Megjelent: 1 éve

Így legyen jelen a vállalkozásunk hatékonyan a weben

Az utóbbi években kiemelten fontossá vált, hogy egy vállalkozás a weben is elérhető legyen, hiszen egyre többen szeretnek az otthon kényelméből böngészni, vásárolni. Egy kezdő vállalkozásnak így már erre is figyelmet kell fordítania, ha szeretné versenytársaival felvenni a lépést – ehhez adunk most tippeket!

Hogyan építsük fel a webes jelenlétet?

Az alábbiakban tehát lépésről lépésre végigjárjuk a kötelezőnek mondható utat, hogy ne csak egyszerűen jelen legyünk az online térben, de profitálhassunk is belőle! 

0. Legyen egységes arculatunk!

Az online jelenlétünk kialakítása előtt egy igazán fontos lépést kell még megugrani, az egységes, vonzó és márkaazonos arculat megalkotását, mellyel egy grafikust bízhatunk meg. Ez azért fontos, mert meglévő arculati elemek felhasználásával tudjuk majd az online jelenlétünket megalapozni.

1. Legyen profi weboldalunk!

Ma már kevés vállalkozást tudunk elképzelni anélkül, hogy egy jól megszerkesztett és informatív weblappal ne rendelkezzen. Mondhatjuk azt is, hogy ez egy digitális névjegykártya, ezért is fontos, hogy jó benyomást keltsen a nézelődőben. A látványos, egységes és márkánkat jól képviselő honlap összeállítására jó, ha szakemberi segítséget veszünk igénybe, akár egy szabadúszó weblapszerkesztő személyében, akár egy nagyobb digitális marketing ügynökségnek kiszervezve a feladatot.

2. Szerezzünk ismertséget a közösségi médiában!

Vevő- és ügyfélkörünk kiépítésére tökéletes helyszín a közösségi média, ahol ingyenesen vagy kisebb hirdetési költséggel eredményesen juthatunk el szélesebb célközönségünkhöz is. Itt az a fontos, hogy rendszeresen minőségi tartalmakat készítsünk potenciális vevőinknek, illetve hogy ne csak hirdetési felületként, hanem kapcsolódási pontként is tekintsünk márkánk közösségi jelenlétére. Így könnyebben kérdezhetünk vagy elegyedhetünk párbeszédbe, gyűjthetünk visszajelzést fejlődésünkhöz.

Tény, hogy a kínálat nagy a social media felületekben, de nem kell mindenhol jelen lennünk. Ha nem tudjuk, hogy merre induljunk pontosan és melyik felületen milyen tartalommal érdemes felkelteni az emberek érdeklődését, akkor ebben egy online marketingügynökség tud segíteni nekünk.

3. Hozzunk létre webshopot, ha van termékünk!

Az utóbbi időben egyre népszerűbb az internetes vásárlás, ha pedig cégünk termékeket árul, akkor ma már elengedhetetlen, hogy az webshopos formában is elérhető legyen. Az emberek szeretnek gyorsan, hatékonyan, néhány kattintással vásárolni, így igyekezzünk felhasználóbarát felületet kialakítani. Jó hír, hogy léteznek nagyon kényelmes webshop sablonok, melyeket akár mi magunk is feltölthetünk termékeinkkel. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor ezt a tevékenységet is bízzuk a profikra.

4. Vezessünk blogot!

Egy-egy szöveg megírásával bizony bőven lehet munka, de a keresőoldalakon a találati lista elejére kerülhetünk, ha a márkánkat érintő témákban informatív és érdekes blogcikkeket publikálunk a célközönségünknek releváns kulcsszavakkal, kifejezésekkel. Ez elsőre egyszerűnek tűnhet, de számtalan szakértelmet igénylő feladat kapcsolódik hozzá a kulcsszókutatástól kezdve a SEO-barát szövegírásig.

Építsünk ismertséget online!

A saját webhelyen belül és kívül végzett tevékenységgel is szépen népszerűsíthetjük márkánkat – előbbire jó példa a blogírás, utóbbira a közösségimédia-aktivitás, illetve a linképítés. Ezekkel a SEO-eszközökkel eredményesebben szerepelhetünk a keresőmotorok találati oldalain, ezzel pedig költséghatékonyan szerezhetünk potenciális vevőket. Ahhoz, hogy weboldalunk valóban keresőbarát, megfelelően optimalizált legyen, kérhetünk szakértői, digitális marketingügynökségi támogatást.

Aktivizáljuk magunkat!

A szó elszáll az írás megmarad!” – használjuk ezt ki ezt a vevői véleménygyűjtés és értékelés formájában is! Az online vállalkozói jelenlét egyik nagy előnye ugyanis, hogy könnyedén teremthetünk kapcsolatot a meglévő és leendő vásárlókkal is. Tipikusan jó platformok erre a közösségimédia-felületek, ahol bátran kérdezhetünk, lehetünk közvetlenebbek, vásárlóink pedig megoszthatják tapasztalataikat. Használjuk ezt fel marketingünkben!

Az online jelenlét ma már egy kezdő vállalkozás esetében is elengedhetetlen, hiszen rendkívül sok potenciális vevőhöz, ügyfélhez tudunk így eljutni költségkímélő módon. Mindig figyeljünk arra, hogy tudatosan építsük a jelenlétünket, álljon rendelkezésünkre egységes márkaarculat, maradjunk aktívak és építsünk kapcsolatot vevőinkkel, így garantált a siker!

  • 2023.01.12Zoom Nyílt Nap - Fenntarthatósági Alapismeretek Képzés Zoom tájékoztató a 2023. február 03-án induló Fenntarthatósági Alapismeretek Képzésről. A csatlakozáshoz szükséges Zoom-linket regisztrációt követően küldjük. Reigsztráció emailben a [email protected] címen. (Hornyai Marietta client partner). Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.03HR Basic HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Még mindig nem az 50 az új 30: jelen van az életkor alapú előítélet az álláspiacon

Az életkor alapú előítélet – az úgy nevezett ageism - különösen a középkorú munkavállalókat sújtja. A nyugdíjasok foglalkoztatását az... Teljes cikk

Száz cég utasította el, de miután kiállt egy táblával az utcára, a JPMorgan egyik igazgatója is megkereste

Mohammad Arham Shahzadot üzleti menedzsment diplomájával a zsebében 95 cég utasította el. Amikor azonban kiállt az utcára egy táblával London... Teljes cikk

Az érzelmileg intelligens munkavégzés ereje

A vezetők manapság - a Covid óta fokozottan - az érzelmi intelligenciát, más néven EQ-t keresik. A magas szintű érzelmi öntudattal és... Teljes cikk