kapubanner for mobile

101 cikk a(z) generáció címkével - 2. oldal

Riportkönyv 70 év fölött még aktívan dolgozó ismert szakemberekkel

4 éve SZENIOROK: Egy séf, egy menedzser, egy orvos és egy pszichológus. Mi a közös bennük? Mindannyian túl vannak a hetvenedik életévükön, ennek ellenére a mai napig aktívan dolgoznak. Teljes cikk...


Élményt akar a munkaadótól az Y és a Z generáció

5 éve Varázsszó-e a home office? Hogyan csábítható a céghez és tartható meg az Y és a Z generáció? Munkahelyi baleset-e, ha az otthonról dolgozó munkavállaló a saját kertjében eltöri a lábát munkaidőben? Egyebek mellett ezeket a kérdéseket vitatták meg meghívott szakértők az OPL Ügyvédi Iroda első HR reggelijén május 24-én egy budai coworking irodában és kávézóban. A reggelin ott járt a Trendek és emberek blog megszemélyesítője Karácsony Zoltán. Teljes cikk...


Generációs nyomógombok - így tartsd meg a tehetségeket

5 éve Mai világunkban nagyon gyakori, hogy a vezetőknek többgenerációs csapatot kell irányítaniuk. Minden generációnak megvan a sajátos gondolkodásmódja, munkastílusa és kedvelt kommunikációs módszere. Vezetőként fel kell ismernünk, hogy egyes embereket mi motivál, s hogy az egyéni erősségeket hogyan lehet a csapat sikere érdekében kiaknázni. Teljes cikk...


Generációváltás finisben. Sok sikeres példa van előttünk. De a kudarc még több.

5 éve A cégek generációváltásának problémája mára tömeges méretűvé vált. A rendszerváltás után a magánszektor szereplőinek száma rohamosan növekedett. A 90-es évek vállalkozásindítói mára elérkeztek a staféta átadásához. Teljes cikk...


Jól megvannak pályakezdők és veteránok egy csapatban

6 éve Általánosságban kedvelik a munkavállalók, ha több generációval dolgozhatnak együtt derül ki egy felmérésből. Ráadásul a vegyes életkori összetételű csoportok hatékonyabban működnek együtt. Gondot okoz néha a kommunikáció, viszont a felettesünk életkora egyáltalán nem probléma. Teljes cikk...


Nem megtartani kell a fiatalokat, hanem megdolgoztatni

6 éve Sokan panaszkodnak mostanában a munkaerőhiányra, és arra, hogy nem tudják megtartani a fiatalokat. Az Emocionális Marketing Kft. (EM) kutatása arra világít rá, hogy már a kérdésfelvetés is XX. századi gondolkodásra utal. „Olyan ez, mint a csocsóasztal és a babzsák a közösségi térben: kitalálója szerint iszonyú laza, a fiatalok viszont felé sem néznek” - mondja Steigervald Krisztián az EM igazgatója. Teljes cikk...


Utódok? Tehetségek? Nemzedékek

6 éve Az utódlás, a tehetségek megtalálásának kérdését a generációváltás, a munkaerőhiány még inkább kiélezi, miközben a vállalatoknak és vezetőiknek folyamatos változásmenedezsment üzemmódban kell működniük. Cégvezetők, HR vezetők és coachok beszélgettek a sokak számára nagyon aktuális témáról az ICF HR Brand(em) konferencián. Teljes cikk...


Ilyen a modern munkahely, próbáljunk meg így dolgozni

7 éve „Ilyen a modern munkahely, próbáljunk meg így dolgozni” - hangzott el a Digitális HR Szabadsága címmel megrendezett 3. BaBér Panoráma konferencián. Digitalizált munkahelyeit mutatta be az IBM és a Microsoft, erről beszélt cafeteria- és bérszakértő, pszichoanalitikus. Teljes cikk...


Az ötven az új harminc

7 éve Vagy mégsem? Vagy igen, csak nem minden esetben? Az életkori címkék lassan kezdik elveszíteni hagyományos jelentésüket, s közel sem biztos, hogy két középkorú ember életstílusa ma is annyira hasonlítana, hogy ugyanolyan egyformán jellemezhetnénk őket, mint egykoron. Teljes cikk...


A jövő képzése - dobjuk el a papírt, vegyük elő a kütyüket

7 éve Különleges programom volt egy júliusi vasárnapon. Az Így Dolgozunk Mi lelkes szervezőpárosának meghívására önismereti tréninget tartottam 15-19 éves fiatalok számára az idei projekthetük részeként. Húsz ifjú várt rám aznap, én pedig bevallom őszintén, hogy ezúttal izgultam és alig vártam a kezdést. És bár 17 év után már inkább kellemes nyugalommal szoktam sétálni a tréning terembe, most élveztem az izgalmat is, írja Nagy Andrea a Parrish & Crawler International Szakmai Igazgatója, aki azt a tapasztalatát is megosztja, hogy vezetőként és fejlesztőként mit tanult ebből a találkozásból. Teljes cikk...


A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában

7 éve 2016 legjobb HR témájú dolgozata kategóriában Burján Nóra nyerte a HR Oscart. A dolgozat azt vizsgálta, hogy elsősorban milyen csatornákat használnak az álláskeresők, mit gondolnak a kiválasztási folyamatok hosszáról, illetve arról, hogy hogyan építik fel magukat a cégek, elsősorban a közösségi oldalakon; és mindez milyen viszonyban van azzal, hogy az álláskeresők melyik generációhoz tartoznak. Teljes cikk...


3 generáció és a pénz: így költ X, Y és Z

7 éve A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és mennyit érdemes költeni. A Vienna Life Biztosító legújabb blogbejegyzése az X, az Y és a Z generációk pénzhez való viszonyát mutatja be. Ebből kiderül többek között, hogy mik a legnagyobb hibák, amit az Y-ok a pénzükkel elkövetnek, de az is, hogyan érhetnek el 15%-os fizetésemelést. Teljes cikk...


Berobbanó Z, vezető Y és kiégő X generáció - Ez az azonnali reakciók korszaka

8 éve Hogy hogyan szólítsuk meg a munkaerőpiacra éppen belépő fiatalokat, akik a nap 24 órájából legalább 18-ban a telefonjukat nyomkodják, chat alapon kommunikálnak és 3 másodperces videókat osztanak meg? Szalay Nadja, az Aon Hewitt és Barathi Tamás, a Colibri HR Solution szakembere kereste ezekre az új kihívásokra a választ az Online Toborzási Konferencia Zemployer Branding Workshopján. Berögzült sztereotípiák, tűzoltós megoldások? A szakemberek válasza inkább a gyors reakció, ráadásul a tér minden lehetséges szegletében. Mert a mai álláskeresőkkel szembejönnek az ajánlatok, nem nekik kell vadászniuk azokat. Teljes cikk...


Generációs vizeken ne kalózkodj

8 éve A generációk változnak, a mondatok, amelyekkel a „mai fiatalokról” beszélünk, már kevésbé. Ha szeretnél ezeknél a mondatoknál komolyabban gondolkodni az Y-ról és saját generációdról is, itt kezdheted. Teljes cikk...


Ilyen a Z-generáció ideális munkahelye

8 éve Hamarosan megjelenik a "bedrótozott nemzedék" a munkaerőpiacon. A Hvg.hu cikkéből kiderül, 1995 után született fiatalok milyen a számukra ideális munkakörnyezet. Teljes cikk...


Szorongó generációk tesznek keresztbe egymásnak

8 éve Ahogy az egy pikniken lenni szokott, több témába is belekóstolhattak az érdeklődők az idei első HR Pikniken. A piknik fő motívuma a szemléletváltás volt, amelyet a generációs és technológiai változások tesznek elkerülhetetlenné. Ha az ember manapság cikkeket olvas a jövő munkaerőpiacáról, akkor az egyik legfontosabb készség, ami előkerül, az az alkalmazkodás képessége a folyamatos és gyakran nagyon gyors változásban lévő környezethez. Az előadók számos szemszögből igyekeztek megvilágítani a felvetődő problémákat. Teljes cikk...


A vezető tud hatni a bizalmi szintre

9 éve A Coaching Team 2014-es nagymintás kutatásának eredményei egyértelműen visszaigazolják, hogy egy szervezeten belül meglévő magas bizalmi szint növeli a hatékonyságot, valamint jobb eredmények születhetnek hatására. Ami szintén fontos, hogy mindez a munkahelyi hangulatot is emeli, kedvező irányba fordítja. Egy korábbi kutatásunkból kiderült, hogy a munkavállalók részére, főként a fiatalabbaknak szinte a fizetésemeléssel egyenértékű motiváló tényező lehet a munkahelyi jó hangulat, jó csapat megléte. Teljes cikk...


Kézikönyv 50 éves dolgozók továbbképzéséhez

9 éve A közelmúltban bemutatott "MEET Change Kézikönyv HR menedzserek és felnőttképzők számára" című kiadvány gyakorlatias segítséget nyújt az idősödő munkavállalók továbbképzéséhez - tájékoztatta portálunkat a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége. Teljes cikk...


Nehéz idők jöhetnek a HR osztályokra

9 éve A HR-eseknek egyre több generáció eltérő igényeit kell ellátniuk a vállalatoknál. Ráadásul a munkavállalók többsége nem bízik a cégvezetésben, mert szerintük nem képesek a változásokat megfelelően kezelni - derül ki egy globális felmérésből, melyet portálunk is megkapott. Teljes cikk...


/cimkek/generacio.html