Szijjártó: a bérek emelkedése nem hátráltatja a versenyképességet
A kormány a Magyarországon működő vállalatok versenyképességét is támogatja annak érdekében, hogy a bérköltségek emelkedése a munkaadóknak ne jelentsen megoldhatatlan kihívást - írja az MTI.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a Magyarországon működő vállalatok versenyképességét a kormány is támogatja annak érdekében, hogy a bérköltségek emelkedése a munkaadóknak se jelentsen megoldhatatlan kihívást.
A kormányzati intézkedések közül kiemelte többek között a szociális hozzájárulási adó csökkentését, a munkavállalónként akár 3 ezer eurós képzési támogatást, valamint azt, hogy az állam a munkaerő-kínálat regionális különbségeinek mérséklése érdekében adókedvezményekkel segíti a más településen élők lakhatását és munkába jutását, átvállalja a tanműhelyek létesítési költségének akár 60 százalékát. Felgyorsul ezen felül a felsőoktatási egyetemi-ipari központok létrehozása is: Győrben az Audi és a Széchenyi István Egyetemmel, Kecskeméten a Mercedes több felső- és középfokú oktatási intézményekkel működik együtt a képzésben - tette hozzá.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy változott az egyedi kormánydöntésen alapuló támogatások rendszere is, hiszen - mint mondta - már ezeknek már nem kizárólagos feltétele a munkahelyteremtés, a kormány a versenyképességet segítő technológiai fejlesztéseket is ösztönzi, 2017 óta pedig már a fővárosban is támogatáshoz juthatnak a kutatásfejlesztési elemet tartalmazó beruházások.
A miniszter üdvözölte, hogy az autóipari beruházások nem csupán a beruházások számában, a beruházási és termelési értékben döntöttek tavaly rekordot, de jelentős részük kutatási és fejlesztési tevékenységet is hozott Magyarországra. Példaként említette az Audit, amely Győrben fogja gyártani első elektromos autóinak motorjait, a Continental pedig a mesterséges intelligenciákat kutató részlegét telepíti Magyarországra.
A magyarországi autóipar teljesítménye 2010 óta a duplájára, 2000 óta pedig a négyszeresére nőtt, és nagyrészt ennek köszönhető, hogy sikerült megközelíteni a teljes foglalkoztatottságot - tette hozzá. Kiemelte továbbá, hogy a világ legnagyobb autóipari motorgyára, a győri Audi új kutatásfejlesztési központot létesít, épül a Mercedes második gyára Kecskeméten, folynak a tárgyalások az Opel tulajdonosaival is magyarországi gyáruk jövőjéről, a világ száz legnagyobb első körös autóipari beszállítójából 45 már jelentős kapacitásokat telepített Magyarországra.
Szijjártó Péter szerint az autóipar lesz az alakítója annak a világgazdasági korszaknak, amelynek szerkezetét, versenyképességi tényezőit napjainkban hozza létre a digitális átalakulásként emlegetett új ipari forradalom. Ezzel együtt Magyarország is új korszak előtt áll: a "made in Hungary" helyett az "invented in Hungary" irányvonala határozza meg a magyar gazdaságstratégiát, vagyis a gyártási kapacitások mellett a fejlesztési lehetőségekért is egyre erősebben kell versenyezni - tette hozzá a miniszter.
MTI
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A friss diplomások számára hét éve nem volt ilyen nehéz elhelyezkedni: a kezdő pozíciók száma 12 százalékkal csökkent. A vállalatok a bizonytalan... Teljes cikk
A cégautó kulcsfontosságú eszköz a vállalati mobilitás és munkavállalói juttatás rendszerében. A juttatás presztízst és kényelmet biztosít,... Teljes cikk
A kormány döntése szerint 2026 februárjában ismét kifizetik a hathavi fegyverpénzt. Az egyszeri szolgálati juttatás több százezer rendőrnek,... Teljes cikk
- Óriási szakemberhiány Németországban: itt a hiányszakmák friss listája 1 hete
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hete
- Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme 2 hete
- Már több mint ötezer nyertesnek utaltak támogatást a vállalati e-autó programban 2 hete
- Ezek a rendvédelmi dolgozók kapnak lakhatási támogatást 2 hete
- Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé 3 hete
- Évi 1 millió forint ingyenpénz lakásra - itt vannak az Otthontámogatás részletei! 3 hete
- A mellrák pszichológiája – Hogyan lehet feldolgozni a diagnózist? 3 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 3 hete
- "Utálom ezt a bértáblát" – Takács Péter szerint változhat az orvosok fizetése, ha nyer a Fidesz 1 hónapja
- Pilótaválság a láthatáron: a légitársaságok munkaerőhiánya új szintre lépett 1 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?