Sokat újított a Google az elmúlt fél évben
Az itthon egyértelműen monopol helyzetben lévő kereső éves szinten akár több ezer frissítést is kiad, amik kevésbé éreztetik a hatásukat egy átlag felhasználó számára. Keresőmarketing szempontjából viszont vannak olyanok, amikre érdemes kellőképpen odafigyelni, hogy ne essünk azok áldozatául. Az elmúlt időszak pedig számos ilyen újítást hozott.
Kiemelten fontos a sebesség
2021 júniusában indult el az oldal-élmény frissítés, ami augusztus végével zárult le. A frissítés már csak azért is forradalminak számít, mert a Google már jóval a kiadás előtt bejelentette azt. Az újítás lényege, hogy a kereső már hivatalosan is rangsorolási szempontnak tekinti a felhasználói élményt. A Google leginkább az úgynevezett Core Web Vitals (magyarul Alapvető webes vitals-mutatók) jelzőszámokra helyezi a legnagyobb hangsúlyt. Kiemelt fontosságú az oldal betöltési ideje, az interaktivitása, valamint a vizuális stabilitása. Az új rangsorolási szempontok kapcsán egyelőre nem kell eget rengető hatásra számítani, viszont mostantól a keresőoptimalizálás szerves részét képezik.
Ha a fentieknek meg tudunk felelni, akkor az oldalunk mobilbarát kialakításáról és a HTTPS-titkosítás meglétéről se feledkezzünk meg. Továbbá a tolakodó felugró ablakok mellőzéséről is gondoskodjunk. A régebbről már ismert elemek is az oldal-élmény szignálok részei.
Júniusi és júliusi alapalgoritmus-frissítés
A nyárra tervezett alapalgoritmus-frissítés két ütemben jött ki, mert a Google nem készült el időben a feladattal. Csakúgy, mint a többi frissítés, a két részletben végrehajtott újítás is igazán széleskörűre sikerült. Számos weboldal tapasztalhatta a változtatások hatását a találati listákon való rangsorolásban.
Link spam frissítés
Az angolul link spam update-re keresztelt frissítés július végén jelent meg. A fejlesztéssel a Google arra tett kísérletet, hogy még inkább visszaszorítsa a spam linkek jelentette linkerőt. Azok a weboldalak, amelyek spam jellegű hivatkozásokon keresztül jutottak előnyhöz, komoly visszaesést tapasztalhattak a keresési eredményoldalakon. Ezzel szemben azok a honlapok, amik természetes linképítés során jutottak bejövő linkekhez, nem mutattak jelentős visszaesést.
Oldalcím frissítés
A Google nyár végére tartogatott még egy „meglepetést”. A cég augusztus végén hivatalosan is bejelentette, hogy a találati listákon megjelenő oldalcímeket átírhatja, újragenerálhatja. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a megadott meta title-t (magyarul meta címet) – a weblap tartalma alapján – bizonyos esetekben felülírhatja. Érdemes átnézni a megjelenő címeket, hogy ne essük el kattintásoktól, azaz látogatóktól és vásárlóktól.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Az OECD is azzal számol, hogy a magyar gazdaság az idei évtől visszatér a növekedési pályára, az idei évre 2,1 százalékos, jövőre pedig 2,8... Teljes cikk
A főváros vezetése a jövőben is folytatja azt a bérpolitikát, amelyet az elmúlt években a szakszervezetekkel partnerségben már kialakított - mondta... Teljes cikk
Az Országgyűlés 148 igen, 3 nem és 31 tartózkodó szavazattal elfogadta kedden a munkavédelmi törvény módosításáról szóló, valamint az EU-s... Teljes cikk
- Cégvezetési taktikák 9 hónapja
- Már a techcégek is szeretnék visszazavarni az irodába a munkatársakat 12 hónapja
- Topcard Google értékelésgyűjtő kártya vállalkozásoknak 1 éve
- Állásinterjúkat is sikerrel teljesített a ChatGPT mesterséges intelligencia 1 éve
- Elbocsát 12 ezer embert a Google, de őszintén sajnálják 1 éve
- Tévedésből 250 ezer dollárt utalt el a Google egy mérnöknek 2 éve
- Nem lesz tartós a hibrid munkavégzés - ezt gondolja a Google volt HR vezetője 2 éve
- Kedvezményekkel segíti gyerekes dolgozóit a Google 2 éve
- Nem kell szuperhősnek lenni - a sebezhetőség vezetői erősség 2 éve
- Akár 25 százalékkal is csökkenhet a távmunkázók bére a Google-nál 3 éve
- Kötelezővé teszi az oltást a Google is 3 éve