kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Interim karrier - szolgáltatóval vagy egyedül?

Nagyon heterogén az interim szegmens, ezért hangsúlyozni kell, hogy siker és minőségi munka csak úgy érhető el, ha a szolgáltató és vele az interim menedzser is a piac legjobbjai közül kerül ki. Cikkünkben Fejős Pétert, a Hammel & Hochreiter interim menedzserét a szolgáltatóval való kapcsolatáról kérdezzük.

- Tapasztalt interim menedzserként miben látja a szolgáltatóval való együttműködés előnyét?

- Amikor kikerül valaki az alkalmazotti státuszból, hirtelen azt veszi észre, hogy eltűnt mögüle a megszokott rendszer. Két lehetőség kínálkozik ebben a helyzetben: létrehozunk magunknak egy szervezett környezetet, amiben tudunk működni, vagy találunk egy másik rendszert, amihez csatlakozhatunk. Utóbbi értelemszerűen egyszerűbb lehet, de önmagában nem ez nyom legtöbbet a latban.

A háromoldalú (szolgáltató - interim - megbízó) kapcsolatban a szolgáltató számos olyan feladatot vállal fel, melyek egyébként az interim napi rutinjához tartoznának, ha egyedül dolgozna. Ezek többségében back office és kapcsolattartás jellegű feladatok, melyek átadása segít az interimnek, hogy a projekt lényegére fókuszálhasson, miközben az említett - szintén fontos - területek is a legmagasabb szinten kerülnek ellátásra.

Mindemellett persze pozitívum, hogy ha szolgáltató áll mögöttem, akkor még az egyébként magányos interim munkában sem érzem azt, hogy teljesen egyedül vagyok. Szükség esetén segítséget kaphatok és a szolgáltatói háttér az esetleges plusz erőforrás bevonásában is hihetetlenül sokat tud segíteni.
Fejős Péter


- A szolgáltató a brand vagy az interim menedzser?

- Jogos a kérdés. Az interim piacon is megfelelően kell tudni prezentálni a terméket, amiben a szolgáltató rengeteget segít. Induljunk ki abból, hogy a Hammel & Hochreiter neve maga a hívószó, ő tud hatékonyan és eredményesen bevezetett terméket csinálni egy-egy interimből. Ehhez persze az is kell, hogy az interim jelöltek nagyon komoly szűrőn mennek át a HH-nál, ami egyszerre ad biztonságot az ügyfélnek és egyben már időben megmutatja, hogy valaki alkalmas-e erre a pályára vagy sem. Minden érintett így jár a legjobban, ráadásul a szolgáltató ezáltal pontosan és alaposan megismeri az interimeket, feltárja, hogy kinek milyen területen érdemes még fejlődnie és ehhez célzott segítséget is nyújt. Természetesen hosszabb távon, ami 2-3 évet jelent az interim menedzsernek is ismert, elismert neve lesz, ami mind a szolgáltató, mind az interim számára hasznos, mivel együttműködés esetén a két brand erősíti egymást.

- Mi a helyzet a projektek közötti időben?

- Gyakori, hogy a szolgáltató nélkül dolgozó, magánzó interimek nehezebben tudják hasznosan tölteni ezeket a fontos időszakokat. Sokan céltalanságba, motiválatlanságba süllyednek, nem tudnak önmagukhoz hasonló emberek társaságában lenni, pszichés és végső soron fizikai állapotuk is romlik. Ezzel szemben egy minőségi szolgáltató ezen periódusokban is segíti csapatának tagjait, többek között a már említett fejlődés területén. A projektek közötti időben fontos a pihenés, a feltöltődés, a szakmai és marketing típusú rendezvények látogatása, projekt előkészítésekben és felmérésekben való részvétel a szolgáltatónál futó egyéb projektek kapcsán. A szolgáltató klub estek keretében platformot biztosít a kezdő és gyakorlott interimek számára, hogy találkozzanak egymással és tapasztalataikat megoszthassák. Ezen felül arra is van lehetőség, hogy futó projektekbe csatlakozzon be, pillanthasson be a szolgáltatóval együttműködő interim.

- Minden szolgáltatónál így működik ez? Mennyire "sokszínű" a piac?

- Nagyon heterogén az interim szegmens. Vannak szabadúszó interimek, akik közül sokan már attól interim menedzsernek tartják magukat, hogy éppen két alkalmazotti státusz között vannak, és az a legszomorúbb, hogy vannak is olyan szolgáltatók, akik vevők erre. Ők gond nélkül kiközvetítik ezeket az embereket projektekre, anélkül, hogy alaposan ismernék őket, hiszen úgy vannak vele, hogy ha nem válik be, mint egy fejvadász projekt esetén, akkor majd garanciában küldenek mást helyette az éppen aktuális választékból.

Mivel azt nézik, hogy a jelölt track record alapján alkalmas-e a feladatra, de azt nagyon kevesen vizsgálják, hogy "self employed", azaz interim feladatra alkalmas-e, így sok a "mellényúlás", ami kifejezetten hátrányos az interim piac fejlődése szempontjából.

A Hammel&Hochreiternél ezért magától értetődő, hogy az interimek alapos ismerete, jelöltek kiválasztása, képzése által minden feladathoz elsőre a legjobb embert rendelik hozzá, amivel minden érintett nyer.

Csalódást okozhat a jelöltnek, és az ügyfélnek is, ha nincs tisztában a kezdő interim azzal, hogy ezt az utat átmenetileg, vagy tényleg egy életre választja! Természetesen ez nagyon nehéz, és nem elvárható, hogy bárki egyik napról a másikra döntsön egy ilyen komoly kérdésben. Épp ezért 3 lépésben kell eldönteni, ami tapasztalataink szerint 1-1,5 évet vesz igénybe:

  • interim szeretnék - e lenni?
  • egyedül szeretnék-e dolgozni?
  • szolgáltatóval és melyik szolgáltatóval szeretnék együttműködni?

    Magyarországon a Hammel & Hochreiter a legnagyobb szolgáltató, mind a projektek számát, mind az árbevételt illetően, messze a legnagyobb know-how birtokosa. Egyedülálló holland - magyar képzést nyújt az általa alapított Interim Menedzser Akadémián keresztül, valamint jelentős magyar és nemzetközi (elsősorban holland és német) kapcsolati tőkét tud felmutatni.

    Az interjút készítette:
    Sólyomi Dávid
    A Tanácsadó magazin
    • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Új, innovatív kezdeményezés Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler

    A Schaeffler-csoport egyik legnagyobb vállalata, a Schaeffler Savaria Kft. új, innovatív projektbe kezdett. Duális egyetemi mentor programot indított a... Teljes cikk

    Próbavásárlás: innovatív megoldás, amire sokan nem gondolnak, pedig lépéselőnyhöz juttathat

    Próbavásárlással ma már nemcsak a kereskedelmi szolgáltatásokat lehet vizsgálni, hanem sok más szektort, így a HR területén is innovatív... Teljes cikk