt szükség a közel egymilliárd forintból megvalósított Innovációs és Tudásközpont létrehozására, amely az oktatásnak is helyet ad. A város és térsége által néhány éve középpontba állított innováció révén felpörgött a kutatás, a duális képzés, a járműipar, az infokommunikáció és a turizmus is az állam, az önkormányzat, a piaci szereplők és a felsőoktatás széles körű együttműködésével.
Heidrich Balázs, a BGE rektora arról beszélt, hogy az egyetem stratégiai céljainak elérését tökéletesen szolgálja az új zalaegerszegi központ. A sikerre felkészítő oktatás, az alkalmazott kutatás társadalmi, gazdasági hatásainak elősegítése, a vállalkozásokkal való partnerség, illetve a fenntartható és felelős egyetem megvalósítása együttesen van jelen Zalaegerszegen, nem egy területen meghaladva a budapesti lehetőségeket is.
Balaicz Zoltán polgármester (Fidesz-KDNP) kifejtette: az eredeti tervek szerint 694 millió forint állt rendelkezésre az Innovációs és Tudásközpont létrehozására, majd miután a kormány ezt a projektet beemelte a zalaegerszegi Modern városok program elemei közé, további 253 millió forint állami támogatást kapott. Mint hozzátette, ez a központ pontosan illeszkedik a város kutatás-fejlesztési, innovációs céljai közé, együtt a járműipari tesztpályával, vagy akár a leendő Science Parkkal.
Vigh László országgyűlési képviselő (Fidesz) arról is szólt, hogy az elektromos és autonóm járműveket kiszolgáló tesztpályája az 5G-s kommunikációs hálózat kísérleti terepe is, maga Zalaegerszeg pedig ennek a hálózatnak a magyarországi tesztkörnyezete is egyben. Egyedülállónak nevezte, hogy a 170 milliárd forintos költséggel épülő M76-os gyorsforgalmi út is tesztútként csatlakozik majd a pályához.
A tesztpálya a "zalai Szilícium-völgy szíve", a mellette már megnyitott kutatóközpont az agya, ez az új egyetemi beruházás pedig a tüdeje, ami friss levegőt ad a gazdaságnak - fogalmazott a képviselő.
MTI
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Z és Alfa generáció villámgyors, vizuális és azonnali visszajelzésre épülő tanulási stílusát a mai oktatás alig követi. A szakemberek szerint... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia alapjaiban írhatja át a magyar oktatás működését, miközben a kormány új AI-stratégiája épp a lényegre nem reagál:... Teljes cikk
A Szegedi Tudományegyetem és a Debreceni Egyetem is bekerült a legjobb 10 magyar egyetem közé. Teljes cikk
- Sokan titokban használják az AI-t, ez az oka 2 hete
- Mi kellene ahhoz, hogy az oktatási rendszer végre alkalmazkodjon a Z és Alfa generációhoz? 2 hete
- HR Tehetségek 2025: Bakro-Mohácsi Krisztina 3 hete
- Itt a megoldás a pedagógushiányra? 640 ezres bért kapnak az óvodai technikusok 1 hónapja
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 1 hónapja
- Az AI hetente egy teljes munkanapot megtakaríthat a dolgozóknak, ha képzik őket 1 hónapja
- Érzékenyítő képzést indított takarító munkatársainak a B+N Csoport 1 hónapja
- A vezetés nem jutalom, hanem szakma: a mikromenedzsment nem HIBA, hanem HIÁNY 2 hónapja
- Képzés helyett AI-ba fektetnek a munkaadók 2 hónapja
- A legtöbb dolgozójára kiterjeszti az AI-s gyorsképzési követelményt a bankcég 2 hónapja
- Használd az AI-t! – mondják a cégek, csak képzést meg előfizetést nem adnak hozzá 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja