Megjelent: 3 éve

SVÁJC, MINT MUNKÁLTATÓI MÁRKA

Svájc sikerének alapköve, részben a polgárai elképesztő munkamorálján, és etikáján nyugszik. Egy német lapban néhány évvel ezelőtt megjelent egy a témáról szóló cikk, ahol a szerző a címben viccesen csak Homo Helveticusként emlegeti a tipikus dolgozó svájcit. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a hazánkban működő svájci hátterű vállalatok milyen társadalmi közegben, s mivel teszik vonzóvá magukat. Megkérdeztük a svájci cégek HR-vezetőit, hol helyezkednek el az alpesi ország munkaadói az employer brandig térképen.

MILYEN A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓ?

A Randstad Award kutatás során több mint 4000, 18-65 éves munkavállalót kérdeztek meg 2016-ban. Bár a hazai nagyvállalatok az erős vezetés, pénzügyi stabilitás és képzési lehetőségek tekintetében jól szerepelnek a munkavállalók megítélése szerint, a dolgozók számára kiemelten fontos területeken, így a fizetés és a hosszú távú biztos állás terén erősíteniük kell.

A férfiaknak fontosabb a karrierépítés, a biztos pénzügyi háttér, míg a nőknek fontosabb a munka és magánélet közötti egyensúly fenntartása, a kellemes környezet, valamint a rugalmas lehetőségek megléte. Bár a munkáltatók között az autóipari cégek végeztek az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb. A magyar munkavállalók közel fele szívesen dolgozna ezen a területen, megelőzve az autó-, illetve a gyógyszer- és vegyipart. A férfiak és a nők körében egyaránt a szolgáltató szektor végzett az élen.



MI HAJTJA A PÁLYAKEZDŐKET?

Intenzíven kommunikálnak egymással, nem passzív befogadói és fogyasztói a tartalmaknak, hanem a mindennapi élet során használható eszközöket kapnak és adnak. A lényeg a közösség, a közös tudás létrehozása, egymás szórakoztatása játékon, alkotáson és kommunikáción keresztül. A hagyományos kommunikációs megoldások nem működnek, mivel a pályakezdő fiatalok a hirdetéseket nem tartják hitelesnek, inkább a cégnél dolgozó kollégáknak hisznek.

„Én is érzem azt, hogy nagyon szeretnének gyorsan magasra jutni, nagyot ugrani, sőt nem is alul kezdeni a ranglétrán, hanem valahol középen, magasabb juttatási csomaggal, hiszen a médiából kapott torz információk alapján nekik ezt kell tenniük, nekik ez jár” - osztotta meg tapasztalatait Tóth Alexandra, az ABB Kft. HR-menedzsere.



Emellett érdemes figyelembe venni, hogy a multikat jó ugródeszkának tekintik, de egyre többen saját vállalkozáson gondolkodnak. Az értelmes feladatokat keresik: ez az elsődleges szempont, ami alapján munkahelyet választanak. Azok a vezetők tudnak hatékonyabb alkalmazotti munkavégzést elérni, akik megértik a generációs különbségeken alapuló értékrendbeli eltéréseket.

MIVEL CSÁBÍTANAK A SVÁJCI CÉGEK?

A svájci cégek a szakmai képzést hosszú távú befektetésnek tekintik. A legtöbb svájci vállalat ezért duális szakképzési programokat indított, hogy ezzel is megnyerjék maguknak a fiatal szakembereket. Közülük többen kiemelt figyelmet szentelnek arra, hogy egyre nagyobb teret kapjanak a női munkavállalók is a műszaki végzettséget igénylő munkakörökben. A svájci multik kommunikációjában és gyakorlatában is megjelenik a munkatársak megbecsülése, valamint kiállnak a társadalmi sokszínűség mellet. Továbbá törekednek a fiatalok számára egyre fontosabb munka/magánélet egyensúly megtartásában. A svájci hátterű nagyvállalatoknál a leggyakoribb fizetésen túli juttatások továbbra is az étkezési hozzájárulás, a támogatott sportolási lehetőség, a vállalati (lakáscélú) kölcsön, a tanulmányi szerződés és továbbképzések, valamint az egészségügyi - és nyugdíjbiztosítások.



SWISS BUSINESS DAY
2017.11.22-én negyedik alkalommal kerül megrendezésre a Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara legfontosabb üzleti fóruma, a Swiss Business Day. Idén ősszel az Innováció és Tehetség címet viseli az esemény, mellyel hazánk egyik kurrens gazdasági témájával, a munkaerő
toborzás/megtartás és a tehetséggondozás kérdéskörével ismerkedhetnek meg a látogatók. Az egynapos üzleti konferenciát neves előadók szakmai prezentációi színesítik.

Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara
A Swisscham Hungary Svájci-Magyar Kereskedelmi Kamara 1995-ben alakult, teret biztosítva a két ország gazdasági és kereskedelmi
együttműködéseinek. Tagjaink között svájci kötődésű vagy svájci tulajdonú vállalatok találhatók. A kamara mára több mint 100 céggel áll
tagsági viszonyban, úgy multinacionális cégekkel, mint kis- és középvállalatokkal. Rendszeres időközönként megrendezésre kerülő
konferenciákkal, tanácsadással, üzleti reggelikkel, kerekasztal beszélgetésekkel állandó szakmai fórumként és támaszként segíti tagjait és a két ország közeledését.


Tudjon meg többet a SWISS BUSINESS DAY-ről

  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Légy óvatos, ha sok cégtáblát látsz egy ajtón!

Háromszoros felszámolási és ötszörös kényszertörlési arány, ha sok vállalkozás található egy címen. Teljes cikk

Felemás cégstatisztikát mutat a május-június a hazai vendéglátóiparban

Amíg egyesek megszűnnek, mások éppen a piacra lépést tervezik a járvány két hulláma között - derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató elemzéséből. Teljes cikk

Megcsináltuk: 5 nap alatt 115 munkaszerződés-módosítás!

Akárhogy is nézzük, ekkora létszámnál ez nem egyszerű feladat, pláne, ha a koronavírus újabb akadályokat gördít a cég adminisztrációja elé.... Teljes cikk