kapubanner for mobile

36 cikk a(z) munkavállalói élmény címkével - 1. oldal

Így növeli a munkavállalói felhasználói élményt az AI használata a magyar banknál

6 hónapja A K&H Csoport már egy éve használja teszt jelleggel a Microsoft Copilotot a munkafolyamataiban. A cégcsoport által bevezetett alkalmazás a tesztben résztvevő munkavállalók számára jelentős támogatás a mindennapokban, mindamellett, hogy a vállalat működését is hatékonyabbá és innovatívabbá teszi. Teljes cikk...


Érzelemkezelés a munka érdekében, avagy beszélni kell az érzelmi munkáról

8 hónapja Amikor egy ápoló megvigasztalja a beteget, miközben ki sem látszik a feladataiból, vagy egy éttermi felszolgáló kedvesség sugároz még akkor is, ha rosszfejek a vendégek, akkor a munkavégzéséhez elengedhetetlen, ám csak ritkán nevén nevezett érzelmi munkát végez. Pedig az érzelmi munkavégzés tudatosítása, az elvárások hangsúlyozása fontos ahhoz, hogy adott helyzetben a munkavállaló priorizálni tudjon, és a munkavégzés hatékonyságának szempontjából jó döntéseket hozzon - fejti ki Sharlyn Lauby HR tanácsadó a HR Bartender blog legfrissebb bejegyzésében. Teljes cikk...


Munkahelyi ergonómia

13 hónapja Korábban az volt a szempont, hogy egy iroda funkcionális, biztonságos legyen, megfelelő legyen a zajszint, a világítás, tehát támogassa a hatékony munkát. Manapság azonban már az irodai munkahelynek élményt kell adnia. Honnan indult és hol tart most a munkahelyi ergonómia? Miért fontos ez a tehetségek bevonzásában? Teljes cikk...


Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

1 éve Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik valóban azok, de ritka, hogy az üzleti döntéseket, esetleg a profitot is felülírhatja az emberközpontú szemlélet. Vagyis mit jelent igazi emberközpontú (Human Centric Organization) szervezetet létrehozni? Erről beszélt Jánosi Sándor, a Baker Hughes globális HR vezetője, a Business Coach Kft. által szervezett legutóbbi sHaRe program alkalmával. Teljes cikk...


Itt az okos HR: Mit hoz az AI a HR digitalizációban?

1 éve Tovább erősödik a HR folyamatok digitalizációja, a mesterséges intelligencia pedig innovációt hoz a HR informatika területén is. A gazdasági és munkaerőpiaci folyamatok következménye, hogy a költséghatékonyságra és a munkavállalói élményre egyaránt oda kell figyelnie a cégeknek, így az őket kiszolgáló megoldásoknak is. Megkérdeztük a HR informatikai piac jelentős szereplőit, ők hogy látják az idei történéseket és milyen trendekre, tendenciákra számítanak 2024-ben. Teljes cikk...


Itt a kompetencia alapú kiválasztás: az érzelmi intelligencia a középpontban

2 éve A munkaerőpiac gyorsan változik. A technológiai fejlődés, a gazdasági válságok és a társadalmi változások mind hatással vannak arra, hogy milyen készségek és kompetenciákra van szükség a jövőben. Az egyik legnagyobb kérdés, hogy hogyan lesznek jövőbiztosak a kollégák? Az EQ kiemelkedik a fontossági sorrendből. Többek között ez derült ki, a HVG Future of Recruitment konferencián, ahol nem maradhatott ki a Z generáció toborzása és a munkavállalói élmény sem a témák közül. Teljes cikk...


Együttműködés, őszinteség és az elmaradhatatlan AI - így építsd a munkáltatói márkát

2 éve A HR és a marketing együttműködése, a valóságnak megfelelő, vonzó bemutatás és a legújabb technológiák bevetése – ezeket a kulcsfontosságú elemeket hangsúlyozták a munkáltatói márkaépítés legújabb tendenciáit bemutató szakemberek a HR Festen. Teljes cikk...


Milyen is az az élménymunkahely? Itt a titok, hol érzik magukat jól a dolgozók

2 éve Gyakran felbukkannak a HR-es kommunikációban a munkavállalói élmény, a munkahelyi élmény fogalmak. Mi is ez pontosan? Csocsóasztal? Jó csapat? Izgalmas feladatok? Trendi iroda? Vagy csak egy üres szlogen a hirdetésben, hogy érkezzenek a pályázók? Papp Tamás István az élménymunkahely fogalmának eredt utána. Teljes cikk...


Így érzik magukat a munkavállalók 2023-ban: 10-ből 6-an csendes felmondók

2 éve A Gallup idén is elkészítette globális munkavállalói elégedettségfelmérését 160 országban. Az általános javulás ellenére továbbra is igaz, hogy a többség világszinten - 59% vagyis 10-ből 6 munkavállaló - vagy nem elkötelezett, vagy a quiet quitter kategóriába tartozik, mert nem kapja meg a munkáltatójától azt, ami elégedetté és elkötelezetté tenné. Az alkalmazottak azt is elárulták, min kellene változtatni. Teljes cikk...


Személyre szabott dolgozói élmény vs. egyszerűsítés: hogyan férnek meg egymás mellett? - Belley Éva, a Deutsche Telekom IT Solutions új HR vezetője

2 éve Belley Éva 2023. januárjában lett a DT-ITS HR igazgatója, de összességében már 15 éve dolgozik a cégnél és jogelődjénél különböző pozíciókban. 100 fős HR-es csapatért és 5500 munkavállalóért felel. Tavaly 1100 fővel bővült a cég. HR vezetőként a dolgozói élményt, az adatalapú döntéseket tartja fókuszterületeknek. Teljes cikk...


HR Trendek 2023

2 éve Az elmúlt évek tapasztalatából kiindulva, 2023 is tartogat majd kihívásokat a HR vezetők és csapataik számára. Az infláció, a gazdasági válság és ezek következményei 2023-ban is meghatározói lesznek a vállalatok működésének. A változáskezelés, a rugalmas alkalmazkodás, agilitás továbbra is alapvető, szükséges készségek lesznek a HR szakmában. 5 tényező, amire a HR-nek ebben az évben koncentrálnia kell. Teljes cikk...


Onboarding: stratégiai, részletes és precíz

3 éve Az onboarding folyamat nem lehet rögtönzés. Már csak azért sem, mert a beillesztés akkor kezdődik, amikor a leendő munkatárs először találkozik a szervezettel: amikor megpillantja az álláshirdetést, vagy válaszol egy LinkedIn megkeresésre és általában az első év végéig tart. A Karrier Intézet cikksorozatának harmadik része a gyakorlati tudnivalókkal foglalkozik. Teljes cikk...


Onboarding: a megtartás receptjének titkos összetevője

3 éve Vége a hosszú toborzási és kiválasztási folyamatnak, a jelölt aláírta a szerződést, fellélegezhet a leendő vezetője és a HR-es. Most már nincs más hátra, mint beléptetni és kezdhet is dolgozni… Mi baj lehetne? A Karrier Intézet háromrészes cikksorozatában, tippeket kaphatnak arra, hogy hogyan lehet elérni, hogy tényleg hosszú legyen a friss munkaviszony. Teljes cikk...


Engagement avagy elkötelezés, megtartás

3 éve A munkavállalók több mint fele úgy érzi, nem becsülik meg a munkahelyén. Mindössze harmaduk végzi azt a munkát, amiben igazán jó. A munkaerő megtartása a jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben az egyik legfontosabb feladata a vállalti vezetőknek és a HR-nek egyaránt. Ugyanakkor az egyik legnehezebb is, hiszen komoly verseny zajlik a munkavállalókért. Ezért a sikeres működés alapvető kérdése lett az engagement. Teljes cikk...


Így látták a HR vezetők 2021-et - Dobos-Horváth Krisztina, SAP

3 éve Rugalmas munkavégzés, amely vezetői kihívásokat és a szervezeti kultúra változását hozhatja magával. Növekedés virtuális interjúkkal és integrációval. Dobos-Horváth Krisztina, az SAP Hungary HR vezetője értékelte az elmúlt évet, és elmondta várakozásait 2022-re vonatkozóan. Teljes cikk...


A humán élmény mindent visz - a munka világa a Covid után

4 éve A pandémiás helyzet az utolsó jel volt a vállalatoknak, hogy itt az idő a digitalizációra. A HR szerepe felértékelődött, stratégiaivá vált, a régi munka világa teljesen nem tér vissza - hangzott el a SAP Human Experience Summit regionális HR csúcstalálkozóján. Beszéltünk Sabrina Dick-kel, a szoftvercég kelet-közép-európai regionális HR igazgatójával és megosztunk néhány érdekes gondolatot a konferenciáról, amelynek előadásai utólag is megnézhetőek. Teljes cikk...


Jutalmat és online élményt! - így zárd az évet a munkahelyen

4 éve A karácsony előtti időszak munkahelyi kezelése az egyik legnagyobb humán fókuszú kihívás az évben - a pandémiától függetlenül is. Nagy a munkahajrá, sok a stresszfaktor és idén még egy sor korlátozással is együtt kell élni. Miként lehet ebből kihozni a maximumot, hogy januárban egy motivált, jókedvű csapattal kezdjük az évet? Papp Tamás István HR szakember írása. Teljes cikk...


Hol tart most a munkavállalói élmény? - itt a friss kutatás

5 éve A legtöbb vállalat a következő egy évben vezetői képzésekbe fektet, második helyen az új technológia bevezetése, harmadikon az ingatlan méretének módosítása - derül ki a Kincentric kutatásából. Teljes cikk...


Munkavállalói helyett humán élmény

5 éve Úgy tűnik újabb fogalom jelenik meg a HR egén, a munkavállalói élmény helyett a humán élmény menedzsment, ami a korábbinál is nagyobbat „markol”. Legalábbis ez volt az egyik fogalom, ami uralta az SAP globális konferenciáját, a SAPPHIRE NOW Reimagined-et, ami a járvány miatt online zajlott. Teljes cikk...


Aki válaszol: Endrei-Kiss Judit

5 éve HR Szubjektív rovatunkban Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazható-helyettese kérdez, miután válaszolt Branyiczki Imre, az EPAM Systems Kft. HR igazgatója kérdésére: „A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek a fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény fejlesztése szempontjából?” Teljes cikk...


Élményadatok segítik a munkáltatókat a munkavállalói élmény javításában

6 éve A HR legaktuálisabb kihívásairól, az agilis szervezeti átalakulásról, a változásmenedzsmentről és a munkavállalói élmény fejlesztéséről szólt az SAP éves siófoki konferenciájának HR szekciója, a HR NOW. Többek között választ kapunk arra, hogy mivel járulnak hozzá az élményadatok ahhoz, hogy reális képünk legyen arról, mit is gondolnak a munkavállalók a munkahelyükről. Első rész. Teljes cikk...


Csak a cégek ötöde számára stratégiai fontosságú a munkavállalói élmény

6 éve 23 millió dolgozó munkavállalói élményét vizsgálta világszerte a Kincentric a második, 2019-ben indított #dolgozniélmény kutatásában. Itthon 19 iparág 126 vállalatán keresztül, összesen 300 000 dolgozó munkavállalói élményéről nyilatkoztak a cég- és HR vezetők. A kutatásból kiderült: bár a cégvezetés szerint is fontos az, hogyan érzik magukat a kollégák, és tudják, hogy a munkavállalói élmény fejlesztése javítja az üzleti eredményeket is, itthon a cégeknek mégis kevesebb, mint az ötöde rendelkezik erre nézve stratégiával. Teljes cikk...


A jövő munkahelyén is törődni kell az emberekkel

6 éve A jövő munkahelye sok szempontból más lesz, mint amilyen az elmúlt évtizedekben volt. Jack Ma, alilbaba.com alapítója szerint, 5-8 éven belül a világon a munkavállalók fele már csak heti 3-4 napot dolgozni, akár csak napi 5-6 óra időtartamban. A változás legfontosabb hajtóereje a technológiai fejlődés, amely számos folyamat automatizálását teszi lehetővé, megteremti a lehetőséget az atipikus munkavégzési formák minél széleskörűbb elterjedésének, dolgozhatunk együtt kollégákkal a világ bármelyik tájáról, toborozhatunk is. Dolgozhatunk otthonról, igazodva a saját és munkahelyi igényekhez időben rugalmasan. A dolgozók megtartása és a munkavállalói élmény növelése érdekében a munkáltatók - saját érdekükben - elkezdtek jobban odafigyelni a dolgozóikra, így előtérbe került a munkavállalói jóllét is. A helyzet tehát komplex, az átalakulás pedig gyors. Mindezeket a problémákat járja körül a Jövő Munkahelye konferencia. Teljes cikk...


Így változnak a munkaerő-piaci szereplők igényei - paradigmaváltás a toborzásban

6 éve „Az egyén munkahelyére mára csak egy munkahelyként tekint!?” Az emberi erőforrás hierarchikus rendszerének legalsó fokán helyet foglaló toborzás és kiválasztás, napjaink legszignifikánsabb tényezőjévé vált. Az okok között a szervezetekben megjelenő, konzisztensen fokozódó munkaerő iránti igény áll. A témasorozat első részében a munkaerőpiac jelenlegi állapotának érintőleges bemutatásáról, a szervezetben megjelenő toborzási folyamatokról, azok átrendeződésének szükségességről, lehetséges megoldási módozatokról vizsgálódik Ötvös Bernadett, HR Generalista. Teljes cikk...


Boldog munkavállaló és játékosított munkahelyi fejlesztés

6 éve A munkavállalói elégedettség és a munkavállalói élmény egyre fontosabb szerepet tölt be a HR-ről szóló diskurzusban, és a munkaerőpiac mindennapjaiban is. Így nem meglepő, ha digitális HR megoldások terén is a munkahelyi jóllét témái kerültek a startupok érdeklődésének homlokterébe. A Design Terminal tavaszi mentorprogramjában részt vevő, HR szoftvereket fejlesztő csapatok képviselőivel beszélgettünk. A svéd Happy at work megnyerte a Brain Bar Blastoff startupverseny idei fődíját is, a magyar fejlesztésű KingAER pedig döntős volt a megmérettetésen. Teljes cikk...


Munkavállalói élménnyel a fluktuáció ellen

6 éve Napjainkban a munkaerőpiacon egyre élesebb a verseny a munkaadók között, a megfelelő végzettséggel, szaktudással és tapasztalattal rendelkező munkavállalók megszerzéséért, illetve egyre kiemeltebb szerepe van, a már a munkáltatók alkalmazásában lévő tehetségek megtartásának is. Teljes cikk...


Munkaerőhiány: Már a HR-szakma nagyjai szerint sincs remény?

6 éve Olvastam ezt a cikket még tavaly és elég pesszimistának érzem a HR-szakma legnagyobbjainak többségét. Hiszem, hogy megoldás is van, és hogy az ilyen szintű vezetők ezeket a megoldásokat látják, tudják, sőt a cikkben is említenek nagyon jó példákat. Mentoring, szervezett beilleszkedési segítség az új kollégáknak, anyagi támogatás nemcsak a fizetéssel, de a munkavállaló költségeinek figyelembevételével is. Innovatív céges környezet, mint vonzerő. Ezek nagyszerű dolgok. Legyünk tehát bizakodók. De… - veti fel a kérdést Jobangel a HR Blogon. Teljes cikk...


Vajon élményt jelenthet a munkahelyünk?

6 éve A XXI. század az élmény alapú cégeké. A mai felgyorsult és digitalizált világunkban a cégek zöme tudja, hogy nem elegendő egy terméket vagy szolgáltatást pusztán eladni, hanem ezzel együtt egy egyedi vásárlói élményt is biztosítani kell. Bármely márkára gondolunk, rögtön valamilyen élmény-érzelem jut eszünkbe, mely a márka iránti megítélésünk alapját adja. Ez alakítja ki a márkahűséget a fejünkben-mint fogyasztóban-, de mint munkavállaló is ugyanezzel a fejjel gondolkodunk, ha a munkahelyünkről van szó, nem? Teljes cikk...


Élményfókuszú HR: A munkavállalói élménytervezés rögös út, de el kell rajta indulni

7 éve A digitális világban a növekvő átláthatóság és a Y generáció egyre nagyobb befolyása miatt a munkavállalók produktív, élvezetes munkára vágynak. A Brandbook.hu szervezésében tartott Service Design Day 2018. c. rendezvény 3. szakterületi szekcióján az élményfókuszú HR gyakorlati megoldásait vitatták meg a kerekasztal-beszélgetés résztvevői. Teljes cikk...


A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni

7 éve Hogyan is néz ki a jelenlegi munkaerőpiac? Hogyan tudnak a cégek hatékonyan munkáltatói márkát építeni annak érdekében, hogy megszerezzék és megtartsák a számukra értékes munkavállalókat, akikből egyre kevesebb áll szabadon rendelkezésre? Erről szólt a Márkaépítés a munkaerőpiacon című konferencia, előadásokkal, esettanulmányokkal, kerekasztal-beszélgetésekkel. Teljes cikk...


2018 a munkavállalói élmény éve

7 éve Az idei év a munkavállalói élmény éve a vállalkozásfejlesztők szerint. Az employer branding egyik alapeleme maga az iroda, most felmérés készült arról, hogy mitől lesz vonzó vagy épp elutasított egy munkakörnyezet. A kutatásból az derült ki, hogy a munkavállalóknak nincsenek elrugaszkodott igényei. Az egészséges, kényelmes iroda fontos, továbbá - elsősorban a fiatalabb generáció számára - a megfelelő technológiai felszereltség elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez. Teljes cikk...


Jönnek a nyugdíjas dolgozók? - Top 6 munkaerő-piaci trend 2017-ben

8 éve Komoly változás történt a munkaerőpiacon a múlt évben, a munkaerőhiány felborított minden eddig ismert piaci mozgást. Lassan már nem a munkavállalók versengenek az állásokért, sokkal inkább a munkaadók játszanak székfoglalóst a munkavállalóért. A Work Force munkaerő-kölcsönző és -közvetítő összegyűjtötte a 2017-es év legfontosabb munkaerő-piaci trendjeit, amelyek választ adhatnak arra a kérdésre is, hogy valójában mennyire erősödik a munkavállalók pozíciója. Teljes cikk...


Mik lesznek a meghatározó trendek a munka világában?

8 éve A munkavállalói élmény megteremtése, a toborzás-kiválasztás átalakuló trendjei határozták meg az elmúlt évet a tehetséges munkaerőért vívott küzdelemben. Vajon maradnak-e ezek a trendek idén is? - ezt latolgatja a Mindset pszichológiai szaklap. Teljes cikk...


Nem elég a legjobbnak lenni, annak is kell látszani

9 éve Számos hazai cég végeztet kutatásokat munkaerő-piaci pozíciójának felderítésére. Több száz munkahely nevezheti magát a legjobbnak valamilyen mérce szerint, reprezentatív kutatásra hivatkozva. Vajon hányan használták ki közülük az eredmény “reklámértékén” felüli bizonyított előnyeiket a munkaadói márkájuk építésében? Teljes cikk...