Így legyen jelen a vállalkozásunk hatékonyan a weben
Az utóbbi években kiemelten fontossá vált, hogy egy vállalkozás a weben is elérhető legyen, hiszen egyre többen szeretnek az otthon kényelméből böngészni, vásárolni. Egy kezdő vállalkozásnak így már erre is figyelmet kell fordítania, ha szeretné versenytársaival felvenni a lépést – ehhez adunk most tippeket!

Hogyan építsük fel a webes jelenlétet?
Az alábbiakban tehát lépésről lépésre végigjárjuk a kötelezőnek mondható utat, hogy ne csak egyszerűen jelen legyünk az online térben, de profitálhassunk is belőle!
0. Legyen egységes arculatunk!
Az online jelenlétünk kialakítása előtt egy igazán fontos lépést kell még megugrani, az egységes, vonzó és márkaazonos arculat megalkotását, mellyel egy grafikust bízhatunk meg. Ez azért fontos, mert meglévő arculati elemek felhasználásával tudjuk majd az online jelenlétünket megalapozni.
1. Legyen profi weboldalunk!
Ma már kevés vállalkozást tudunk elképzelni anélkül, hogy egy jól megszerkesztett és informatív weblappal ne rendelkezzen. Mondhatjuk azt is, hogy ez egy digitális névjegykártya, ezért is fontos, hogy jó benyomást keltsen a nézelődőben. A látványos, egységes és márkánkat jól képviselő honlap összeállítására jó, ha szakemberi segítséget veszünk igénybe, akár egy szabadúszó weblapszerkesztő személyében, akár egy nagyobb digitális marketing ügynökségnek kiszervezve a feladatot.
2. Szerezzünk ismertséget a közösségi médiában!
Vevő- és ügyfélkörünk kiépítésére tökéletes helyszín a közösségi média, ahol ingyenesen vagy kisebb hirdetési költséggel eredményesen juthatunk el szélesebb célközönségünkhöz is. Itt az a fontos, hogy rendszeresen minőségi tartalmakat készítsünk potenciális vevőinknek, illetve hogy ne csak hirdetési felületként, hanem kapcsolódási pontként is tekintsünk márkánk közösségi jelenlétére. Így könnyebben kérdezhetünk vagy elegyedhetünk párbeszédbe, gyűjthetünk visszajelzést fejlődésünkhöz.
Tény, hogy a kínálat nagy a social media felületekben, de nem kell mindenhol jelen lennünk. Ha nem tudjuk, hogy merre induljunk pontosan és melyik felületen milyen tartalommal érdemes felkelteni az emberek érdeklődését, akkor ebben egy online marketingügynökség tud segíteni nekünk.
3. Hozzunk létre webshopot, ha van termékünk!
Az utóbbi időben egyre népszerűbb az internetes vásárlás, ha pedig cégünk termékeket árul, akkor ma már elengedhetetlen, hogy az webshopos formában is elérhető legyen. Az emberek szeretnek gyorsan, hatékonyan, néhány kattintással vásárolni, így igyekezzünk felhasználóbarát felületet kialakítani. Jó hír, hogy léteznek nagyon kényelmes webshop sablonok, melyeket akár mi magunk is feltölthetünk termékeinkkel. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor ezt a tevékenységet is bízzuk a profikra.
4. Vezessünk blogot!
Egy-egy szöveg megírásával bizony bőven lehet munka, de a keresőoldalakon a találati lista elejére kerülhetünk, ha a márkánkat érintő témákban informatív és érdekes blogcikkeket publikálunk a célközönségünknek releváns kulcsszavakkal, kifejezésekkel. Ez elsőre egyszerűnek tűnhet, de számtalan szakértelmet igénylő feladat kapcsolódik hozzá a kulcsszókutatástól kezdve a SEO-barát szövegírásig.
Építsünk ismertséget online!
A saját webhelyen belül és kívül végzett tevékenységgel is szépen népszerűsíthetjük márkánkat – előbbire jó példa a blogírás, utóbbira a közösségimédia-aktivitás, illetve a linképítés. Ezekkel a SEO-eszközökkel eredményesebben szerepelhetünk a keresőmotorok találati oldalain, ezzel pedig költséghatékonyan szerezhetünk potenciális vevőket. Ahhoz, hogy weboldalunk valóban keresőbarát, megfelelően optimalizált legyen, kérhetünk szakértői, digitális marketingügynökségi támogatást.
Aktivizáljuk magunkat!
„A szó elszáll az írás megmarad!” – használjuk ezt ki ezt a vevői véleménygyűjtés és értékelés formájában is! Az online vállalkozói jelenlét egyik nagy előnye ugyanis, hogy könnyedén teremthetünk kapcsolatot a meglévő és leendő vásárlókkal is. Tipikusan jó platformok erre a közösségimédia-felületek, ahol bátran kérdezhetünk, lehetünk közvetlenebbek, vásárlóink pedig megoszthatják tapasztalataikat. Használjuk ezt fel marketingünkben!
Az online jelenlét ma már egy kezdő vállalkozás esetében is elengedhetetlen, hiszen rendkívül sok potenciális vevőhöz, ügyfélhez tudunk így eljutni költségkímélő módon. Mindig figyeljünk arra, hogy tudatosan építsük a jelenlétünket, álljon rendelkezésünkre egységes márkaarculat, maradjunk aktívak és építsünk kapcsolatot vevőinkkel, így garantált a siker!
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
A vállalati nyelvoktatás ma már alapvető eszköze a cégek fejlődésének, hiszen az angol vagy német nyelvtudás nélkülözhetetlen a nemzetközi... Teljes cikk
- Idén is díjazták a 40 év feletti női szakembereket 2 hónapja
- Új szakmákkal bővülhet a Szakmajegyzék 2 hónapja
- Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat 3 hónapja
- Áfa-visszatérítés: a kisboltokban is könnyen elérhető lesz 3 hónapja
- Dolgozók TikTok-influencerek lettek a Rossmannál 3 hónapja
- Felmérték a digitális készségeket: utolsó helyen a magyar gimnazisták 3 hónapja
- Elindul a Demján Sándor Program digitalizációt segítő pályázata 4 hónapja
- Czomba Sándor: A regisztrált álláskeresők alacsony száma a gazdasági fordulat jele 4 hónapja
- Új vezetők a Digitális Kereskedelmi Szövetségnél 4 hónapja
- Mire van szükség a sikeres digitalizációhoz? 4 hónapja
- Bejelentették: a kormány új digitális fejlesztési programot indít 4 hónapja