Így legyen jelen a vállalkozásunk hatékonyan a weben
Az utóbbi években kiemelten fontossá vált, hogy egy vállalkozás a weben is elérhető legyen, hiszen egyre többen szeretnek az otthon kényelméből böngészni, vásárolni. Egy kezdő vállalkozásnak így már erre is figyelmet kell fordítania, ha szeretné versenytársaival felvenni a lépést – ehhez adunk most tippeket!
Hogyan építsük fel a webes jelenlétet?
Az alábbiakban tehát lépésről lépésre végigjárjuk a kötelezőnek mondható utat, hogy ne csak egyszerűen jelen legyünk az online térben, de profitálhassunk is belőle!
0. Legyen egységes arculatunk!
Az online jelenlétünk kialakítása előtt egy igazán fontos lépést kell még megugrani, az egységes, vonzó és márkaazonos arculat megalkotását, mellyel egy grafikust bízhatunk meg. Ez azért fontos, mert meglévő arculati elemek felhasználásával tudjuk majd az online jelenlétünket megalapozni.
1. Legyen profi weboldalunk!
Ma már kevés vállalkozást tudunk elképzelni anélkül, hogy egy jól megszerkesztett és informatív weblappal ne rendelkezzen. Mondhatjuk azt is, hogy ez egy digitális névjegykártya, ezért is fontos, hogy jó benyomást keltsen a nézelődőben. A látványos, egységes és márkánkat jól képviselő honlap összeállítására jó, ha szakemberi segítséget veszünk igénybe, akár egy szabadúszó weblapszerkesztő személyében, akár egy nagyobb digitális marketing ügynökségnek kiszervezve a feladatot.
2. Szerezzünk ismertséget a közösségi médiában!
Vevő- és ügyfélkörünk kiépítésére tökéletes helyszín a közösségi média, ahol ingyenesen vagy kisebb hirdetési költséggel eredményesen juthatunk el szélesebb célközönségünkhöz is. Itt az a fontos, hogy rendszeresen minőségi tartalmakat készítsünk potenciális vevőinknek, illetve hogy ne csak hirdetési felületként, hanem kapcsolódási pontként is tekintsünk márkánk közösségi jelenlétére. Így könnyebben kérdezhetünk vagy elegyedhetünk párbeszédbe, gyűjthetünk visszajelzést fejlődésünkhöz.
Tény, hogy a kínálat nagy a social media felületekben, de nem kell mindenhol jelen lennünk. Ha nem tudjuk, hogy merre induljunk pontosan és melyik felületen milyen tartalommal érdemes felkelteni az emberek érdeklődését, akkor ebben egy online marketingügynökség tud segíteni nekünk.
3. Hozzunk létre webshopot, ha van termékünk!
Az utóbbi időben egyre népszerűbb az internetes vásárlás, ha pedig cégünk termékeket árul, akkor ma már elengedhetetlen, hogy az webshopos formában is elérhető legyen. Az emberek szeretnek gyorsan, hatékonyan, néhány kattintással vásárolni, így igyekezzünk felhasználóbarát felületet kialakítani. Jó hír, hogy léteznek nagyon kényelmes webshop sablonok, melyeket akár mi magunk is feltölthetünk termékeinkkel. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor ezt a tevékenységet is bízzuk a profikra.
4. Vezessünk blogot!
Egy-egy szöveg megírásával bizony bőven lehet munka, de a keresőoldalakon a találati lista elejére kerülhetünk, ha a márkánkat érintő témákban informatív és érdekes blogcikkeket publikálunk a célközönségünknek releváns kulcsszavakkal, kifejezésekkel. Ez elsőre egyszerűnek tűnhet, de számtalan szakértelmet igénylő feladat kapcsolódik hozzá a kulcsszókutatástól kezdve a SEO-barát szövegírásig.
Építsünk ismertséget online!
A saját webhelyen belül és kívül végzett tevékenységgel is szépen népszerűsíthetjük márkánkat – előbbire jó példa a blogírás, utóbbira a közösségimédia-aktivitás, illetve a linképítés. Ezekkel a SEO-eszközökkel eredményesebben szerepelhetünk a keresőmotorok találati oldalain, ezzel pedig költséghatékonyan szerezhetünk potenciális vevőket. Ahhoz, hogy weboldalunk valóban keresőbarát, megfelelően optimalizált legyen, kérhetünk szakértői, digitális marketingügynökségi támogatást.
Aktivizáljuk magunkat!
„A szó elszáll az írás megmarad!” – használjuk ezt ki ezt a vevői véleménygyűjtés és értékelés formájában is! Az online vállalkozói jelenlét egyik nagy előnye ugyanis, hogy könnyedén teremthetünk kapcsolatot a meglévő és leendő vásárlókkal is. Tipikusan jó platformok erre a közösségimédia-felületek, ahol bátran kérdezhetünk, lehetünk közvetlenebbek, vásárlóink pedig megoszthatják tapasztalataikat. Használjuk ezt fel marketingünkben!
Az online jelenlét ma már egy kezdő vállalkozás esetében is elengedhetetlen, hiszen rendkívül sok potenciális vevőhöz, ügyfélhez tudunk így eljutni költségkímélő módon. Mindig figyeljünk arra, hogy tudatosan építsük a jelenlétünket, álljon rendelkezésünkre egységes márkaarculat, maradjunk aktívak és építsünk kapcsolatot vevőinkkel, így garantált a siker!
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Nemrégiben látott napvilágot egy felmérés a vállalatok belső kommunikációjának hatékonyságáról. Az adatokból kiderül, hogy bár elméletben a... Teljes cikk
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
- HR tehetségek 2025: Krigel Tamás 4 hete
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 1 hónapja
- Az MCSV elindítja a világ első „Röviddráma + Blockchain + Mesterséges Intelligencia + Bevételmegosztás” ökoszisztémáját, amely a rövidfilmeket digitális eszközökké alakítja 1 hónapja
- A legtöbb cég nem tudja megszólítani a saját kollégáit 2 hónapja
- Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel 2 hónapja
- Politizálás a munkahelyen? Így állnak hozzá a dolgozók 2 hónapja
- Hihetetlen, mennyit keresnek a marketingesek Magyarországon - az EU top 3-ban a fizetések 2 hónapja
- Csökken az újságírószakma vonzereje - avagy mit üzennek a média szakos diákok? 2 hónapja
- Képzések: ingyenes és online tanfolyamok, felnőttképzési lehetőségek 2 hónapja
- Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható 2 hónapja
- Így csökkenthetők a dolgozók munkahelyi biztonsággal kapcsolatos aggodalmai 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja