Megjelent: 2 éve

Magyar projektet is felkarolt a Google digitális felzárkóztatást célzó pályázata

A közép- és kelet-európai régió digitális felzárkóztatását célzó Google.org Impact Challenge egyik támogatottja a magyarországi Maker’s Red Box lett.

A közép- és kelet-európai régióban indított Google.org Impact Challenge 13 szervezetet választott ki, amelyek összesen 2 millió euró támogatást, valamint mentorálási lehetőséget kapnak a Google-tól, hogy a tervezett projektjeik megvalósulhassanak. A projektek célja, hogy javítsák a digitális esélyegyenlőségét és az inkluzív gazdasági növekedést.
 
A technológia ugyan könnyített a világjárvány miatt az európai vállalkozásokra és közösségekre nehezedő terheken, de az elmúlt év arra is rávilágított, hogy egyenlő lehetőségeket kell teremteni mindenki számára a digitális világban – különösen annak fényében, hogy az EU gazdaságai a korábbinál magasabb digitalizáltsági szinten kerültek ki a válságból. Ezt felismerve a Google jótékonysági ága, a Google.org azért hirdette meg januárban az első, kifejezetten a közép- és kelet-európai régiónak szóló Impact Challengefelhívását, hogy az esélyegyenlőséget középpontba helyezve segítse a digitalizáltabb gazdaságok újjáépítését.
 
A felhívásra 11 országból több mint 800 pályázat érkezett, amelyből 13 kezdeményezés kapott támogatást, Magyarországról az oktatásfejlesztéssel foglalkozó Maker’sRed Box. 
   
“A digitalizációnak köszönhetően a szükséges technikai tudás mellett a munkavállalóktól elvárt együttműködési készségek is jelentősen megváltoztak. A mi tananyagaink éppen ezeket fejlesztik” - mondja Major Gábor, a Maker’s Red Boxügyvezető igazgatója. “A Maker’s Red Box Gooogle.org által támogatott projektje azt célozza meg, hogy azt a tudást, ami leginkább csak a legjobban felszerelt, progresszív iskolákban része a mindennapoknak, a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek számára is elérhetővé tegye, és közelebb hozza számukra a munka világát.” 
  
A Google.org támogatásának köszönhetően 20 magyarországi gyermekotthonból 400 gyerek vehet részt a Maker's Red Boxfoglalkozásain a következő két évben, és további tíz pedagógust képeznek ki a módszertanuk alkalmazására.

A projekt megvalósítását segíti az a már közel 80 tagú magyarországi digitális közösségi alkotóműhely hálózat, aminek a Maker's Red Box aktív alakítója és támogatója. Az innovatív magyar oktatásfejlesztő csapat egy ötéves fejlesztési folyamat során olyan módszertant dolgozott ki Fuchs Péter és Dobi Dóra, az első alkotóműhely alapítóinak irányításával, amely a korszerű munkahelyi elvárásoknak megfelelően fejleszti a résztvevők együttműködési készségét, felelősségvállalását és kommunikációs képességeit.

A Maker‘s Red Box alkotópedagógiai foglalkozások központi eleme a szerepjáték, a kerettörténetek és a fizikai tárgyak tervezése és elkészítése 3D nyomtatók és mikrokontrollerek segítségével. Miközben a gyerekek valós problémákra keresnek megoldásokat, kibontakoztathatják a kreativitásukat és megtalálhatják, hogy miben tehetségesek.

A Maker’s Red Box tananyagai nemcsak magyarul, hanem angolul is elérhetőek, így Magyarországon kívül már Finnországban, Hollandiában és Luxemburgban is vannak felhasználói.

Fotó: Maker's Red Box

 

  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
Bértárgyalások: Egyelőre nincs megegyezés a BKV-nál

A munkavállalók javaslatai egyelőre "heterogének és nem azonos megoldás felé irányulnak", pedig a januári bérkifizetés időpontja közeleg. Teljes cikk

32 ezer forinttal emeli a béreket az Auchan

Fix alapbéremelést hajt végre az Auchan Magyarország - közölte az áruházlánc. Teljes cikk

Kezdhetnek izgulni az Audi Hungária dolgozói, februárban startolnak a bértárgyalások

Február elején kezdődnek a bértárgyalások az Audi Hungariánál. A cél, hogy a bérek reálértéke ne csökkenjen. Teljes cikk