Sämling Solution Szervezetfejlesztő (OD) tanácsadó képzés - Miért érdemes Szervezetfejlesztővé válni?
Abba a korba értünk, ahol a szervezetek folyamatos mozgásban vannak, szinte nincs olyan pillanat az életükben, amit nyugvópontnak tekinthetünk. Elemzés, tervezés, végrehajtás, ez már lassan a múlt. Megértés, megérzés, kísérletezés, erőforrásokkal zsonglőrködés…..most ebben élünk.
Ebben a környezetben a szervezetfejlesztés nemhogy nem luxus, hanem alapvető szükséglet lett. A szinte tervezhetetlen környezetben a túlélés és a versenyképesség záloga egyre inkább abban rejlik, hogy milyen is a szervezet egésze; hogyan kezeli a folyamatos alkalmazkodást, képes-e megtartó légkört kialakítani, mennyire felvilágosultak a vezetők, képes-e óvni dolgozóit a kiégéstől, mégis eredményorientáltan működni, képes-e kohéziót képezni, befogadni az innovációt. Összességében érti-e és képes-e alakítani szervezeti kultúráját.
Ehhez szervezetfejlesztői kapacitásra van szükség, a legkisebbtől a legnagyobb szervezetig.
A mi felfogásunkban szervezetfejlesztés már nem csak a szervezet legfelsőbb szintjén kitalált, aztán módszeresen kigördített programokat jelenti. Sokkal inkább hiszünk abban, hogy ha mindenki csak a saját csapatában, a saját területén elkezd szétnézni, és értelmes fejlesztési ötleteket kezdeményezni, és néhány fontos alapelv mentén azokat csapatban vagy területi egység szinten megvalósítani, akkor rögtön szignifikáns változásokat tudnak elérni.
A fejlesztésre érzékeny pillanatokban megteremtődik annak a lehetősége is, hogy a szervezet előre lépjen egyet, vagy akár egy igazán nagyot ugorjon.
Egy jól sikerült szervezetfejlesztési folyamat a szervezet minden szintjén hat: tudatosabb vezetők, jól felépített szervezeti struktúra, valóban működtetett rendszerek és folyamatok - amik nem csak dísznek vannak -, valamint együttműködőbb, proaktív, adaptívkollégák teremtik meg azt a szervezeti kultúrát, légkört, aminek jó a részese lenni.
Ugyanakkor azt is látjuk, hogy sokszor ezek a kezdeményezések nem élik meg a “babakort”. Vagy azért mert az ötletek kifejezésre sem jutnak. Vagy mert nem karolják fel őket, mert nem sikerül a szponzorok érdeklődését felkelteni. Vagy mert kiszökik a kezdeti lelkesedés után az energia a rendszerből, az érintett vezetőknek, munkatársaknak még sem ízlik annyira a változás, amikor már jobban értik, hogy mit is jelent ez majd a mindennapok szintjén. Ezek a kezdeti sikertelenségek, azt a vélekedést táplálhatják a munkatársakban, hogy “Felesleges! Nincs értelme! Úgy sem fog semmi sem változni! Akkor meg minek próbálkozni!” Sajnos sokan megtapasztalták már, hogy elindulnak szervezetfejlesztési programok, jöttek mentek tanácsadók, cserélődtek projekt és al-projekt vezetők, volt néhány esemény - nyitó ceremónia, WS, netán tréning, stb. - aztán valahogy még sem lett érdemi változás, helyette volt sok bizonytalanság, puffogás, túlterheltség, értetlenkedés, kiborulás, és tehetségek, akik útközben úgy gondoltak máshol már csak jobb lehet. Sőt, akár a helyzet rosszabb lett mint előtte volt.
Programunkat azért hoztuk létre, hogy azon üzleti vezetőknek, HR szakembereknek, L&D menedzsereknek, belső és külső szervezetfejlesztőknek, trénereknek és coachoknak adjuk meg a lehető legnagyobb szakmai támogatást, akik szeretnék a kezdetektől a végéig tudatosan és módszeresen felépíteni és végigvinni a szervezetfejlesztési programjaikat, és valódi változások mentén értéket teremteni.
Így létrehoztunk 8 évvel ezelőtt, a piacon egyedülálló módon 3 szervezetfejlesztő cég együttműködésével - futó programot, ahol a szervezetfejlesztés biztos alapjairól tanulnak a hallgatóink, és már a képzés során meg is mártóznak a mély vízben, mert egy önálló pilot projekt folyamatot is le kell bonyolítaniuk mentori támogatás mellett a vizsgáig.
Az elmúlt 8 évben, 12 évfolyamot tudtunk sikeresen zárni. És a most futó 13. évfolyamunk abban különleges, hogy mindannyian egy szervezetből érkeztek - HR szakemberek és üzleti vezetők -, azzal a céllal, hogy egy szervezetfejlesztési nyelvet beszéljenek a jövőben, és együtt tudják sikerre vinni a fejlesztési programjaikat.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk
Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk
- Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport 1 hete
- Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben? 1 hete
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 2 hete
- Már lehet jelentkezni az Ifjúsági garancia plusz programra 2 hete
- 30 év alattiak és munkáltatók figyelem! - április 15-től lehet jelentkezni az Ifjúsági garancia plusz programra 2 hete
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 3 hete
- 30 százalékos európai szabadalmi díjkedvezményt kapnak a mikrovállalkozások 3 hete
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 3 hete
- Jelentős leépítésbe kezd a Citigroup 4 hete
- Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő 1 hónapja
- Százmilliárd forintos felújítási program indul a szakképzésben 1 hónapja