kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

HR Portré: Kamarás Zsuzsanna – Provident Pénzügyi Zrt.

A kereskedelemből váltott HR-re, 6 éve a Provident pénzügyi szolgáltató HR igazgatója. Kétszer nyerte el vállalatával a „Legjobb munkahely” díjat. Jelenleg a cég elkötelezettséget, HR brandet és munka-magánélet egyensúlyt építő Jól-lét stratégiáján dolgozik. Szakmája jövőjéről azt tartja, hogy csak azok a HR-területek maradnak”házon belül”, amelyekben magas az üzleti tudás. Jól működő időgazdálkodási fogását is megosztja. Szabadidejében fiai futballmeccseire jár "nem csendes szurkolóként", kedvenc nyaralóhelye pedig a horvát Rovinj.

1 .Mi volt a legjobb tanács, amit valaha is kapott?
Egy ideje magamat látom el tanácsokkal, mert a mások által kapottak inkább visszajelzések, de nem az én megoldásaim. Azok bennem kell, hogy megfogalmazódjanak. Egyértelmű és tiszta üzenetem, tanácsom az saját magam számára, hogy „senkitől nem tartunk, senkitől nem félünk”, az életben. Abban hiszek, hogy mindenkivel mindent meg lehet, meg kell beszélni. Láttatni azt, amit én látok ugyanakkor meghallani azt, ahogyan más látja a dolgokat.

2. Mitől jó egy vezető?
Tanuljon meg hallgatni, ha kell. Akarjon fejlődni, jobbá tenni a dolgokat, tegyen bátran váratlan dolgokat. Keresse és akarja a komfortzónán kívüli helyzeteket megélni, mert abban van a valódi fejlődés lehetősége. Tud és képes változatos csapatokkal dolgozni, energiát és teret ad az embereinek. 

3. Ön hol tanulta a vezetést?
Manapság divatos szóval azt mondanák, hogy on the job.

Ez igaz is, hiszen lassan 26 éve vezetek embereket. Ez alatt az idő alatt számtalan tréninget elvégeztem, amelyek természetesen tudatosították a vezetésemet, de a legtöbbet az emberektől és az élet adta tapasztalatokból tanultam. Mindig voltak mellettem mentorok, akik rávilágítottak arra, miként működöm külső szemmel és melyek a kiaknázatlan lehetőségeim, amiket még képes vagyok felszínre hozni magamból.
Vezetőként mások szolgálatában hiszek, abban, hogy képes vagyok felszínre hozni azt a munkatársaimból, amit még sok esetben Ők sem látnak magukban, hogy ott van, mint természetes tehetségük, csak ki kell bontakoztatni. Ehhez teremtek helyzeteket, adok impulzusokat és támogatást és biztosítok sok-sok beszélgetésre elegendő időt.  

4. Mit becsül leginkább egy kollégájában, mit tolerál legkevésbé?
Az energiát és a tudást becsülöm leginkább, ugyanakkor nem fogadom el az „Az is fáj, hogy süt a nap” hozzáállást. Nálam lehet hibázni, próbálkozni, egyet nem lehet: kifogásokat keresni arra, hogy miért nem lehet valamit megcsinálni.

5. Van-e valamilyen technikája a hatékony időgazdálkodásra?
Egy trénertől tanultam, aki fantasztikusan alkalmazta. A módszer egyetlen kérdésből áll, amit szolgáló vezetőként meg kellett tanulnom. Ha odalépnek hozzám azzal, hogy van 5 perced, megkérdezem, hogy miről lenne szó, és ma már ezt követően eldöntöm, hogy a kérés ott és akkor belefér-e az időgazdálkodásomba. Természetesen vezetek naptárat, céges és magánt egyaránt, ezek nélkül elképzelhetetlen ma már a működése egy vezetőnek.   

6. Szokott-e otthonról dolgozni?
Jellemzően heti egy napot dolgozom otthonról, ez általában a péntek. Nagyon produktívak ezek a napjaim. Leülök a gépemhez és tiszta fejjel pörgetem a feladataimat. Jó érzés lezárni a hetet azzal, hogy nincs olvasatlan levele az embernek. Ízlés kérdése, de én nem a nagy kövekkel kezdem, az egyszerűtől haladok a bonyolult feladatokig, így építem fel, ez egy szokás, ami ellene mond annak, amit a tréningeken tanulunk, de nálam ez működik.

7. Milyen tervei vannak HR vezetőként a következő hónapokra?
Jelenleg a vállalatunk Jól-lét stratégiáján dolgozom, ami igazán izgalmas feladat. Ez egyszerre épít elkötelezettséget, HR brand-et, munka - magánélet egyensúlyt a jelenlegi és jövőbeni munkatársaim számára. Ez egy igazán jövőbe mutató kezdeményezés. E mellett a legfontosabb cél, hogy amíg az üzletet HR vezetőként támogatom, addig a vezetők munkáját coach-ként segítsem.  

8. Mit tart manapság a legnagyobb kihívásnak a HR-ben?
Egyrészről a munkaerő megtartása és toborzása a legizgalmasabb kihívás ma a HR-ben. Megfelelő ember, a megfelelő időben és helyen. Hiszem, hogy ma nem a tökéletes jelöltet kell keresni, hanem a lehetőséget egy munkatársban.
Másrészről megtanítani a vezetőket arra, hogy erről másként kell gondolkodni.

Karrierút
  • 1991- 1992 Eladó
    Masters Sport Kft - Reebok Sportszergyártó Magyarországi Képviselete
  • 1992- 1994 Üzletvezető
    Masters Sport Kft - Reebok
  • 1994-2001 Kiskereskedelmi vezető (országos),140 fős üzletlánc irányítása
    Masters Sport Kft - Reebok
  • 1998- 2001 Kis- és nagykereskedelmi vezető
    Masters Sport Kft - Reebok
  • 2001-2002 Csoportvezető
    Provident Pénzügyi Zrt
  • 2002-2003 Területi vezető
    Provident Pénzügyi Zrt
  • 2003-2004 Regionális operációs vezető
    Provident Pénzügyi Zrt
  • 2004-2008 Divizionális operációs vezető
    Provident Pénzügyi Zrt
  • 2008-2011 Ügyfélkapcsolati igazgató
    Provident Pénzügyi Zrt
  • 2011-től HR igazgató
    Provident Pénzügyi Zrt

9. Milyen szakmai rendezvényeken járt az utóbbi években?
Rendszeres résztvevője vagyok a HR konferenciáknak előadóként és hallgatóként egyaránt. Mindenhová viszek tapasztalatokat, jó gyakorlatokat és mindenhonnan el is hozok pár új lehetőséget. Legutóbb márciusban voltam a Jól-lét konferencián, ahol nagyvállalatok és kkv-k HR vezetőivel, vezérigazgatókkal arról beszélgettünk, hogy miként lehet válasz a HR kihívásaira egy olyan stratégia működtetése, ahol az egyén, közösség és környezet együttesen járul hozzá a közös jövőhöz.

10. Milyen lesz a szakmája 10 év múlva?
Őszinte leszek, csak azok a HR-területek maradnak házon belül, ahol magas üzleti tudás jellemzi az ott dolgozó kollégákat. Ma a HR-ből lassan „minden”kiszervezhető. Nem felejthetjük el, hogy az ember sosem alakul olyan gyorsan, mint a folyamatok és a rendszerek. A munkatársak számára folyamatos kihívás lesz a változásokhoz való alkalmazkodás. A HR fő tevékenysége az emberek megküzdési képességének támogatása, az üzlet maximalizálása és a vállalati jól-lét megteremtése lesz.

11. Ha nem a HR-ben dolgozna, mi lenne az álommunka az ön számára?
A HR előtt, üzleti területen, az értékesítésben dolgoztam. A sales és a service közel áll hozzám, de ma már minden megszerzett tapasztalatomat abba tenném, hogy a tanácsadás egy új formáját valósítsam meg, ahogyan az ma még nem működik. Világ életemben újító ember voltam, így mi más lennék, mint forradalmár.

12. Hogyan kapcsolódik ki munka után?
Imádom a könyveket, minden nap olvasok, néha több könyvet is egyszerre. Az éjjeli szekrényemen hegyekben állnak az újságaim és a könyveim, ez az én birodalmam. Ha olvasásról van szó, mindenevő vagyok. A férjemmel sokat járunk meccsekre. Mindkét fiam focizik, a férjem kézilabdázott, így a sport nálunk minden nap téma. Nagy szurkoló hírében állok, nem az a csendes fajta.  

Büszke vagyok rá, hogy a fiaim a mai napig szívesen jönnek velünk nyaralni, annak ellenére, hogy a nagyobb fiam már a jogi egyetemre jár, a „kisebb” most érettségizik. Imádjuk a tengert, legutóbb a horvátországi Rovinjban jártunk. Mindenkinek jó szívvel ajánlom egy gyönyörű ékszerdoboz, egy kis „Velence”.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Impresszum

HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk

Miről szól a HR Spirit?

Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk

Mennyit keres egy HR-vezető?

Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk