BC / DR

Business Continuity and Disaster Recovery Üzletmenet-folytonosság és katasztrófa-helyreállítás BC / DR tervezése olyan gyakorlat, ami felkészíti a vállalkozást arra, hogy minimalizálja a szolgáltatást kritikusan befolyásoló események hatásait. A kifejezés két különböző elemet takar. Üzletmenet-folytonosság (BC) az üzleti műveleti oldalra összpontosít. Olyan irányelvek és eljárások megtervezését és létrehozását foglalja magában, amelyek biztosítják, hogy az alapvető üzleti funkciók és folyamatok a katasztrófa során, és azt követően is rendelkezésre álljanak. A BC magában foglalhatja a személyzet helyettesítését, a szolgáltatások rendelkezésre állásának kérdéseit, az üzleti hatáselemzést és a változáskezelést. Katasztrófa utáni helyreállítás (DR): A DR elsősorban a BC/DR informatikai oldalára összpontosít. Meghatározza, hogy a szervezet informatikai részlege hogyan állhat helyre egy természet vagy ember okozta katasztrófa után. Az e fázison belüli folyamatok közé tartozhat a szerver és a hálózat helyreállítása, a biztonsági másolatok készítése, és a biztonsági rendszerek rendelkezésre bocsátása. A BC / DR megtervezése kulcsfontossága abból a szempontból, hogy megvédjük ügyfeleink adatait, cégünk jó hírnevét. Korlátozza a szolgáltatásból kiesett időt, felgyorsítja annak helyreállítását és rendelkezésre állását.

forrás: UCC - SSC Kislexikon