Beillesztési program

A beillesztési program az új dolgozó (munkatárs) munkahelyre való beilleszkedését segítő tevékenység. A beillesztési programot a személyügyi részleg dolgozza ki és munkahelyi vezető végzi a program szervezését és lebonyolítását, az egyes program elemek koordinálását. Célja az, hogy az új dolgozó (munkatárs) lehetőleg rövid idő alatt pozitív viszonyba kerüljön munkájával - örömmel végezze -, munkatársaival és a céggel. Két szakasza van: az általános és az egyéni. Az általános tartalma: munkaidő, szabadság, munkaügyi kérdések, a munkahely szervezete, függőségi viszonyok /felettesek, kollégák/ a cég szervezete és kapcsolatrendszere, a munkavédelmi szabályok megismerése, a cég belső szabályozása, a cég stratégiájáról, céljairól tájékoztatás. Az egyéni tartalma: a munkakörrel kapcsolatos feladatok, szakmai, minőségi követelmények részletes ismertetése, a betöltött munkakör helye szerepe a szervezeten (cégen) belül, a közvetlen kapcsolatrendszer: felettesek, munkakapcsolat kollégákkal, patronáló munkatárs ’kijelölése’, az elvégzett feladatok folyamatos értékelése stb. (dr. Poór Ferenc)