kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 2 éve

Több mint ezer zöld óvoda és 150 ökoiskola működik az országban

Idén is közoktatási intézmények százait vonta be állandó környezeti nevelési programjaiba és különböző pályázataiba az Agrárminisztérium. Az Ökoiskolák és a Zöld Óvodák száma folyamatosan bővül, a címekre ebben az évben is több száz intézmény jelentkezett. A tárca által meghirdetett diákversenyeken, pályázatokon 2021-ben mintegy 1500-an mérték össze tudásukat az ország különböző pontjairól - közölte az Agrárminisztérium (AM).

Az Agrárminisztérium kiemelt figyelmet fordít a környezeti nevelésre, a szemléletformálásra és a természeti értékek bemutatására minden korosztályban. Egyik legnépszerűbb programjuk a Zöld Óvoda Hálózat, amelynek jelenleg 1033 intézmény a tagja országszerte.

Ez a szám a jövőben tovább bővül, hiszen idén a 190 pályázó intézmény között olyanok is vannak, akik először pályáznak Zöld Óvoda címre. A pályázatok elbírálását követően a hálózat 42 óvodával tovább bővült, jelenleg a hazai óvodák 23 százaléka rendelkezik a minősítéssel, ami azt jelenti, hogy Magyarországon minden negyedik gyermek Zöld Óvodába járhat. 

Idén 15 éves a kisgyermekkori környezettudatosság fejlesztés támogatását célzó Zöld Óvoda pályázat. Fontos, hogy az óvodás korosztály életkorának megfelelő módszerek segítségével, élményeken, tapasztalatokon keresztül ismerkedjen meg a természet- és a környezetvédelem fontosságával. Ennek érdekében a tárca idén képzési programot is indított "Fiúról Apára" elnevezéssel, amelyen először a Zöld Óvodák 20 bázisintézményének pedagógusai vettek részt.

A továbbképzés mellett különböző segédanyagokat, könyveket, eszközcsomagot tartalmazó oktatódobozt is biztosít a tárca a résztvevő intézményeknek, melynek segítségével a pedagógusok játékos formában építhetik be a környezettudatos szemléletet az óvodások gondolkodásába.

Szintén a bázisóvodák részére készült egy interaktív bábelőadás Hálás vizek címmel, amely a környezettudatossággal kapcsolatos kérdéseket állította a történet középpontjába játékos formában. Az előadás mintegy félezer kisgyermekhez jutott el, de a nagyközönség is láthatta az idei OMÉK-on.

Tovább bővült idén az Ökoiskolák hálózata is, a környezettudatosságot és a fenntarthatóságra nevelést erősítő programot az oktatásért felelős tárca koordinálja az Agrárminisztérium közreműködésével. Ebben az évben 94 intézmény szerzett először Ökoiskola címet, 81 iskola sikeresen megújította korábban elnyert Ökoiskola címét, míg 55 intézmény érdemelte ki az Örökös Ökoiskola minősítést.

Az agrártárca által fenntartott 55 szakképző iskola 87 százaléka rendelkezik Ökoiskola vagy Örökös Ökoiskola címmel.

Népszerűek voltak az Agrárminisztérium által meghirdetett diákversenyek, pályázatok is. A BISEL - Gumicsizmás természetvédelem versenyre idén 500 általános- és középiskolás diák (125 csapat) jelentkezett az ország 72 iskolájából. A csapatok megismerkedtek a kisvízfolyások állapotával, élővilágukkal, a vízfolyásokat veszélyeztető tényezőkkel.

Nagy érdeklődés mellett zajlott az Agrárminisztérium beporzókról szóló meseíró pályázata. A Mesék a Zümmögő birodalomból elnevezésű kiírásra több mint 900-an küldtek pályaművet az óvodás kortól egészen a pedagógusokig, a mesék felét az alsó tagozatos diákoktól kapták. A beérkezett pályaművekből 70-et választott ki a zsűri, amelyek egy online mesekönyvben jelennek meg. Az alkotásokból a nagyközönség is kaphatott ízelítőt az idei OMÉK-on.

 

  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa

A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk

A tanár is munkavállaló!?

Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk

Megállítható-e a képzett munkaerő külföldre áramlása?

A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk