Megjelent: 5 éve

Milyen marketingesre vágynak a munkaadók?

Az innovációknak és a piaci kihívásoknak köszönhetően folyamatosan változnak azok a készségek, melyekre a marketingeseknek szükségük lesz a jövőben. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen képezzék magukat, több területre legyen rálátásuk és több irányból is meg tudjanak közelíteni egy-egy feladatot. Egy friss felmérésből kiderült ugyanis, hogy a munkaadók számára vonzó marketingesek ma már nem csak kiváló kommunikációs készségekkel rendelkeznek, jó értékesítők és otthon vannak a digitális csatornák kezelésében, hanem értenek a projekt menedzsmenthez, pszichológiai ismereteik vannak, valamint ismerik a viselkedési közgazdaságtant is - írja közleményében a Fizetesek.hu.

A Paylab Data Research marketing szakemberek munkaerőpiaci helyzetét elemezte 5 közép-európai országban, köztük Magyarországon is. A több mint 600 válaszadó a marketing, reklám és PR területén dolgozott, az eredmények pedig egy május 29-i szlovén marketing konferencián lettek nyilvánosságra hozva. Az adatgyűjtés hazánk mellett Szlovéniában, Horvátországban, Csehországban, valamint Szlovákiában történt 2019 áprilisa során a Szlovén Marketing Szövetség együttműködésével.

A Paylab eredményei szerint a marketing területén a vizsgált országokban átlag felettiek a bérek, a bruttóátlagkeresetek ebben az iparágban 900 és 3650 euró között mozognak, Magyarországon 1280 euró.

Digitális marketing és digitális csatornák
A marketing olyan progresszív terület, amelynek folyamatosan követnie kell a trendeket a technológia és a fogyasztói viselkedések területén. A marketing és kommunikáció több specifikus alterületre bomlik, a felmérés szerint pedig a szakmabeliek számára ezek közül ma a legfontosabb a digitális marketing.

A felsővezetés azonban leginkább azt szeretné, hogy a marketingesek otthon legyenek stratégiai tervezésben, szakértők legyenek az értékesítés területén és meg tudják határozni a 4P kommunikációs mixet - állítják a válaszadók. A menedzsment számára fontos továbbá a márkaépítés, a célcsoport meghatározása és a piackutatás is. A marketing egyéb területei, mint például a felhasználói élmény, a közösségi média menedzsment, a rendezvényszervezés, a szövegírás vagy éppen a médiavásárlás a lista hátsó felében helyezkednek el, a vezetők ezeket inkább támogató területeknek tekintik.

A projektmenedzsment fontossága

Mivel a jövőben a marketing szakemberek folyamatosan fejlődő és a piaci igényekhez mindig igazodó márkákat, termékeket, illetve szolgáltatásokat fognak népszerűsíteni, a feladatok egyre inkább összetettebbekké válnak, így inkább projektszerűen fognak működni. Éppen ezért a munkaadók számára az is fontossá vált, hogy a marketingesek ismerjék a projektmenedzsment egyes fázisait és törvényeit. A munkafolyamatok közül éppen a projektmenedzsment tesz vonzóvá egy marketingest a munkaadók számára - legalábbis a válaszadók 38 százaléka szerint.

További 30 százalék szerint népszerű munkafolyamat a marketingen belül az üzletfejlesztés - vagyis új üzleti modellek létrehozása, illetve a meglévők fejlesztése. A válaszadók negyede szerint pedig minden marketingesnek otthon kell lennie a nyilvános beszéd és a prezentáció területén.

A jó marketinges jó eladó 
 
A marketing célja az értékesítés támogatása és mint ilyen, fontos, hogy egy marketingesnek legyen jó üzleti érzéke. A felmérés eredményei szerint egyértelműen ez a legfontosabb készség a szakmában, összességében a válaszadók 40 százaléka ezt jelölte. Egy marketingest segít érvényesíteni a munkaerőpiacon a pszichológia és a termékfejlesztés ismerete, de a szakmabeliek szerint fontos a dizájn, valamint a statisztika és az adatelemzés is.

A kiváló kommunikációs készség elengedhetetlen

A marketingesekkel szemben felállított munkaerőpiaci elvárások nem csak az egyes szakterületek ismereteire fókuszálnak, hiszen ebben a szakmában kiemelten fontosak az egyéni ismeretek és a munkavállaló személyisége is. Ráadásul ez az a terület, ahol leginkább keverednek a generációk.
 
Éppen ezért nem meglepő, hogy a válaszadók 37 százaléka szerint egy marketinges akkor válhat sikeressé a jövőben, ha kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezik. A soft készségek közül fontos még a csapatmunka, valamint a vezetői hozzáállás.

Milyen eszközöket kéne egy marketingesnek ismernie? 
 
A marketing területén dolgozók több eszközt is használnak a munkájuk során. A MS Excel professzionális ismerete például még mindig alapelvárásnak számít, hiszen reportok, elemézések és analízisek készítéséhez kíváló lehetőséget nyújt. Az MS PoverPoint szintén elengedhetetlen a prezentációk készítéséhez, a harmadik legfontosabb eszköz pedig a MS Word lett. A 10 legfontosabb tool közé az alábbiak kerültek még: Google analytics, E-mail clients, Facebook Ads Manager, Google Ads Manager, Adobe Photoshop, CRMs a Adobe InDesign.

Mi a jövő?
 
A folyamatos tanulás és képzés elengedhetetlen egy marketinges számára, hiszen fontos, hogy tartsa a lépést a trendekkel. A felmérés éppen ezért kitért arra is, hogy a szakma szerint milyen ismeretekre lesz leginkább szüksége egy marketingesnek a jövőben.

Első helyen az emberi viselkedés és döntés pszichológiája jött ki, összekapcsolva a viselkedés közgazdaságtanával. Mindezt az emberi menedzsment követi, majd a termékelhelyezés és design thinking következik.

Fotó: Pixabay
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02JOBVERSE Állásbörze Állásbörze nem csupán egy esemény, hanem egy lehetőség, ahol céged kiemelkedhet a tömegből és személyesen találkozhatsz a legígéretesebb jelentkezőkkel. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
"Hősök adója", avagy miért lehet jobban kihasználni a segítő szakmák munkavállalóit?

Egyes szakmák "heroizálása", azaz hősként való beállítása paradox módon hat ki a munkavállalók kereseti lehetőségeire - mutatnak rá kutatásokon... Teljes cikk

Nem a vezető neme a lényeg - Aurelia Luca, Skanska

A svéd gyökerek érződnek a mindennapi működésében, különösen a vállalati kultúrában és a vezetési stílusban. Aurelia Luca hosszú évek óta... Teljes cikk

Kik lesznek az új ipari forradalom sztárvállalatai? 8 trend, amire a cégvezetőknek figyelniük kell

Nyolc trendre kell figyelniük a cégvezetőknek, ha sikereket akarnak elérni az évtized végéig. A Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetem kutatói szerint... Teljes cikk