kapubanner for mobile

IVR

Interactive voice response, interaktív hangalapú válasz Telefonos ügyfélszolgálatok által alkalmazott technológia, ami lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a telefon nyomógombjai, és az azokhoz rendelt DTMF-hangok, vagy akár beszédfelismerés segítségével interakcióba lépjenek egy számítógéppel működtetett telefonrendszerrel, majd dinamikusan generált, előre felvett hangüzenetek segítségével kapjanak információt például termékekről, szolgáltatásokról, vagy az adott folyamathoz tartozó további lépésekről. A hálózatban telepített IVR-rendszereket általában nagy mennyiségű bejövő hívás kezelésére méretezik, de használhatók kimenő hívásokhoz is, mivel intelligensebbek, mint sok prediktív tárcsázó rendszer. Az IVR-rendszerek használhatók mobilvásárlások, banki fizetések, szolgáltatások, kiskereskedelmi megrendelések, közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos, vagy utazási információk esetén. A kifejezést gyakran keverik az automata telefonközpont fogalmával. Fontos különbség, hogy az IVR elsődleges célja a beérkező hívások fogadása, és az eredmények feldolgozása, míg az automatizált telefonközponté a hívások továbbítása.

Forrás: UCC - SSC Kislexikon