Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Toborzás, mint olimpiai sportág?

Izzasztó hosszútávfutás, ahol a legnagyobb ellenség az idő? Rövidtávú gátfutás, ahol tizedmásodperc alatt tűnnek fel az újabb akadályok? Céllövészet, amit ráadásul extrém körülmények között, vaksötétben kell csinálni? Tulajdonképpen akár a toborzásról is beszélhetnénk, hisz sokaknak pont így telik az utóbbi időben, igaz? Ugye az Ön munkanapjai is hasonlóak? Folyamatos versenyfutás az idővel, önmagával, a határidőkkel, és lehetetlennek tűnő keresések. Lassan tényleg olimpiai versenyszámmá növi ki magát a toborzás, sőt olykor lehetetlen küldetésnek tűnik.

Vigyázz…

A csapból is a munkaerőhiány és a betöltetlen álláshelyek nyomasztó adatai folynak. HR-esként sokszor úgy érezheti, egy horgászbottal próbálja kifogni a Loch-Ness-i szörnyet. Világosan látszik, hogy igazi, hosszú távú megoldást csak gyökeres gazdasági és oktatási változások fognak hozni, de azért van annál jobb lehetőség, mint a jól bevált, és nehezen működő sémák használata.

Valóban izzasztóan nehéz a helyzet, sőt, sokszor kilátástalannak tűnhet, de épp az ilyen szituációkban kell elkezdeni változtatni. A változások bevezetése pedig nem két napig tart, tegnap kellett volna már kezdeni. Hisz a sikeres kiválasztás legnagyobb ellensége az idő.


Kész…

A HR osztályok legfontosabb feladata, hogy okulva abból, hogy a tűzoltás nem célravezető, elkezdjenek stratégiában gondolkozni. A kiválasztási folyamatok a túlterhelt kollégák miatt irreálisan hosszúra nyúlnak, ami pedig könnyen jelöltvesztést eredményezhet. Hisz a jó munkaerőre sokszoros a kereslet, az nyer, aki gyorsabb. Gyorsnak lenni önerőből szinte lehetetlen. Minimum, hogy legyen a kezünkben egy releváns, szűrhető adatbázis és egy olyan rendszer, ami leveszi a vállunkról a teszteltetés, a válasz e-mailek, az előszűrés terhét. Bár egy olimpián nem tehetjük meg, hogy a futóversenyen megkérünk valakit, hadd pattanjunk fel a robogójára, a toborzásban erősen ajánlott segítséget kérni. Méghozzá olyan cégtől, akik bizonyítottan letettek már valamit az asztalra, akikkel sokszorosára gyorsíthatjuk a kiválasztás idejét és méterekkel a versenytársak előtt érhetünk célba. A Beck and Parters Kft. folyamatos sikereket mutat fel hiányszakmák toborzásában is, ami a munkájukat támogató egyedülálló informatikai hátterüknek, a szakmában eltöltött több mint 10 éves szakmai tapasztalatuknak, kiterjedt kapcsolati hálójuknak és a piaci igényekre szabott, széles szolgáltatáspalettájuknak köszönhető.


Rajt!

A hosszú távú stratégia fő nézőpontja a HR branding építése kell, hogy legyen, hisz ma már az álláskereső választ, így a jól felépített céges márkánk lesz az elsőszámú döntő tényező. A rengeteg lehetőség, eszköz, toborzásmarketing támogatási lehetőség között könnyű elveszni, így erősen ajánlott a stratégia felépítéséhez külső nézőpontokat is bevonni. A Beck and Partners Kft. hivatása túlmutat azon, hogy megtalálják ügyfeleik számára a legjobb munkaerőt. Abban hisznek, hogy a tudást tovább kell adni, így a piacot folyamatosan figyelve, elemezve és felmérve, komplex stratégiák kidolgozásában is segítenek ügyfeleik számára. Nem csak egy alkalommal nyújtanak segítséget, az ügyfeleiknek megmutatják, milyen lehetőségeket rejt a toborzásmarketing, a HR branding, melyet igény szerint a cégek vagy maguk menedzselnek, vagy megtanítják használatukat a HR -es kollégáknak, vagy akár a Beck and Partners Kft. leveszi a ennek a teljes terhét a cégek válláról és elvégzi a feladatot.

A munkaerőpiac helyzetét megfigyelve, a legtöbb cégnél bőven vannak kiaknázatlan lehetőségek. A sikerek érdekében érdemes tehát kérni egy tanácsadó cég segítségét, hogy a toborzás ne legyen izzasztó versenyfutás. Ne késlekedjen, érjen célba mielőbb!

Érdeklődjön a lehetőségekről telefonon, e-mailben, vagy vegyen részt az ingyenes HR reggelin:

ajanlatkeres@bap.hu

Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkaidőkezelés? Mutatjuk a lehetőségeket! Az Excel betöltéstől a webes megoldásokig a PIRAMIS™-ban

Keressünk egy munkavállalói csoportot példaként, hogy segítségükkel szemléltethessük az összes rendelkezésre álló lehetőséget: legyenek ők a... Teljes cikk

A fizetés a legjobbnak tartott motiváló eszköz, de tényleg eredményes?

Összeültünk Pataki Zoltánnal, az euCSOPORT egyik alapítójával, hogy a munkaerőpiac mai helyzetéről beszélgessünk. A cégcsoport idén ünnepelte... Teljes cikk

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői... Teljes cikk