152 cikk a(z) munkáltatói márka címkével - 1. oldal
Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
7 hónapja A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak kreativitásukkal, hanem mérhető üzleti eredményeikkel is hozzájárultak az ágazat fejlődéséhez és megbecsültségéhez. Teljes cikk...
Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa
8 hónapja Amikor egy vállalat munkáltatói márkája és az álláskeresők által megélt valóság közötti különbség egyre nagyobbá válik, munkáltatói márka disszonanciáról beszélhetünk. Ez a jelenség különösen veszélyes, mert a munkáltatók gyakran nem is tudnak róla, csak az egyre nehézkesebb toborzási folyamatok, a növekvő költségek, és a megfelelő jelöltek hiánya hívják fel rá a figyelmet. Teljes cikk...
A jól képzett munkavállaló még mindig válogathat
12 hónapja Bár a munkaerőpiaci folyamatok valamelyest változóban vannak, hiszen történnek leépítések, átszervezések, törekvéssel a nagyobb hatékonyságra, a jó munkavállaló még mindig érték, aki válogathat a lehetőségek közül a piacon, mondja Costin Tudor, a Munkahelyeink.hu alapítója. A trendeket az egész régióban hasonlónak látja. A fizetés még mindig az első rendű motiváció, viszont a vállalatok látókörébe egyre inkább bekerül a tanulás, a fejlesztés is. Ezekről a tendenciákról beszélgettünk. Teljes cikk...
Hogyan találhatják meg és tarthatják meg a legjobb dolgozókat a cégek?
13 hónapja Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a Fivosz HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésben keresték a választ arra, milyen az ideális munkahely 2024-ben. Teljes cikk...
Munkaruha: szabályzat, felelősség, adózás, árak
1 éve Sok szó esik manapság a béren kívüli juttatásokról, de vajon a munka- vagy védőruha ide tartozik-e? A compliance-szakértő szerint nem, hiszen ezek biztosítását bizonyos munkakörökben a munka törvénykönyve is előírja a munkáltatónak. Az egyik legnagyobb hazai munka- és védőruha forgalmazó cég értékesítési vezetője szerint azonban a munkaöltözet mégis egyfajta cafeteria-elemmé válhat. Hogy miként? Teljes cikk...
Itt van Magyarország 37 megbízható munkaadója
1 éve A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) éves taggyűlésének keretében rekordszámú, 37 tagvállalat vehette át a „Megbízható Munkaadó 2024/26“elismerő címet. A díjjal olyan vállalatokat jutalmaznak, amelyek példaértékű és megbízható módon gondoskodnak munkatársaik munka- és életkörülményeiről. A zsűriben helyet kapott a HR Portal szakújságírója, Karácsony Zoltán is. Teljes cikk...
Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal
1 éve Kapcsolattartás a volt munkahellyel, közös programok a volt kollégákkal? Esetleg eljöhet az az időpillanat, amikor bumerángént visszatérnénk a volt munkáltatóhoz? Minderre lehetőséget adhat a volt munkatársakból létrejövő vállalati alumni hálózat. Hogyan érdemes működtetni? Miért éri meg a cégnek, milyen lehetőségeket ad a volt munkavállalónak? Hogyan lesz win-win a helyzet mindenkinek? Teljes cikk...
Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben
1 éve Van egy olyan vezetői réteg az iparban és a kereskedelemben, akik rendkívül hatékonyan építhetik és rombolhatják is a vállalat munkaerőpiaci képét. Ezzel erősíthetik és gyengíthetik is a vállalat toborzó erejét, de ha mélységében szeretnénk befolyásolni a szervezeti kultúrát, akkor egyenesen megkerülhetetlenek. Teljes cikk...
Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján
1 éve A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékelésén alapul. A platformon a legmagasabbra értékelt munkáltatók sorrendben a Yettel Magyarország, a Pepco Magyarország, és a Harman Magyarország. Teljes cikk...
Együttműködés, őszinteség és az elmaradhatatlan AI - így építsd a munkáltatói márkát
2 éve A HR és a marketing együttműködése, a valóságnak megfelelő, vonzó bemutatás és a legújabb technológiák bevetése – ezeket a kulcsfontosságú elemeket hangsúlyozták a munkáltatói márkaépítés legújabb tendenciáit bemutató szakemberek a HR Festen. Teljes cikk...
A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében
2 éve 300 helyre beküldött jelentkezésből 3 visszajelzés, jobb esetben 10-ből 2. Vajon mit gondolnak a pályázók, amikor ennyire nem törődnek velük a munkaadók? Egy felmérés szerint kétharmaduk nem jelentkezne újra olyan céghez, ahol korábban rossz tapasztalatot szerzett. A munkavállalók visszajelzései a vállalat hírnevére és vonzerejére egyre nagyobb hatással vannak. Cikkünkben álláskeresők osztják meg tapasztalataikat, amelyekre Ludvig Orsolya, a Magyar Public Relations Szövetség elnökségi tagja, a Mathias Corvinus Collegium Kommunikáció műhelyének vezetője és oktatója reagál. Teljes cikk...
A Samsung, a BT és a Mercedes-Benz a legvonzóbb hazai munkaadók: Randstad kutatás
2 éve Megvannak a Randstad Award globális munkáltatóimárka-kutatás hazai győztesei. A Samsung lett a legvonzóbb hazai munkáltató, a második helyen a BT (British Telecommunications) végzett, a harmadik helyet pedig a Mercedes-Benz szerezte meg. A legismertebb a telekommunikációs szektor, de továbbra is az IT a legvonzóbb a munkavállalók számára, és a munkahelyválasztáskor az attraktív fizetés mellett a nem anyagi juttatásoknak is fontos szerep jut. Teljes cikk...
A hiteles munkáltatói márka a munkavállalók kiválasztásával kezdődik
3 éve Az égető munkaerőhiány részleges megoldását jelentené, ha elengednénk a hamis sztereotípiákat és a HR-es döntéshozók az álláskeresők szélesebb körében válogatnának. Ennek hozadékaképpen hiteles, felelős munkáltatói márkaképet alakíthatnának ki magukról. A Beck and Partners fejvadász cég az ügyfelével, a HT Sales Kft.-vel vizsgálta meg annak lehetőségét, hogy milyen előnyökkel járhat az ötvenévesnél idősebbek alkalmazása. Teljes cikk...
Facebookon vagy LinkedIn-en érdemesebb inkább toborozni?
3 éve Naponta átlagosan 2 óra 20 percet töltünk el közösségi felületeken és az álláskeresők 79 százaléka használja a közösségi médiát álláskeresésre. Nem csoda, hogy napjainkban a social média alapú toborzás egyre több vállalatnál kerül stratégiai fókuszba. Teljes cikk...
Zsoldosok a munkaerőpiacon
3 éve Az álláskeresők nagy része ki sem kerül a munkaerőpiacra. A cégek gyakran egymástól szipkázzák el a munkaerőt, és igyekeznek egymásra licitálni a bérezés tekintetében. A követelőző munkavállalók viszont nem tesznek jót a munkaerőpiacnak hosszabb távon, Nemes-Nagy Szilvia, a Performia Hungary Kft. ügyvezető tulajdonosa szerint. Úgy véli, a pénzen vett hűségből nem lesz valódi elköteleződés. Teljes cikk...
Íme, az Employer Branding Award 2020 díjazottjai!
4 éve A BT Rock Kft. kapta az Employer Branding Award 2020 fődíját. A koronavírus-járvány lett tavaly a munkáltatói márkák lakmuszpapírja. Azok a cégek, amelyek nem sajnálták az időt, pénzt és energiát, hogy a kialakult helyzetben biztonságot és stabilitást nyújtsanak, hosszú távon is jól járnak az álláspiaci versenyben. Teljes cikk...
Hatékony energiamegoldások egy virtuális irodaházban – izgalmas versenyre hívta az E.ON a mérnökhallgatókat
4 éve Üzemen kívüli lift, a világítás hiánya, zárt elektromos ajtók: igazi szabadulószoba-hangulattal találkozhattak az E.ON gamification versenyének első fordulójában a mérnökhallgatók. A Challenge.ON országos kihívásán 57, egyetemistákból álló csapat számára egy virtuális irodaház fogságába esett, gyakornokokból álló csoport kiszabadítása volt a feladat, melyhez az épület áramellátását kellett először helyreállítaniuk. A második fordulóba jutott 6 csapat az irodaház energiaegyensúlyát hozta helyre, a döntőn pedig energetikai témákban érveltek a hallgatók. Teljes cikk...
Elstartolt az Employer Branding Award 2020
4 éve Hatodik alkalommal hirdeti meg a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazó díját, az Employer Branding Awardot a Magyar PR Szövetség (MPRSZ). Teljes cikk...
Aki válaszol: Márton Katalin
4 éve HR Szubjektív rovatunkban Márton Katalin, a Praktiker HR és CSR igazgatója kérdez, miután válaszolt Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezető tanácsadója kérdésére: „Hogyan hat a családbarát szemlélet a munkáltatói márka építésére és a munkatársak megtartására?” Teljes cikk...
Itt vannak a világ legjobb munkaadói - élen a Samsung, Európában a Siemens
5 éve “Ajánlaná barátjának jelenlegi munkahelyét?” Egyebek mellett az erre a kérdésre adott válasz alapján állította össze a Forbes magazin “A világ legjobb munkaadói” listát immáron negyedszer. Idén a covid-járvány kezelése is meghatározta a munkavállalói véleményeket. Dél-koreai cég végzett az élen, a listát az amerikaiak dominálják, Európából pedig a németek. Teljes cikk...
A Coca-Cola HBC Magyarország az egyik legvonzóbb munkahely a potenciális munkavállalók szerint
5 éve A vállalatot a Randstad munkáltatói márka felmérésének résztvevői az FMCG szektorban immár négy éve Magyarország egyik legvonzóbb munkahelyeként említik meg. Teljes cikk...
Kincsvadászok az álláspiacon - Employer Branding Award 2019
5 éve Megoldásszállítók és kincsvadászok. Ötödik alkalommal adta át a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő kitüntetést a pályázók legjobbjainak. Az arany minősítést nyert H1 Systemset és a két elismerést is bezsebelő Magyar Telekomot kérdeztük díjazott projektjeikről. Teljes cikk...
Toborzás marketing a gyakorlatban - Kiaknázható lehetőség vagy feneketlen kút?
5 éve A munkaerőpiac teremtette új helyzetekben, már nem csak a szolgáltatásaik vagy termékeik kapcsán kell a marketing eszközeihez nyúlnia egy cégnek. Elengedhetetlen a profi marketing használata, hogy felhívják magukra a figyelmet. A HR folyamatok az elmúlt években jelentősen átalakultak, így tudott egyre nagyobb teret nyerni a HR menedzsment életében a marketing. Teljes cikk...
Elhalasztják a Cégek Éjszakáját is
5 éve Szeptemberre halasztják a koronavírus miatt az eredetileg áprilisra tervezett Cégek Éjszakáját is. Magyarországon először tartják majd meg a rendezvényt, ahol laza és modern formában találkozhatnak, ismerkedhetnek egymással a munkaerőpiac szereplői. Teljes cikk...
Employer Branding Award 2019: a visszaszámlálás elkezdődött!
5 éve Ötödik alkalommal hirdeti meg az MPRSZ az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel. Legyen az Ön vállalata is a díjazottak között! Teljes cikk...
Csalj mosolyt a kollégáid arcára már hétfő reggel!
5 éve A munkáltatói márka építése azt jelenti, hogy élményt kell teremteni az összes HR folyamaton átívelően. Ahol komolyan veszik, ott a márkaépítésnek stratégiai szerepe van - mondta Johann Driessens, a 2018-as év globális munkáltatói márkavezetője, a Branded.Careers alapítója Horváth Ádámnak, a BrandFizz Chief Sparkle Offizzerének adott exkluzív interjúban. Teljes cikk...
Téged is megtévesztett a munkáltatói márka?
6 éve Avagy: az employer branding (munkáltatói márka) eladja a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg a munkavállalót. Nem elég jó cégnek látszani, annak is kell lenni. JobAngel írása a HR Blogon. Teljes cikk...
A Coca-Cola HBC Magyarország lett a legvonzóbb FMCG munkahely Magyarországon
6 éve Ismét a Coca-Cola HBC Magyarország végzett az élen a Randstad munkáltatói márka felmérésén az FMCG szektorban működő cégek körében. A vállalat nemcsak a legvonzóbb, de a legismertebb is a több mint 6800 megkérdezett, hazai munkavállaló körében - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...
Add a személyiséged a cégmárkához!
6 éve Három dolog, amit emberként teszel, mégis erősíti a munkáltatói márkát. Divattá vált környezettudatosnak, elfogadónak és egészségesnek lenni. Használjuk ki a trendet, engedjünk teret a dolgozók és vezetők magánkezdeményezéseinek, és zsebeljük be az emiatt járó bónuszpontokat a munkáltatói márkánk részére! Teljes cikk...
A rugalmassághoz jó szabályok kellenek
6 éve A Libri-Bookline és a munkavállalók megtalálják egymást, így a cégnél a munkaerőhiány egyelőre nem okoz húsbavágó gondokat, hiszen a könyvesboltok a kereskedelmen belül is más típusú munkavégzést képviselnek. A cég 2019-ben HR szempontból a munkavállalói élményt helyezte középpontba, a középvezetők bevonásával. Sok mindent mérnek, sokféleképpen, hogy a kép minél teljesebb legyen. Bevonásról, hatékony információáramoltatásról, munka és magánélet egyensúlyáról és a kultúrával való feltöltődésről beszélgettünk Szeleczky Noémivel, a Libri-Bookline mintegy 700 munkavállalójáért felelős HR vezetőjével. Teljes cikk...
Így változnak a munkaerő-piaci szereplők igényei - paradigmaváltás a toborzásban
6 éve „Az egyén munkahelyére mára csak egy munkahelyként tekint!?” Az emberi erőforrás hierarchikus rendszerének legalsó fokán helyet foglaló toborzás és kiválasztás, napjaink legszignifikánsabb tényezőjévé vált. Az okok között a szervezetekben megjelenő, konzisztensen fokozódó munkaerő iránti igény áll. A témasorozat első részében a munkaerőpiac jelenlegi állapotának érintőleges bemutatásáról, a szervezetben megjelenő toborzási folyamatokról, azok átrendeződésének szükségességről, lehetséges megoldási módozatokról vizsgálódik Ötvös Bernadett, HR Generalista. Teljes cikk...
Futurisztikus módszerekkel toboroznak a világ legnagyobb cégei
6 éve A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről, melyeket a Nova Communications foglalt össze. Teljes cikk...
A munkáltatók kétharmada már tudatosan építi a munkáltatói márkát
6 éve Elkészült Magyarország 2018-as employer branding felmérése, az Employer Branding Survey 2018 Hungary. A válaszadó vállalatok 68% foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel. A tavalyi felméréshez képest 15%-al nőt a tudatos employer brandinget alkalmazó cégek száma. Teljes cikk...
Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok
6 éve Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató,a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben. Április 11-én átadták a Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...
Employer Branding Award 2018 - A legmenőbb hazai munkáltatói márkák
6 éve Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...
Munkavállalói történetekkel építjük a munkáltatói márkát
6 éve Akár 380 ezer személyes történetet oszthatna meg magáról a multinacionális vállalat, ugyanis ennyien dolgoznak a Siemensnél. A cég munkavállalóit tekinti legerősebb nagyköveteinek, és Rosa Riera, a cég employer branding és social innovation alelnöke azt vallja, a munkáltatói márka bizonyos értelemben a munkavállalóké. Az employer branding szakértőt a HR Portal a tradíció és a modern kihívásoknak való megfelelés összehangolásáról, a munkavállalók szerepéről és a munkáltatói márkaépítés előtt álló kihívásokról kérdezte. Teljes cikk...
5 tipp molinó készítéshez, ha állásbörzére készülsz
6 éve Az állásbörzék több szempontból is fontosak egy vállalkozás életében: nemcsak lehetőséget biztosítanak, hogy a cég képviselői, az érdeklődők és a leendő munkavállalók találkozzanak, de egyben alkalom is, hogy cégünk arculatát megmutassuk a nagyközönségnek. Minden vállalat érdeke, hogy egy kifejezetten pozitív és friss képet alakítson ki magáról, amihez később az emberek kapcsolódni tudnak és jó élményeket társíthatnak. Teljes cikk...
Az alkalmazottaid a leghangosabb hírnökeid! - 5 praktikus tipp a munkáltatói márka építéséhez
6 éve Ugye te is kaptad már magad azon, hogy egy céget az alapján ítéltél meg, amit egy ott dolgozó, vagy a céggel szoros kapcsolatban levő ismerősöd mesélt róla? Teljes cikk...
Budapesten alakult meg az Európai Employer Branding Szövetség
6 éve Vállalatvezetők és a diplomácia képviselőinek jelenlétében tartotta ünnepélyes megalakulását a European Association of Employer Branding Agencies (EAEBA) január 28-án Budapesten. A munkáltatói márkaépítésre specializálódott európai ügynökségek szervezetének elnökségében magyar ügynökség is képviselteti magát - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...
Vajon élményt jelenthet a munkahelyünk?
7 éve A XXI. század az élmény alapú cégeké. A mai felgyorsult és digitalizált világunkban a cégek zöme tudja, hogy nem elegendő egy terméket vagy szolgáltatást pusztán eladni, hanem ezzel együtt egy egyedi vásárlói élményt is biztosítani kell. Bármely márkára gondolunk, rögtön valamilyen élmény-érzelem jut eszünkbe, mely a márka iránti megítélésünk alapját adja. Ez alakítja ki a márkahűséget a fejünkben-mint fogyasztóban-, de mint munkavállaló is ugyanezzel a fejjel gondolkodunk, ha a munkahelyünkről van szó, nem? Teljes cikk...
Elstartolt az Employer Branding Award 2018
7 éve Nagy érdeklődés közepette elstartolt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) által meghirdetett negyedik Employer Branding Award. A pályázatok beadásának határideje 2019. január 10. Teljes cikk...
Túl sok a púder, kedves HR-esek!
7 éve Egy számokkal alá nem támasztható érzésem: kezd eltávolodni a cégek kifelé mutatott munkaadói képe a mindennapokban megélt valóságtól. Egyre nagyobb a licitverseny, a technológia pedig egyre több eszközt ad a kreatívok kezébe. De megéri? Teszi fel a kérdést a HR Blogon, a Trendek&Emberek blogon Karácsony Zoltán. Teljes cikk...
A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!
7 éve Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól Rozmis Kata üzleti elemző és oktató cikksorozatának első része. Teljes cikk...
„Oda nem megyek dolgozni, mert onnan mindenkit kirúgnak!”
7 éve Milyen károkat is tud okozni egy rosszul kezelt elbocsátás, és hogyan tudja akár évekkel később is éreztetni a hatását? Az egyik termelő vállalat 5 évvel ezelőtt egy nagyobb csoportos létszámleépítést hajtott végre. Mindezt különösebb gondoskodó elemek nélkül, a dolgozókat útjukra engedve vitte véghez. Egy ilyen lépés már 5 évvel ezelőtt is hatalmas károkat tudott okozni, a mai munkaerő-piacon viszont egyenlő lehet a munkáltatói márkánk feladásával. Hiába jó a bér és a jó munkakörnyezet, a fél évtizeddel ezelőtt megélt leépítés és bizonytalanság a mai napig érezteti a hatását, az új munkavállalók toborzása szinte lehetetlenné vált. Teljes cikk...
Hol és mennyit keresünk?
7 éve Már általánosan jellemző és ismert tény, hogy nagyon nehéz a munkavállalókat megszólítani, igényeiknek megfelelni. A cégek alkalmazkodási kísérletei többnyire az egyre magasodó fizetésekre (a leggyorsabban fejlődő szektorokban), a munkáltatói márkaépítésre, a céges kultúra ápolására, a hiteles jelenlétre való törekvésre terjed ki. A Cpl Jobs Kft. összegyűjtötte a hazai IT, mérnöki fizetések jelenleg aktuális, valamint a kelet-közép-európai régió szolgáltató szektorának béradatait. Teljes cikk...
A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni
7 éve Hogyan is néz ki a jelenlegi munkaerőpiac? Hogyan tudnak a cégek hatékonyan munkáltatói márkát építeni annak érdekében, hogy megszerezzék és megtartsák a számukra értékes munkavállalókat, akikből egyre kevesebb áll szabadon rendelkezésre? Erről szólt a Márkaépítés a munkaerőpiacon című konferencia, előadásokkal, esettanulmányokkal, kerekasztal-beszélgetésekkel. Teljes cikk...
Tíz munkavállalóból csak ketten ajánlanák munkahelyüket
7 éve Az alkalmazottak a legfontosabb ügyfelek, szól az újkeletű szakmai közhely. Ezzel szemben a vállalatok, márkatulajdonosok többsége legfeljebb a vásárlóik elégedettségének méréséig, az eredmények értelmezéséig jut el, a munkahelyi elégedettség vizsgálatát csak egy kötelezően letudandó HR feladatnak tekinti. Teljes cikk...
Employer Branding Award 2017 - Ők a legjobb hazai munkáltatói márkák
7 éve 2018. március 26-án ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2017 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon. Teljes cikk...
Adatelemzéssel a vonzó munkáltatói márkáért
7 éve Ahhoz, hogy vonzóvá váljunk a piacon, pontosan tudnunk kell, hogy mi az, ami miatt a munkavállalók minket választanak másokkal szemben, itt jön a képbe a HR analitika, az adatelemzés - Rozmis Kata üzleti elemző és oktató írása. Teljes cikk...
A cégek fele költ employer brandingre, legfontosabb a munkaerő megtartása
7 éve 2017 decemberében felmérés készült a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatáról. A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették. Teljes cikk...
Munkáltatói márkaépítésben a régió legjobbja a BT
7 éve A BT ROC (British Telecommunications Regional Operations Centre) a legjobb munkáltatói branding kezdeményezésnek járó (Top Employer Branding Initiative) díjat nyerte el az idei CEE Shared Services and Outsourcing Awards díjkiosztóján Varsóban. Hazánk egyik legsokoldalúbb szolgáltatóközpontja nyolc Közép- és Kelet-európai cég közül lett kategóriájának legjobbja. Teljes cikk...
Már csak 23 nap van az Employer Branding Award pályázatok beadásáig
7 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat a hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza és mutatja be a szakmai közönségnek. A pályázatokat 2018. január 31-ig lehet beadni közép- és nagyvállalat kategóriákban. Teljes cikk...
A munkáltatói márkaépítés globális trendjei
7 éve Átnéztünk néhány globális kutatást, melyek legfontosabb megállapításait megosztjuk az olvasókkal. Manapság már szerencsére nem kell elmagyarázni a címben lévő két szakszó jelentését a HR és kommunikációs szakemberek számára. Ha meghalljuk, tudjuk mit jelent, mi van mögötte. Azt azonban kevesebben tudják, mit is kezdjenek vele. Éppen ezért érdekes lehet egy összefoglalás arról, merre tart ez a szakterület a nagyvilágban. Teljes cikk...
Employer branding mesterfokon - a CX-Ray előadása a Personal Hungaryn
7 éve “Nem lehetsz más, mint ami vagy! Ezért kell foglalkoznod embereid véleményével” - jelentették ki előadásuk során a CX-Ray Kft. munkatársai. Gyurics Gergely adatelemző szakember és Németh Dóra business developer a munkáltatói márkák fejlesztésének szakszerű módszertanát mutatták be közönségüknek a Personal Hungaryn. Ha kíváncsi vagy meglátásaikra és tanácsaikra, olvass tovább! Teljes cikk...
Már nem eldobható a dolgozó
8 éve Egyre többet hallhatunk, és már olvashatunk is a hazai munkaerőpiac turbulens folyamatairól, válságosnak mondott szituációjáról. Van, aki a saját bőrén is érzi már a változásokat. Ám ahhoz, hogy vezetőként megfelelően viszonyuljunk a saját vállalatunkat érintő konkrét helyzetekhez, érdemes a „nagy képet” árnyaltan látni. Teljes cikk...
SVÁJC, MINT MUNKÁLTATÓI MÁRKA
8 éve Svájc sikerének alapköve, részben a polgárai elképesztő munkamorálján, és etikáján nyugszik. Egy német lapban néhány évvel ezelőtt megjelent egy a témáról szóló cikk, ahol a szerző a címben viccesen csak Homo Helveticusként emlegeti a tipikus dolgozó svájcit. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a hazánkban működő svájci hátterű vállalatok milyen társadalmi közegben, s mivel teszik vonzóvá magukat. Megkérdeztük a svájci cégek HR-vezetőit, hol helyezkednek el az alpesi ország munkaadói az employer brandig térképen. Teljes cikk...
Employer Branding Award 2017
8 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója, továbbá az Employer Branding Award létrehozója. Az MPRSZ harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. Teljes cikk...
Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?
8 éve Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt ismeretségi körünkből többen jelentkeztek különböző cégek által meghirdetett pozíciókra. Olyan „érdekes” tapasztalatokat osztottak meg velünk, ami meghatározó az Employer Branding egészére vonatkozóan. Reméljük, egyre kevesebb ilyen példa lesz a jövőben, mert sajnos egy nyári elcsúszást a legjobb akarattal is csak hosszú időbe telik korrigálni. Teljes cikk...
Tényleg munkaerőhiány van? Vagy elavultak a megoldásaink?
8 éve 15 éve szerettem volna egy discmant! Szerintem voltunk még így páran. Ha viszont idén karácsonyra kapnék egyet, azzal már nem sokat tudnék kezdeni. Változtak az idők. Teljes cikk...
Elválunk, de vajon örökre? - Ne féljünk az újra-alkalmazástól!
8 éve Mire jó egy outplacement program? A leggyakoribb válasz: cég- és munkáltatói márkavédés, munkaügyi perek elkerülése, gondoskodás, a maradó kollégák elvándorlásának megelőzése. Azt viszont már kevesen ismerik fel, hogy a gondoskodó leépítés akár egy jövőbeli közös munka alapját is jelentheti. A „viszlát, többé ne is lássuk egymást” - mentalitás még egy elbocsátás által terhelt szituációban is nagyon káros. Miért kellene véglegesen bezárni az ajtókat a távozók mögött? Csak nagyon kevés cég veszi vissza azokat a munkatársait, akik így vagy úgy, egyszer már elhagyták a céget - pedig az újra alkalmazás rengeteg lehetőséget rejt. Teljes cikk...
Figyelem, mint béren kívüli juttatás
8 éve Ön melyik munkahelyére gondol vissza legszívesebben? Mi a legemlékezetesebb, legjólesőbb élménye a céggel vagy a munkaközösséggel kapcsolatban? Mi volt, ami ott tartotta Önt? És, ami a legfontosabb: vezetőként mit alkalmaz most ebből? Teljes cikk...
A gondoskodás jövője? Mikro-outplacement
8 éve A megváltozott munkaerő-piaci helyzetben ma a vállalatoknál inkább a kisebb létszámú leépítések jellemzők. Mi a szakma reakciója a munkaerőhiány okozta folyamatokra? Rámutat, hogy akár egy fő esetén is használhatunk gondoskodó leépítést. A cégek hírneve ma törékenyebb, mint valaha, arról nem is beszélve, hogy egyetlen fő is komoly traumaként élheti meg munkahelye elveszítését. Senkit ne hagyjunk magára ebben a helyzetben! Nézzük, mit is jelent a mikro-outplacement! Teljes cikk...
A béremelés és az employer branding kapcsolata
8 éve A legtöbb közép- és nagyvállalat mára már tökéletesen érti - és a saját bőrén is tapasztalja - , miért is annyira fontos, hogy a fogyasztói márkaépítés mellett munkáltatóként se hanyagolja el a munkáltatói márkáját. Teljes cikk...
Építsük a mát, hogy legyen jövőnk
8 éve Már nem kérdés, a HR szakma előtt álló kihívások egyre feszítőbbé válnak. Az a szlogen, hogy legfőbb versenyelőnyünk az ember, minden szektorban és cégnagyságban bizonyítást nyert. Azok a cégek, akik humánerőforrás stratégiájuk és gyakorlatuk alapján megfelelő számú és szakmai végzettségű, gyakorlatú munkavállalót tudnak felvenni és természetesen megtartani, jelentősen magasabb üzleti eredményességről tesznek tanúbizonyságot. A kérdés persze az, mit takar ez a stratégia és mi az eredményes HR gyakorlat. Teljes cikk...
A többség nem tapasztalja a munkakörülmények javulását
8 éve Miközben a vállalatok a munkaerő megszerzésének és megtartásának nehézségeiről és a munkáltatói márka fontosságáról beszélnek, mintha a mindennapokban nem tennének meg mindent érte. Legalábbis nem reprezentatív olvasói szavazásunk eredménye szerint a többség nem tapasztal pozitív változást munkakörülményeiben a munkaerőhiány ellenére. Teljes cikk...
Az employer branding már túlmutat a HR-en
8 éve Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével. Teljes cikk...
Hogyan lehet olyan embereket felvenni, akikkel még sikeresebb lesz a cég?
8 éve A Doctusoft szakértői, Kovács Bernadett és Stéber Andrea arról meséltek a DreamJo.bs-nak, hogy milyen tudatos munkáltatót képviselni, és hogyan próbálnak olyan embereket felvenni, akikkel együtt még sikeresebbé tehetik a céget. Teljes cikk...
Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!
8 éve Harmadik alkalommal díjazták a munkáltatói márkát építő cégeket. Az Employer Branding Award 2016-on az is elhangzott, hogy a HR magasabb stratégiai szintre kerülhet a munkáltató márka építése közben. Teljes cikk...
Top 5 employer branding hiba az állásbörzén
8 éve Az állásbörzék ifjú és tapasztalt talentek becserkészésére egyaránt jó terepet jelenthetnek, erre bizony számos jó példát ismerünk, láttunk is a kiállítóktól. Azonban csodálkozva tapasztaltuk, hogy a toborzási nehézségek ellenére egyes cégek ”lazán” elengedtek tehetséges jelölteket. Ez a "lazaság" a potenciális munkavállalók szemében könnyen egy másik cég malmára hajthatja a vizet, aki többet, jobbat és hitelesebben mutat meg magáról. Összegyűjtöttük a top 5 állásbörzés rossz példát, ahogy a HVG állásbörzén tapasztaltuk. Lássuk azok kiállítói, illetve munkavállalói részről keltett benyomásait, tanulságait, osztja meg tapasztalatait a Munkáltatói márka blog. Teljes cikk...
A munkáltatói márkaépítésről III.
8 éve Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? - ezeket a kérdéseket kell feltenniük a cégeknek maguknak, mondja Tóth Fanni Karolina, a Wanari szoftverfejlesztő cég partnere. Teljes cikk...
Hogy néz ki ma egy álommunkahely?
8 éve A Google és a többi Szilícium-völgyi techcég képe sok HR szakember fejében villan be, ha álommunkahelyről van szó - pedig amire a munkavállalók igazán vágynak, azt akár egy hazai kisvállalkozás is könnyen megvalósíthatja. Teljes cikk...
A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett
8 éve A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével. Teljes cikk...
Hogyan támogathatja a toborzást és a megtartást a hatékony munkáltatói márkaépítés?
8 éve A munkaerőhiány, illetve a toborzás-megtartás kérdésköre napjainkra a magyar vállalatok első számú kihívásává vált. A problémát fokozza, hogy komplex megoldást igényel, melyet átfogóan a munkáltatói márka építés fogalmával szoktak társítani a szakemberek. Ezzel a témával foglalkozott a márkakommunikáció oldaláról közel 130 kommunikációs-, HR szakember, cégvezető és civil szervezeti munkatárs, akik a Brandbook.hu és a Brand Content által közösen szervezett „Márkaépítés a munkaerőpiacon” konferencián ismerkedtek a munkáltatói márka fogalmával. Teljes cikk...
Minden eddiginél egyszerűbben találhatjuk meg az ideális munkatársat
8 éve Az emberek négyötöde nem bízik az álláshirdetésekben és a hirdető vállalatokban, így különösen fontos, hogy milyen üzenetet közvetítünk az első „találkozás” alkalmával. A Dreamjo.bs munkahelyszerelem-közvetítő célja, hogy segítsék a szerethető vállalatok és az ideális munkatársak egymásra találását az által, hogy egy olyan felületet biztosítanak, ahol a vállalatok őszintén bemutathatják, milyenek is valójában. A weboldalon őszintén bemutathatjuk szervezetünket leendő kollégáinknak, mindezt pedig egy megújult adminisztrációs felület segítségével a többi állásportál lehetőségeinél egyszerűbben tehetjük meg. Teljes cikk...
Megvan az Év Irodája
8 éve Kilenc kategóriában összesen 136 nevezés érkezett "Az Év Irodája" versenybe. A névadó kategóriában 62 iroda indult, a legkülönbözőbb tevékenységi területekről, írja az Iroda.hu. Tegnap pedig kiosztották a díjakat a verseny győzteseinek. Teljes cikk...
A HR munka nehezét elvégzi a márka
8 éve Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni. Teljes cikk...
Így épített munkáltatói márkát a Vodafone, Generali, Hilti és az Eaton
8 éve A Vodafone és a Hilti egyetemekkel vette fel a kapcsolatot, a Generali tereket ad a közösségi programoknak, az Eaton célja az volt, hogy minél több munkavállaló megismerje. 2016-os munkáltatói márkaépítő tevékenységükről kérdeztük a cégeket. Teljes cikk...
A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség
8 éve Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. Teljes cikk...
Fából vaskarika, mégis minden cég csinálja
8 éve Mit jelent az employer branding? Lehet, hogy feltalálják vele a meleg vizet, vagy valódi ékes aranygyűrű a vállalat életében, egy biztos: az országos munkaerőhiány miatt sok cég próbál az alkalmazásával versenyben maradni. Teljes cikk...
Van megoldás a hazai munkaerőhiányra
8 éve Egy friss felmérés szerint a hazai vállalatok a külföldre vándorlást és a gyakori munkahely-váltást tartják a munkaerőhiány elsődleges okának. A DreamJo.bs szakemberei szerint ugyanakkor a vállalatoknak mindenekelőtt házon belül kellene elkezdeniük a megoldáson dolgozni. Teljes cikk...
Vonzó munkáltatói márka vs. új kollégák beillesztése
8 éve Az Employer Branding folyamathoz kapcsolódóan többször említettük már, hogy véleményünk szerint a munkáltatói márkaépítésnek nem az általános szlogenekről és felületes külsőségekben megjelenő újításokról kellene szólnia. Sokkal inkább a kulcsfontosságú szakterületek valós együttműködéséről, tapasztalt szakemberek irányításával, hosszútávon és tervezett formában. Ehhez pedig a fő eszköz konkrétan nem más, mint a HR elemek komplex, aktív fejlesztése és működtetése a modern kommunikációs csatornák rendszeres használatával. Teljes cikk...
Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló
8 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...
Ki építi leghatékonyabban a munkáltatói márkát?
9 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés izgalmas és új szakterületének hazai intézményi formálója. A vállaltok érdeklődése jelentős az új szakterület iránt, éppen ezért hirdeti meg második alkalommal a MPRSZ az Employer Branding Awardot. Teljes cikk...
A felelős foglalkoztatás a munkáltatói márkát erősíti
9 éve A fenntarthatóságot és vállalati felelősségvállalást integráló küldetéstudat egy vállalat illetve a vezetők, fejlett, meghonosodott és fókuszban lévő szemléletrendszere. Különösen azért, mert a legtöbb globális szinten tevékeny nagyvállalat tisztában van azzal, hogy bármilyen típusú, tehát vállalaton belüli vagy a külső környezet érintettjeivel való közös értékteremtés nagyban hozzájárul a globális márkaérték növekedéséhez. Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. új kezdeményezése „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díj célja, hogy erősítse ezt a szemléletet. Teljes cikk...
Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!
9 éve Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és ellenőrizni a munkáltatói márkaépítési stratégiánk eredményeit. Teljes cikk...
Extrém béren kívüli juttatások - mi motivál?
9 éve Ma már a vonzó munkahelynek általában részét képezik a ígéretes juttatások és a hívogató munkahelyi környezet is. Ezek az eszközök toborzásnál és a munkaerő megtartásánál is fontos szerepet játszhatnak, derül ki a Pénzcentrum cikkéből. Teljes cikk...
Aki kérdez: Tóth Csaba
9 éve HR Szubjektív rovatunkban Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Somogyi András, a Bosch csoport országos humán erőforrás igazgatója kérdésére. Teljes cikk...
Nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni, mit tegyek?
9 éve Mit ajánlanak akkor, hogyha nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni? Teljes cikk...
HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)
9 éve Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Teljes cikk...
Ezért is felmondhat a munkavállaló
9 éve A dolgozók manapság sokkal könnyebben össze tudják hasonlítani saját helyzetüket az azonos szakmában, pozícióban más vállalatoknál dolgozó szakemberekével. Ha nem tetszik a céges kultúra könnyebben veszik a kalapjukat, írja a Profession.hu. Teljes cikk...
Bajba kerülnek a hazai kkv-k, ha nem fejezik be a bullshitelést
9 éve A toborzási hibák már ma is hatalmas költséget rónak a vállalatokra. A vállalatvezetőknek és a HR szakembereknek mihamarabb fel kell ismerniük, hogy a hagyományos toborzási technikák már nem hatékonyak. Öt éven belül minden második munkavállaló az Y vagy a Z generáció tagja lesz, őket pedig egészen másképpen kell megszólítani, hiszen ennek a korosztálynak már mások az elvárásai leendő munkahelyükkel szemben. Mázi “Maja” Mária és Sóti Anett, a DreamJo.bs alapítóinak véleménye arról, hogyan válhat ma minden munkahely, álom munkahellyé. Teljes cikk...
Törékeny hírnév - avagy egy hibás elbocsátás tanulságai
9 éve Akár egy fő elbocsátása is rossz hangulatot, bizonytalanságot és instabilitást okoz a szervezetben. Főleg akkor, ha minden részlet és érzelem kikerül a közösségi online térbe. Egy cég sem engedheti meg magának, hogy egy elbocsátás miatt volt dolgozója rossz hírnevét keltse, főleg ha tehet is ez ellen. Ugyanis ezzel nemcsak a jövőbeli munkavállalóinak számát veszélyezteti, hanem a bent dolgozók, az ott maradt állomány motivációját, elköteleződését is. Mindez komoly gazdasági károkat, vagyis forintosítható veszteséget okozhat a szervezetnek. Ha mérlegre tesszük egy gondoskodó leépítés költségeivel, elég hamar kiderül, hogy melyikkel jár jobban mindenki. Teljes cikk...
Autóik értelmesebbek, mint némely kollégájuk
9 éve A Bosch technológiával felszerelt autók képesek magukat vezetni - lassan ideje volna néhány kollégát K.I.T.T.-re cserélni, mert az egyik eszement módon viselkedett a hétvégén. Beszéltünk Arnóval, aki a Facebookon tette közzé balesete körülményeit és már nem biztos abban, hogy visszavonja emberölési kísérlet miatt tett feljelentését, ha elbeszélgethet az ámokfutóval. A Bosch megvárja a hatósági vizsgálat eredményét. Teljes cikk...
A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag
9 éve Egyre több cégvezető véleménye szerint a munkaerő hiány ma már a fejlődést akadályozza. Új beruházások mérlegelése során egyre gyakrabban merül fel a dilemma: vajon lesz-e elég ember a gyártósorokra, az üzembe, vagy a fejlesztési feladatok elvégzésére. „Mindez a korábban pusztán kiszolgáló funkciónak tekintett HR felértékelődéséhez vezet és stratégiai fontosságú területté avatja” – állítja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. Teljes cikk...
Jönnek a mosolyogva csevegő Tesco alkalmazottak
9 éve Mosolyoffenzíva indul a kereskedelmi láncnál. A brit Tesco több negatív publicitást is megélt a közelmúltban. A vezetés most változtatni akar az arculaton. A vevőkkel cseveghetnek főzésről, családról és egyéb hétköznapi témákról az üzletlánc alkalmazottai a jövőben, írja a Napi.hu. Teljes cikk...
Ajánlanád a cégedet a barátodnak?
9 éve A fenti kérdést tettük fel olvasóinknak egy nemrég megjelent cikkünk végén. A válaszadók 40 százaléka úgy érzi jó helyen van, ezért jó szívvel ajánlaná barátainak, ismerőseinek is a munkahelyet, ha úgy adódik. Viszont a szavazók negyede inkább nem tenné ki ismerőseit a saját munkahelyének. Teljes cikk...
A vonzó szlogenek kikopnak
9 éve Első cikkünk arról szólt, hogy tisztázzuk mi is az employer branding valójában. Mit jelent, melyek a jellemző tartalmi elemei és miért kell, hogy stratégiai szerepe legyen a szervezeten belül. Összefoglaltuk a szakmai komplexitást, illetve azon fő kritériumokat, melyek betartása és megvalósítása szerintünk elengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. Cikksorozatunkat most azzal folytatjuk, hogy bemutassuk, hogyan álljunk neki ennek a folyamatnak. Teljes cikk...
1-3 év egy munkáltatói márka kiépítése - Employer Branding kalauz az útvesztők világában
9 éve Employer Branding témában már sok cikk és komment született, hiszen a téma egyre népszerűbb HR és kommunikációs szakmai körökben egyaránt. Éppen ezért az MPRSZ Employer Branding Tagozata útjára indít egy olyan cikksorozatot, melyben arra vállalkoznak, hogy tudatosan felépítve, tapasztalataikra alapozva keretbe foglalják a témával kapcsolatos legfontosabb építőkockákat, tennivalókat és ezek sikeres alkalmazására vonatkozó tapasztalati megfigyeléseket. Teljes cikk...
A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora
9 éve Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. Teljes cikk...
Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre?
9 éve Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre? Teljes cikk...
Lehet toborzásra használni a munkáltatói márkaépítést?
9 éve Mi a munkáltatói márkaépítést a toborzás segítésére kívánjuk használni. Jól gondolkodunk? Teljes cikk...
Hogyan tűnhetünk ki munkáltatóként egy állásbörzén?
9 éve Tervezünk kimenni állásbörzésre. Mikre figyeljünk oda, mitől lehetünk vonzóbb munkáltatók másoknál? Ki lehet tűnni a többiek közül? Teljes cikk...
Kik ma a legvonzóbb munkáltatók Magyarországon?
9 éve A legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató, derült ki a Randstad Award idei díjkiosztóján. A jól szereplő cégeknél jók a képzési lehetőségek, stabil a vállalat, ugyanakkor a fizetések és a hosszú távú, biztos állás megítélés elérése érdekében még van hova fejlődni. Teljes cikk...
5 tévhit a munkáltatói márkáról
9 éve Öröm számomra, hogy egyre többet beszélünk a munkahelyi márkaépítésről (vagy munkáltatói márkáról, Employer- és HR-brandingről). De minél többet beszélnek róla azok, akik még nem csinálják, annál több a félreértés. Szeretnék néhányat tisztázni. Teljes cikk...
WHC - A jelöltélmény fontossága a kiválasztási folyamatban
9 éve Lerágott csont, vagy mindig aktuális kérdés? A vállalati márkaépítés egyik kulcsa vagy túlértékelt momentuma a kiválasztásnak? A válasz egyértelmű mindenki számára, aki részese egy új munkatárs megtalálásának, legyen szó a szolgáltatói oldalon ülő recruiterről, belsős HR munkatársról vagy egy adott szakmai terület vezetőjéről: a pozitív jelöltélmény elérése egyike, ha nem a legfontosabb eleme a toborzási folyamatnak. Teljes cikk...
Nem elég a legjobbnak lenni, annak is kell látszani
9 éve Számos hazai cég végeztet kutatásokat munkaerő-piaci pozíciójának felderítésére. Több száz munkahely nevezheti magát a legjobbnak valamilyen mérce szerint, reprezentatív kutatásra hivatkozva. Vajon hányan használták ki közülük az eredmény “reklámértékén” felüli bizonyított előnyeiket a munkaadói márkájuk építésében? Teljes cikk...
Szembe menni az "örülj, hogy van munkád" szemléletnek
9 éve A munkáltatói márka építésének fontosságát egyre több vállalat ismeri fel, hiszen az értékes és tehetséges munkaerő megtartása és megszerzése múlhat ezen. A márka részét képezi az összehangolt külső és belső kommunikáció, a HR és a marketing-kommunikáció együttműködése, és mindebbe a dolgozók bevonása, hiszen a közösségi oldalak világában elsődleges és leghitelesebb kommunikátorai lehetnek saját munkahelyüknek. Ezeket a törekvéseket kívánta honorálni a Magyar Public Relations Szövetség által kiosztott Employer Branding Award. Teljes cikk...
Álláshirdetés-e egy munkaköri leírás?
9 éve Egy munkaköri leírás nem minősül hirdetésnek, ráadásul nem kelti fel a figyelmet, nem teszi vonzóvá a munkahelyet és nem oldja meg senki problémáját. Nem használunk vele senkinek, miközben mindenkin keresztülgázolunk, magunkat is beleértve - írja Szólás T. Miklós Employer Brand szakértő szakcikkében. Teljes cikk...
Gyakornok Employer Branding témára
9 éve Szeretnék egy gyakornokot véglegesíteni és Employer Branding témára kinevezni. Mit gondol erről? Teljes cikk...
Hogyan írjuk meg az Employer Branding briefet?
9 éve Hogyan írjuk meg az Employer Branding briefet? Teljes cikk...
Hogyan értessük meg a felsővezetéssel az Employer Branding lényegét?
9 éve Hogyan értessük meg a felsővezetéssel az Employer Branding lényegét és hozzájárulását a vállalati eredményességhez? Teljes cikk...
Miért fontos az Employer Branding Analízis?
9 éve Miért fontos az Employer Branding Analízis a folyamat elején? Több tanácsadó is ezt ajánlotta. Teljes cikk...
5 interjú kérdés, amit imádni fogsz
9 éve Sokat írtam már a megváltozott munkaerőpiacról és arról, hogy konkrétan hogyan változtatja meg a HR-kommunikáció eszközeit. Az álláshirdetésről már több posztom is szólt, most következzen az állásinterjú. Teljes cikk...
Employer branding: tűnj ki, mi díjazzuk!
9 éve Hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást? Mekkora szerepe van a személyes találkozásnak a célcsoport elérésében? Hazánk legjelentősebb karrierrendezvényén, a HVG Állásbörzén erre is igyekeztek választ adni a cégek számára a szakemberek és a szervezők. Teljes cikk...
Díjazták a magyar munkáltatói márkaépítés úttörőit
9 éve Employer Branding 2015 díjat nyert kis- és középvállalat kategóriában a Hegyvidéki Sportcsarnok és Sportközpont Kft., nagyvállalati kategóriában pedig a Generali Biztosító Zrt., a GE Global Operations Hungary, valamint a Budapest Bank Zrt. Teljes cikk...
Dinamikusan bővülnének az SSC-k, ha lenne munkaerő
9 éve A szolgáltatóközpontok bővülését egyre inkább gátolja, hogy nehezen találnak több nyelven beszélő, képzett és rátermett munkavállalókat. Pedig a gazdaság legkülönbözőbb területein működő, fejlett technológiát és munkaszervezést felsorakoztató cégek továbbra is dinamikus bővülést tűznek maguk elé. Teljes cikk...
2015 HR szemszögből: ha nincs HR stratégia, mire épüljön a munkáltatói márka?
9 éve Sok vállalatnál sajnos még hosszú távú, valódi humánerőforrás-stratégia sincs, így nincs mire épülnie a munkáltatói márkaépítésnek - tapasztalja a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke. De akkor miként vonzzák be és tartják meg a tehetségeket a vállalatok? Évértékelő cikkünk záró részéből kiderül, van olyan cég, ahol a HR-esek munkáját még egy önkéntes, úgynevezett employee engagament (dolgozói elkötelezettség) team is segíti. Teljes cikk...
Ezeken a helyeken a legjobb dolgozni
10 éve Részesülés a pénzügyi eredményekből, emberközpontú vezetés, a dolgozók elismerése - ez jellemzi a legjobbakat a munkavállalók szerint. A "legjobb munkahely" bizonyítványt az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó cég felmérése alapján kapták, a díjakat szerdán Budapesten adták át - közölte a társaság. Az idén tizenötödik alkalommal készített kutatásban 76 vállalat vett részt, összesen 32 000 munkavállaló és 450 felsővezető válaszait dolgozták fel. Teljes cikk...
Új szakma született: Employer Brand Manager
10 éve Teljesen mindegy, hogy csokiszelet, mosópor, autó vagy hajszárító - szinte minden termékhez, termékcsoporthoz rendelnek a vállalatok általában egy vagy több márka managert (Brand Managert), akiknek az a feladata, hogy az adott termék piacra jutását gondozzák, és azon dolgozzanak, hogyan különböztessék meg az adott termékkört a versenytárs hasonló termékeitől. Teljes cikk...
Business rocksztárok kellenek
10 éve A márka hitelesen csak egyféle lehet. Ez annyit tesz, hogy az eladni kívánt márka és a munkáltatói márka nagyon szorosan összefonódik, és előbbit csak akkor lehet igazán hitelesen képviselni, ha munkáltatóként is megfelelünk a kialakítani kívánt képnek. Mivel manapság a technológiának köszönhetően az egyik legfontosabb „üzenetközvetítő” éppen a saját dolgozónk lehet, érdemes rá jobban odafigyelni. A rossz hír ugyanis a jónál még sokkal gyorsabban terjed a közösségi felületeken. Teljes cikk...
Díjazzák a legjobb munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat
10 éve A Magyar PR Szövetség első alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel. Teljes cikk...
Munkáltatói márkaépítés a legjelentősebb hazai karrierrendezvényen
10 éve Nagy a verseny a hiányszakmák tehetséges fiataljainak eléréséért. A munkaadók új harcmezőre kénytelenek lépni, ha az Y generáció szakembereit soraikban akarják látni. Ma már nem elég, ha a céghez vonzó juttatási csomagokat kapcsolnak. Ha hosszú távon akar tervezni a vállalat munkavállalóival, elengedhetetlen, hogy vonzó munkahelyként gondoljanak rá az álláskeresők és az ott dolgozó kollégáik egyaránt. Teljes cikk...
Ingyenebéddel növelik a lojalitást
10 éve Már nem csak a Google, a Facebook vagy a Twitter eteti a kollégáit, kisebb cégek is rájöttek, hogy így növelhető a munkavállalói elköteleződés és a munkáltatói márkának sem árt az ingyenebéd, a Business Insider készített összeállítást a kínálatból. Teljes cikk...
Tehetségfejlesztő program a MOL-nál
10 éve Akár a karrierje is elindulhat az olajipari vállalatnál azoknak a fiataloknak, akik sikerrel pályáznak a MOL UPPP Tehetségfejlesztő Programba. Jelentkezni a világon bárhonnan lehet, olyan hallgatóknak, akik földtudományi- és olajipari műszaki tanulmányokat folytatnak. A határidő október 15.-e. Teljes cikk...
Motiváló pom-pom lányok az irodában?
10 éve Gyakran beszélünk a motiváló irodai környezetről. Kínai technológiai cégek sajátos módon értelmezik a kérdést, amely komoly vitákat váltott ki. A férfi kollégák motiválása érdekében szórakoztató hölgyeket vettek fel, akik feldobják az irodai környezetet, írja a Daily Mail. Teljes cikk...
Hozd a munkába a szüleidet!
10 éve Több ezer Google alkalmazott mutathatta be a munkahelyét a szüleinek. Ráadásul a cég vezetői megköszönték az összegyűlt szülőknek, hogy ilyen remek, tehetséges gyerekeket neveltek, írja a Business Insider. Teljes cikk...
A HR az új marketing
10 éve Eldőlt az évtizedes vita, hogy a munkaadói márkaépítés a HR vagy a marketing feladata-e, és kiderült, hogy a vállalat felelőssége, és nem akasztható egyetlen funkció nyakába. Nem marketing és nem HR feladat, mert alapja a vállalat dolgozóinak elkötelezettsége. Teljes cikk...
5 tévhit - Miért félnek a toborzók a munkaadói márkától?
10 éve Vitaindítónak szánom ezt a cikket, sok egyetértő és vitatkozó visszajelzésre számítok. Nem foglalkozom toborzással, így az alábbiak inkább a piac általános ismeretéből fakadó ötletek, mint kinyilatkoztatások. A sorrend sem reprezentatív, bár mindegyiket hallottam már itt-ott. Én örülnék a legjobban, ha ezek a tévhitek nem lennének igazak a mai magyar piaci viszonyokra. Teljes cikk...
A vonzás hatalma, rendszerben
10 éve Néhány felvetésre, praktikus kérdésre szeretnénk válaszolni Employer Branding kapcsán, amelyeket az Magyar PR Szövetség (MPRSZ) Employer Branding tagozat tagjai, érdeklődő vállalatok vezetői vetettek fel, hoztak szóba az elmúlt időszakban. Kádár Balázst, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tagozat vezetőjét, a Bindermann HR-COM ügyvezető partnerét kérdeztük. Teljes cikk...
Mozgásra ösztönöz a biciklisisak az íróasztalon
10 éve A menedzserszűrések tapasztalatai szerint sok dolgozó túlsúlyos és mozgásszervi megbetegedésekben szenved a mozgásszegény életmód következtében. Ennél fogva a környezetvédelmen és a vonzó munkáltatói márkán túl különösen nagy a jelentősége a kerékpáros munkába járást támogató céges kezdeményezéseknek. Teljes cikk...
Minden cégnek van munkáltatói márkája - még ha nem is tud róla
10 éve A Magyar PR Szövetség 2015. június 17-én ünnepélyes keretek között megalakította az Employer Branding tagozatát. Az MPRSZ azért döntött a tagozat létrehozása mellett, mert úgy vélik, a munkáltatók figyelmét fel kell hívni arra, hogy a munkáltatói márkaépítés elengedhetetlen a tehetségekért folyó versenyben, a szervezetek versenyképességének fenntartásában, valamint a megfelelő minőségű és mennyiségű humánerőforrás biztosításában. A HR Portal Kádár Balázst, az Employer Branding tagozat vezetőjét, a Bindermann HR Kommunikációs Kft. managing partnerét kérdezte. Teljes cikk...
Megalakult az MPRSZ Employer Branding tagozata
10 éve Hazánkban is egyre több közepes és nagyvállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítésben rejlő lehetőségeket. Annak érdekében, hogy ez a speciális szakterület minél több figyelmet és publicitást kapjon, az Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöksége döntött az Employer Branding tagozat létrehozásáról. Teljes cikk...
Kevesebb jelentkező az állásokra és máshol kell őket keresni
10 éve 2013-tól a kereslet élénkülésével a jó szakemberek hiánya egyre komolyabb kihívások elé állítja a HR szakembereket, részben azért, mert tartósan külföldön vállalt munkát az a jelölti kör, amiből korábban lehetett meríteni. 2015-ben ez a tendencia várhatóan folytatódik, és a 2017-ig tartó időszakra vonatkozó előrejelzések is hasonló képet festenek. Minden eddiginél jobban felértékelődik, hogy a cégek hogyan tudják a lehetséges munkavállalókat megtalálni és megnyerni maguknak, mindebben pedig a közösségi média megkerülhetetlenné válik. Teljes cikk...
Új vezető és új tagvállalat a Multeam360 Csoportban
10 éve 2015. április 1-től a kecskeméti Mercedes-Benz autógyár volt kommunikációs igazgatója erősíti a Multeam360 Kommunikációs Csoportot. Kádár Balázs a Daimler hazai leányvállalatánál a kommunikáció irányítása mellett a vállalat belső (HR) kommunikációját és a munkáltatói márka építését is felügyelte. Teljes cikk...
Ez áll a hatalmas munkaerőhiány mögött
10 éve Pontatlan skill meghatározással, vonzó munkaadói márka menedzsment hiányában és mobileszközökre szabott hirdetések nélkül az ügyfélkapcsolati szakma, főként az SSC szektor elveszítheti a releváns jelöltek érdeklődését - derül ki egy portálunknak eljuttatott felmérésből. Teljes cikk...
Felére csökkenthető az átcsábítási költség
10 éve Új időszámítás kezdődhet a munkaerő toborzás és integrálás piacán. A JobGroup egy olyan, összetett fejlesztési programba vágott, amelynek eredményeként a munkáltatói márkaépítés, a toborzás és az egyedi igényű munkavállalók integrálása közös szemlélet alapján és konkrétan mérhető eredményességgel zajlik majd a vállalatoknál. A JobGroup vezetői szerint fejlesztésük megoldást jelenthet a kettészakadó munkerőpiac gondjaira. Teljes cikk...
A legjobb munkahelyek Magyarországon
11 éve A Hilti, a Microsoft, és a Provident végeztek első helyen az idei legjobb munkahely felmérésben, amelynek során több mint 34 ezer munkavállaló mondta el véleményét munkahelyéről. A magyar munkavállalók körében érezhetően csökken az állásuk elvesztésétől való félelem, de 10-ből 7 ember még mindig úgy érzi, hogy komoly nehézségekbe ütközne, ha új munkalehetőséget kellene keresnie. Ez az arány jóval alacsonyabb az Y generáció tagjai között, szinte kivétel nélkül biztosak abban, hogy könnyedén találnának új munkát szükség esetén. Teljes cikk...
Egy vállalatnak a leggyengébb munkatárs kerül a legtöbbe
11 éve A cégek alig húsz százaléka méri a toborzási és munkaerő integrálási folyamat minden elemét. Az erős munkáltatói márkával rendelkező cégek ötven százalékkal kevesebbet költenek toborzásra. Az erős munkáltatói márka, a vonzó munkahely mintegy harminc százalékkal csökkenti a fluktuációt - áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban. Teljes cikk...
Toborzás a jelöltek nézőpontjából: milyen a munkáltató híre?
11 éve Téves és költséges elképzelés, hogy egy toborzás-kiválasztási folyamatban csupán a cég dönt. Talán egyre több vállalkozás ébred rá, mennyire fontos kiépítenie a vállalat hírnevét a munkáltatók, sőt a potenciális jelöltek felé is. Teljes cikk...
Színes képet mutatnak a vállalati karrier oldalak
11 éve „Tegezni vagy magázni is lehet az állást keresőket, mindez attól függ, hogy mi illeszkedik jobban a vállalat stratégiájába” - ez az egyik fontos megállapítása annak a felmérésnek, amely során a BrandJob magyarországi vállalati állásportálokat vett górcső alá. A cél annak megállapítása volt, hol tartanak ma Magyarországon a vállalati karrier oldalak, és mindezzel nemzetközi összehasonlításban hogy állnak a cégek. Teljes cikk...
Lufi-e a munkáltatói márka?
11 éve Tegnap megkeresett LinkedInen az egyik volt kollégám, aki éppen állást keres. Kinézett magának egy céget, ahová szeretne jelentkezni, és most információkat gyűjt róla. Vajon hogyan tudja eladni magát egy cég, és mennyire valós a kép, amit a marketing közvetít? Erről ír a HR Blogon OnlineHR. Teljes cikk...
A vonzó munkáltatók nyerik el a tehetségeket
11 éve Egyre nehezebben találnak a vállalatok megfelelő munkaerőt, miközben a regisztrált álláskeresők száma harmadára csökkent, a bejelentett üres álláshelyek száma pedig másfélszeresére nőtt a 2014. januári statisztikák szerint. Magyarország idén először csatlakozik a világ legnagyobb, munkavállalók körében végzett felméréshez, amely a munkahely-választási motivációkat is vizsgálja. Teljes cikk...
100 féle arculat - 5. Agilis módszertan nem csak a projektre, az egész szervezetre
11 éve Egyre elterjedtebb - főleg az informatikai szektorban -, hogy a cégek bizonyos projektjeiket valamilyen agilis módszertan szerint menedzseljék. De az ritka kuriózum, hogy ezt egy egész szervezeti működésre sikerüljön átültetni. Arra a kérdésre, hogy miként lehet ezt mégis megcsinálni, hogyan lehet ilyen kultúrában karrierutat bejárni, karriert építeni és ezt az álláskeresők számára ismertté tenni, a ShiwaForce.com Zrt. alapítója és vezérigazgatója, Kovách Anton adott választ. Teljes cikk...
A szolgáltató központoknak is kell munkáltatói márka
12 éve Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Miközben egyik oldalon színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóanyag. Teljes cikk...
A toborzás is brandépítés
12 éve Az alaposan körülírt elvárások és a jól kommunikált kiválasztási folyamat is építi a cég munkáltatói márkáját, elősegíti a legjobb jelöltek becsalogatását. Teljes cikk...
A belső kommunikáció még ma is "mostohagyerek"
12 éve "Fontos, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt" - vallja a munkáltatói márkaépítés egyik brit guruja, Helen Rosethorn. Az alkalmazottak felé irányuló vállalati kommunikáció egy olyan márkázási folyamat, ahol a márka maga a vállalat, a fogyasztó pedig az alkalmazott vagy az alkalmazott jelölt. Sok múlhat tehát rajta. A szakemberrel a Kreatív Online készített interjút. Teljes cikk...
Potenciális veszélyforrássá vált a vállalatok számára a közösségi média
12 éve Mostanra világossá vált, hogy a közösségi média nagyszerű lehetőségeket teremthet a tehetségek megtalálására és a vállalat népszerűsítésére egyaránt. Megfelelő stratégiát kell kialakítani használatához, és az eredmények nem maradnak el. Nem megfelelő stratégia alkalmazása esetén azonban a munkáltatói márkát érő károk igen jelentősek lehetnek - figyelmeztetnek sajtóközleményükben a Hays szakértői. Teljes cikk...
258 ezer forintot szeretnének keresni a diplomások
12 éve A diplomás munkavállalók átlagos fizetési elvárása 258 000 forint, míg a diplomával nem rendelkezőké 177 000 forint - derül ki az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó cég és az AIESEC együttműködésében elkészült Munkáltatói Márka Kutatásból. Teljes cikk...
Miért kisebb a fluktuáció az FMCG-cégeknél?
13 éve Magyarországon az FMCG (fast-moving consumer goods − napi fogyasztási cikkek) - szektor cégeinél a dolgozóknak az átlagnál többet számít, hogy milyen a munkáltatójuk arculata, illetve a vállalat hírneve, ez az iparág legmarkánsabb sajátossága − derül ki az AonHewitt Legjobb munkahely felmérésének részletes adataiból. Az e szegmensben dolgozók 68 százaléka tartja jó munkahelynek jelenlegi cégét, míg az összes magyar munkavállalónak csak a fele gondolkodik így - mutat rá a Napi Gazdaság írása. Teljes cikk...
Egyre súlyosabb probléma a fiatal generáció kivándorlása
13 éve Nem olyan elvárásokkal állnak munkába az Y generáció tagjai, mint anno szüleik tették - állítja egy friss felmérés. Míg az Y nemzedék világszerte azt várja munkáltatójától, hogy fejlődési lehetőséget biztosítson, addig hazánkban megtartásuk jelenti a legnagyobb kihívást, a tehetségek szerint ugyanis túl sok kompromisszumot kell kötniük, ezért inkább külföldre vándorolnak. Teljes cikk...
HR és profit: hogyan növelhetik dolgozóink a cég hírnevét?
14 éve Hiteles kommunikációval, jó munkahelyi légkörrel, a valós teljesítmény elismerésével, családbarát intézkedésekkel, ötletbörzével növelhetik a cég hírnevét a munkavállalók - hangzott el egy közelmúltban tartott konferencián, ahol a munkáltatói márkaépítés és a dolgozói motiváció növelése volt terítéken. Cikkünkből kiderül, miként építi ki brandjét az Avon, mi a GE és a Budapest Bank márkájának titka, hogyan csökkentette a fluktuációt a Szamos Marcipán. Teljes cikk...