Milyen marketingesre vágynak a munkaadók?
Az innovációknak és a piaci kihívásoknak köszönhetően folyamatosan változnak azok a készségek, melyekre a marketingeseknek szükségük lesz a jövőben. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen képezzék magukat, több területre legyen rálátásuk és több irányból is meg tudjanak közelíteni egy-egy feladatot. Egy friss felmérésből kiderült ugyanis, hogy a munkaadók számára vonzó marketingesek ma már nem csak kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, jó értékesítők és otthon vannak a digitális csatornák kezelésében, hanem értenek a projekt menedzsmenthez, pszichológiai ismereteik vannak, valamint ismerik a viselkedési közgazdaságtant is - írja közleményében a Fizetesek.hu.
A Paylab eredményei szerint a marketing területén a vizsgált országokban átlag felettiek a bérek, a bruttóátlagkeresetek ebben az iparágban 900 és 3650 euró között mozognak, Magyarországon 1280 euró.
Digitális marketing és digitális csatornák
A marketing olyan progresszív terület, amelynek folyamatosan követnie kell a trendeket a technológia és a fogyasztói viselkedések területén. A marketing és kommunikáció több specifikus alterületre bomlik, a felmérés szerint pedig a szakmabeliek számára ezek közül ma a legfontosabb a digitális marketing.
A felsővezetés azonban leginkább azt szeretné, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, szakértők legyenek az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet - állítják a válaszadók. A menedzsment számára fontos továbbá a márkaépítés, a célcsoport meghatározása és a piackutatás is. A marketing egyéb területei, mint például a felhasználói élmény, a közösségi média menedzsment, a rendezvényszervezés, a szövegírás vagy éppen a médiavásárlás a lista hátsó felében helyezkednek el, a vezetők ezeket inkább támogató területeknek tekintik.
A projektmenedzsment fontossága
Mivel a jövőben a marketing szakemberek folyamatosan fejlődő és a piaci igényekhez mindig igazodó márkákat, termékeket, illetve szolgáltatásokat fognak népszerűsíteni, a feladatok egyre inkább összetettebbekké válnak, így inkább projektszerűen fognak működni. Éppen ezért a munkaadók számára az is fontossá vált, hogy a marketingesek ismerjék a projektmenedzsment egyes fázisait és törvényeit. A munkafolyamatok közül éppen a projektmenedzsment tesz vonzóvá egy marketingest a munkaadók számára - legalábbis a válaszadók 38 százaléka szerint.
További 30 százalék szerint népszerű munkafolyamat a marketingen belül az üzletfejlesztés - vagyis új üzleti modellek létrehozása, illetve a meglévők fejlesztése. A válaszadók negyede szerint pedig minden marketingesnek otthon kell lennie a nyilvános beszéd és a prezentáció területén.
A jó marketinges jó eladó
A marketing célja az értékesítés támogatása és mint ilyen, fontos, hogy egy marketingesnek legyen jó üzleti érzéke. A felmérés eredményei szerint egyértelműen ez a legfontosabb készség a szakmában, összességében a válaszadók 40 százaléka ezt jelölte. Egy marketingest segít érvényesíteni a munkaerőpiacon a pszichológia és a termékfejlesztés ismerete, de a szakmabeliek szerint fontos a dizájn, valamint a statisztika és az adatelemzés is.
A kiváló kommunikációs készség elengedhetetlen
A marketingesekkel szemben felállított munkaerőpiaci elvárások nem csak az egyes szakterületek ismereteire fókuszálnak, hiszen ebben a szakmában kiemelten fontosak az egyéni ismeretek és a munkavállaló személyisége is. Ráadásul ez az a terület, ahol leginkább keverednek a generációk.
Éppen ezért nem meglepő, hogy a válaszadók 37 százaléka szerint egy marketinges akkor válhat sikeressé a jövőben, ha kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik. A soft készségek közül fontos még a csapatmunka, valamint a vezetői hozzáállás.
Milyen eszközöket kéne egy marketingesnek ismernie?
A marketing területén dolgozók több eszközt is használnak a munkájuk során. A MS Excel professzionális ismerete például még mindig alapelvárásnak számít, hiszen reportok, elemézések és analízisek készítéséhez kíváló lehetőséget nyújt. Az MS PoverPoint szintén elengedhetetlen a prezentációk készítéséhez, a harmadik legfontosabb eszköz pedig a MS Word lett. A 10 legfontosabb tool közé az alábbiak kerültek még: Google analytics, E-mail clients, Facebook Ads Manager, Google Ads Manager, Adobe Photoshop, CRMs a Adobe InDesign.
Mi a jövő?
A folyamatos tanulás és képzés elengedhetetlen egy marketinges számára, hiszen fontos, hogy tartsa a lépést a trendekkel. A felmérés éppen ezért kitért arra is, hogy a szakma szerint milyen ismeretekre lesz leginkább szüksége egy marketingesnek a jövőben.
Első helyen az emberi viselkedés és döntés pszichológiája jött ki, összekapcsolva a viselkedés közgazdaságtanával. Mindezt az emberi menedzsment követi, majd a termékelhelyezés és design thinking következik.
Fotó: Pixabay
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
Kevesebb nőt nevezetek ki igazgatósági tagnak 2023-ban, miközben felértékelődött a politikai tapasztalat a kiválasztásnál – derül ki az EY... Teljes cikk
A feszített munkaerőpiac, a kormányzati megszorítások mind komoly kihívást jelentettek a 14000 főt foglalkoztató cégnek 2023-ban. Szijjné Kállai... Teljes cikk
Ha egy munkahelyre gondolunk ritkaság, hogy a kedvesség, mint kitétel, esetleg jelző jut először eszünkbe. Pedig úgy tűnik a munkavállalóknak egyre... Teljes cikk
- Óriási igény van űripari szakemberekre - Magyarország felvette a kesztyűt 3 hete
- Romlott a fizetésünk értéke - mutatjuk a legfrissebb számokat 4 hete
- Átadták az Év Szakembere Díjakat 1 hónapja
- Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala 1 hónapja
- Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma 1 hónapja
- Mi lesz a szakmád? Még fel sem találták? Így készülj a jövő munkaerőpiacára! 1 hónapja
- Vajon elveszi az asszisztensek munkáját az AI? 2 hónapja
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 2 hónapja
- 10 perc után tudják, ha valakinek mentális problémája van - hol lesz a határa a virtuális asszisztensek képességeinek? 2 hónapja
- 1500 diák méri össze a tudását a Szakma Kiváló Tanulója Verseny fővárosi előválogatóján 2 hónapja
- Szinte még el sem kezdődött az év, a brit nagyvállalati vezetők már megkeresték alkalmazottaik idei éves bérét 3 hónapja