kapubanner for mobile
HR stratégia         
Módosítva: 18 éve

A HR stratégia fogalma

A stratégia a szervezet hosszú távon követett tevékenységi iránya, viselkedési módja, amely a versenytársakkal szembeni előny létrehozására vagy megőrzésére szolgál. Célja, hogy a szervezet erőforrásait a környezeti változásokhoz igazodva mindenkor a lehető leggazdaságosabb módon csoportosítsa, illetve a fogyasztó igényeit szem előtt tartva teljesítse a szervezet tulajdonosainak elvárásait.

A stratégia célja szerint lehet: - szinten tartó, amikor a kialakított rendszerek helybenhagyásában, meglévő vállalati törekvések folytatásában vagyunk érdekeltek



- fejlesztő, amikor a változások a dolgok átértékelésére, új szisztémák kidolgozására ösztökélnek

A HR-stratégia átfogja a teljes személyügyi tevékenységet, azaz:

- munkaerő- és bértervezést,

- az ösztönzést,

- a munkaidő-gazdálkodást,

- a személyzetfejlesztést,

- a munkaügyi kapcsolatok kialakítását és fenntartását,

- a juttatási rendszereket,

- a foglalkozás-egészségügyet,

- a HR-irányítást.