Ennyit keresnek az online marketing szakemberek
Az online marketing szakma gyorsan fejlődő, dinamikus terület, ahol a szakértelem és a tapasztalat meghatározó tényezők a bérezésnél. Ahogy a vállalatok egyre inkább a digitális marketingre támaszkodnak, a szakértők iránti igény növekszik, amit a fizetések is követnek. De mennyit is keresnek valójában az online marketing szakemberek? A cikk a Hays Salary Guide 2023-as kiadása alapján készült.
Online marketing szakemberek: A fizetések széles spektruma
Az online marketing szakember fizetése nagymértékben függ az évek során megszerzett tapasztalattól és a specifikus szakterülettől. A kezdő online marketing gyakornokok és asszisztensek Magyarországon átlagosan havi bruttó 250 000 és 350 000 forint közötti fizetéssel számolhatnak, amely az évek során növekedhet a tapasztalat, a felelősségi körök és a szaktudás bővülésével.
A tapasztaltabb online marketing szakemberek, akik több éves szakmai múltra és komplex projektekben szerzett tapasztalatokra tekinthetnek vissza, akár havi bruttó 500 000 - 800 000 forint közötti fizetést is hazavihetnek.
Nem is beszélve a magasabb, vezetői vagy igazgatói pozícióban lévő szakemberekről, akik akár bruttó 1 000 000 – 1 800 000 forint között is kereshetnek havonta.
A szakterület szerepe: SEO, PPC, közösségi média és e-mail marketing
Az online marketingen belül különböző szakterületek léteznek, amelyek mindegyike saját szakértelmet igényel, és ez befolyásolja a fizetéseket is.
SEO szakemberek fizetései
A SEO, mint az online marketing egyik népszerű területe, komplex kihívásokkal jár, mivel a keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, és a szakembereknek naprakészen kell tartaniuk tudásukat. A SEO szakembereknek képeseknek kell lenniük arra, hogy javítsák az ügyfelek weboldalainak láthatóságát a keresőmotorokban, optimalizálják a tartalmat a releváns kulcsszavakra, és javítsák az oldalak technikai SEO-ját.
A magyarországi SEO szakemberek fizetése nagyban függ a tapasztalattól, a szaktudástól és a munka mennyiségétől. Egy kezdő SEO szakember átlagos havi bruttó bére 2023-ban körülbelül 300 000 és 400 000 forint között mozog. A tapasztaltabb, medior és senior SEO szakemberek esetében ez a szám 600 000 és 900 000 forint között változhat.
Ezeket a fizetéseket általában specializálódott SEO ügynökségeknél lehet megkeresni, de adott esetben nagyobb multinacionális cégek online marketing részlegén betöltött SEO szakértő szerep is hasonló fizetésekkel kecsegtethet.
PPC szakértők fizetései
A PPC, azaz pay-per-click szakértők azok a szakemberek, akik online hirdetési kampányokat kezelnek és optimalizálnak, hogy maximalizálják az ügyfelek befektetését. A PPC szakembereknek ismerniük kell a kulcsszó kutatás, hirdetésszöveg-írás, árajánlatkezelés és teljesítmény elemzés módszereit.
Ezek a szakemberek a magyar piacon átlagban havi bruttó 300 000 és 450 000 forint között keresnek, kezdő pozícióban. Tapasztalattal és felelősség növekedésével a havi bér elérheti a 600 000 - 900 000 forintot is.
Közösségi média marketing szakemberek fizetései
A közösségi média marketing szakemberek, akik a közösségi hálózatokon történő vállalati kommunikációért felelősek, Magyarországon általában havi bruttó 280 000 és 400 000 forint között keresnek kezdő pozícióban. A tapasztaltabb szakemberek, akik a közösségi média stratégiák kialakításában és végrehajtásában szerzett mélyreható ismeretekkel rendelkeznek, akár havi bruttó 550 000 - 750 000 forintot is hazavihetnek.
E-mail marketing szakemberek fizetései
Az E-mail marketing szakemberek, akik az ügyfeleknek szánt üzeneteket tervezik és kezelik, Magyarországon általában havi bruttó 270 000 és 380 000 forint között keresnek kezdő pozícióban. A tapasztaltabb szakemberek, akik az e-mail marketing kampányok tervezésében és végrehajtásában szerzett mélyreható ismeretekkel rendelkeznek, akár havi bruttó 500 000 - 700 000 forintot is kereshetnek.
Bár a magyar online marketing szakemberek fizetése nemzetközi összehasonlításban alacsonyabbnak tűnhet, fontos megjegyezni, hogy a digitális marketing területe gyorsan fejlődik és növekszik Magyarországon is. Ahogy a vállalatok egyre inkább felismerik az online marketing fontosságát, várhatóan növekedni fog a szakemberek iránti kereslet, és ennek következtében a fizetések is emelkedni fognak. Az online marketing szakma jövője így Magyarországon is ígéretesnek tűnik.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk
A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk
Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk
- Bemutatjuk az Év Marketingesét 8 hónapja
- Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek 9 hónapja
- A professzionális fordítás segít a HR és a Marketing munkában 10 hónapja
- Ez a négy marketinges taktika nyugodtan alkalmazható a HR-stratégiában is 1 éve
- Új marketing és PR-vezető az Allianznál 1 éve
- Új marketing és kommunikációs igazgató az Euronicsnál 1 éve
- Itt a Yettel három új igazgatója 1 éve
- Az online marketing ügynökség kiválasztásának 5 aranyszabálya 2 éve
- Motivációs levél minta, letölthető: online marketing munkatárs vagy digital marketing specialist 2 éve
- Marketing munkatárs 2 éve
- Átadták a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját 2 éve