Munkaerő-piaci reformjavaslatot fogalmazott meg tagjainak az OECD
A szervezet egyebek mellett azt javasolja, hogy el kell távolítani az akadályokat a munkaerő és a tőke hatékony elosztásának biztosítása érdekében.
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD ) idén is megjelentette egyik kiemelt, Going for Growth 2023 című publikációját, amely felvázolja a strukturális reform prioritásait az OECD és a partnerországok számára, amelyek segíthetnek a hosszú távú növekedés erősebb és fenntarthatóbb pályára állításában. A kétévente megjelenő jelentés összeállítói szerint összességében a potenciális gazdasági növekedés gyenge, kínálati oldali reformokat igényel; átfogó politikai fellépésre van szükség az üvegházhatásúgáz-kibocsátás csökkentéséhez; a nemek közötti egyenlőtlenség kezelése pedig a munkaerő-piaci feszesség orvoslásában segíthet.
Az OECD négy pontban foglalta össze javaslatait a kormányoknak. Elsőként azt, hogy javítsák a támogatási programok tervezését és irányítását válságos időszakban. A korlátozott lefedettség és a rosszul megválasztott célcsoport akadályozza a veszélyeztetett háztartások szociális támogatását. A lefedettség kiterjesztése az önálló vállalkozókra és a szociális támogatás célzottabbá tétele segíthet a szociális támogatási rendszerek hatékonyabbá tételében, a szegénység csökkentésében és a jövőbeli sokkokkal szembeni ellenálló képesség kialakításában, miközben növeli a szociális kiadások költséghatékonyságát.
Második javaslata, hogy távolítsák el az akadályokat a munkaerő és a tőke hatékony elosztásának biztosítása érdekében. A dokumentum rámutatott arra, hogy a potenciális növekedés jelenlegi gyengesége részben az alacsony beruházásokra és a tőkefelhalmozásra vezethető vissza. Az OECD szerint a versenykörnyezetet biztosító, a piacra lépést megkönnyítő és a vállalkozásokra nehezedő szabályozási terheket enyhítő állami politikák megerősíthetik a cégek beruházási és technológiai fejlesztési ösztönzőit.
Harmadikként megfogalmazott javaslat szerint gyorsabb előrelépés kell biztosítani a dekarbonizáció felé az éghajlatváltozással kapcsolatos célok elérése érdekében. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának hatékony csökkentése érdekében a kormányoknak kombinálniuk kell az árképzést, a szabályozást és a beruházásokat. Az ármechanizmusok a lefedettség bővítésével, valamint az árak ágazatonként és energiaforrásonkénti egységesítésével javíthatók. Ezzel párhuzamosan a tiszta energiába irányuló magán- és állami beruházásoknak is fel kell gyorsulniuk, míg a szabályozásoknak és szabványoknak ösztönözniük kell a kibocsátás csökkentését.
Az OECD javasolja továbbá, hogy erősíteni kell a digitális átalakulást, mint a termelékenység növekedésének motorját. A jelentés szerint a digitális technológiák potenciálisan növelhetik a termelékenységet. A digitális eszközök elterjedése azonban sok OECD-országban elmarad ezért biztosítani kell, hogy a vállalkozások és a háztartások hozzáférjenek a szélessávú kapcsolathoz, fel kell készíteni a munkavállalókat a digitális gazdaságban való boldoguláshoz szükséges készségekkel, és megfelelő szakpolitikai környezetet kell teremteni a digitális innováció támogatásához. Az országspecifikus jelentésben a magyar kormánynak a termék és munkaerőpiac témakörben javasolják egyebek között a forgalomalapú ágazati adók csökkentését, amelyek akadályozzák a termelő cégek piacra lépését és terjeszkedését, továbbá a korrupcióellenes felügyelet javítását az állami források jobb felhasználása érdekében.
A digitális átállás szegmensben ajánlják a magas mobilinternet-árak csökkentését, amelyek hátráltatják a mobil szélessáv használatát, továbbá a telefonálási percek és SMS-ek adójának fokozatos megszüntetését. A szociális védelem és öregedés a harmadik vizsgált terület, ahol az OECD javaslatai szerint Magyarországon bővíteni kell a megfizethető, minőségi gyermekfelügyelet elérhetőségét, illetve be kell vezetni az állami alapnyugdíjat, valamint rugalmas nyugdíjrendszert a nyugdíjkorhatáron túliak számára, lehetővé téve ezzel a teljes nyugdíj helyett a munka- és nyugdíjjogosultságok kombinációját. Ebbe a csomagba tették a jelentés összeállítói azt is, hogy növelni kell a helyi vasúti hálózatokba való beruházást és többet kell költeni az alsóbbrendű utak karbantartására. A negyedik terület a klímakérdés.
MTI
fotó: unsplash
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk
A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk
Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk
- Hazatérési támogatás, bérkiegészítés, adókedvezmény - így csábítsuk haza a külföldön élő magyarokat 2 hete
- Szakképzés 4.0. - így zajlik a fejlesztés 2 hete
- Ekkora fizetésért jönnének haza a külföldön dolgozó magyarok 2 hete
- Fülöp Attila: Magyarországon csaknem 50 százalékos a megváltozott munkaképességű emberek foglakoztatási rátája 2 hete
- Grafikon: A 15-64 éves foglalkoztatottak arányának változása 2010 és 2023 között 2 hete
- A gyenge fejlődés a munkaerőpiacot is visszafejlődéssel fenyegeti Németországban 3 hete
- Nagy Márton: a munkanélküliség emelkedése átmeneti 3 hete
- A vártnál jobban csökkent az első alkalommal munkanélküli segélyt kérők száma az Egyesült Államokban 3 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 3 hete
- Kiderült, miben látják a kockázatot a pénzügyi vezetők 3 hete
- Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőtt a foglalkoztatottak száma 1 hónapja