HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)

Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. tovább..

Idén is az EY-t választották a legvonzóbb tanácsadó cégnek az egyetemisták

Immár negyedik alkalommal az EY lett a világ legvonzóbb tanácsadó cége az egyetemisták szerint. A vállalat az összesített listán a harmadik helyet szerezte meg a Google és az Apple után - derül ki a nemzetközi munkáltatói márkakutatással foglalkozó Universum Global legfrissebb felméréséből. tovább..

Autóik értelmesebbek, mint némely kollégájuk

A Bosch technológiával felszerelt autók képesek magukat vezetni - lassan ideje volna néhány kollégát K.I.T.T.-re cserélni, mert az egyik eszement módon viselkedett a hétvégén. Beszéltünk Arnóval, aki a Facebookon tette közzé balesete körülményeit és már nem biztos abban, hogy visszavonja emberölési kísérlet miatt tett feljelentését, ha elbeszélgethet az ámokfutóval. A Bosch megvárja a hatósági vizsgálat eredményét. tovább..

A vonzó szlogenek kikopnak

Első cikkünk arról szólt, hogy tisztázzuk mi is az employer branding valójában. Mit jelent, melyek a jellemző tartalmi elemei és miért kell, hogy stratégiai szerepe legyen a szervezeten belül. Összefoglaltuk a szakmai komplexitást, illetve azon fő kritériumokat, melyek betartása és megvalósítása szerintünk elengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. Cikksorozatunkat most azzal folytatjuk, hogy bemutassuk, hogyan álljunk neki ennek a folyamatnak. tovább..

Egyetlen kérdés: ajánlanád a cégedet a barátodnak?

A nemzetközi trend egyértelmű: a dolgozók jól szeretnék érezni magukat munka közben. Ezért került ma Magyarországon is előtérbe a vállalati kultúra. Ráadásul időközben ennek mérése is drasztikus átalakuláson ment keresztül, egyre fontosabbá válik a gyorsaság és az anonimitás. Az új trendjekről Balatoni Zsófiával, a Uniomedia Communications ügyvezető igazgatójával és Veszprémi Gábor, Creative Engagement üzletágának vezetőjével beszélgettünk. tovább..

1-3 év egy munkáltatói márka kiépítése - Employer Branding kalauz az útvesztők világában

Employer Branding témában már sok cikk és komment született, hiszen a téma egyre népszerűbb HR és kommunikációs szakmai körökben egyaránt. Éppen ezért az MPRSZ Employer Branding Tagozata útjára indít egy olyan cikksorozatot, melyben arra vállalkoznak, hogy tudatosan felépítve, tapasztalataikra alapozva keretbe foglalják a témával kapcsolatos legfontosabb építőkockákat, tennivalókat és ezek sikeres alkalmazására vonatkozó tapasztalati megfigyeléseket. tovább..

A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora

Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. tovább..

Kik ma a legvonzóbb munkáltatók Magyarországon?

A legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató, derült ki a Randstad Award idei díjkiosztóján. A jól szereplő cégeknél jók a képzési lehetőségek, stabil a vállalat, ugyanakkor a fizetések és a hosszú távú, biztos állás megítélés elérése érdekében még van hova fejlődni. tovább..

5 tévhit a munkáltatói márkáról

Öröm számomra, hogy egyre többet beszélünk a munkahelyi márkaépítésről (vagy munkáltatói márkáról, Employer- és HR-brandingről). De minél többet beszélnek róla azok, akik még nem csinálják, annál több a félreértés. Szeretnék néhányat tisztázni. tovább..

Nem elég a legjobbnak lenni, annak is kell látszani

Számos hazai cég végeztet kutatásokat munkaerő-piaci pozíciójának felderítésére. Több száz munkahely nevezheti magát a legjobbnak valamilyen mérce szerint, reprezentatív kutatásra hivatkozva. Vajon hányan használták ki közülük az eredmény “reklámértékén” felüli bizonyított előnyeiket a munkaadói márkájuk építésében? tovább..

Szembe menni az "örülj, hogy van munkád" szemléletnek

A munkáltatói márka építésének fontosságát egyre több vállalat ismeri fel, hiszen az értékes és tehetséges munkaerő megtartása és megszerzése múlhat ezen. A márka részét képezi az összehangolt külső és belső kommunikáció, a HR és a marketing-kommunikáció együttműködése, és mindebbe a dolgozók bevonása, hiszen a közösségi oldalak világában elsődleges és leghitelesebb kommunikátorai lehetnek saját munkahelyüknek. Ezeket a törekvéseket kívánta honorálni a Magyar Public Relations Szövetség által kiosztott Employer Branding Award. tovább..

Álláshirdetés-e egy munkaköri leírás?

Egy munkaköri leírás nem minősül hirdetésnek, ráadásul nem kelti fel a figyelmet, nem teszi vonzóvá a munkahelyet és nem oldja meg senki problémáját. Nem használunk vele senkinek, miközben mindenkin keresztülgázolunk, magunkat is beleértve - írja Szólás T. Miklós Employer Brand szakértő szakcikkében. tovább..

További cikkek
Employer branding: tűnj ki, mi díjazzuk!

Hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást? Mekkora szerepe van a személyes találkozásnak a célcsoport elérésében? Hazánk legjelentősebb... Teljes cikk

Álláskeresők tekertek a beteg gyerekekért

Először került magyar alapítvány az Adecco Csoport Win4Youth nevű nemzetközi támogatási programjába. Az Adecco dolgozók és partnerek idén... Teljes cikk

Díjazták a magyar munkáltatói márkaépítés úttörőit

Employer Branding 2015 díjat nyert kis- és középvállalat kategóriában a Hegyvidéki Sportcsarnok és Sportközpont Kft., nagyvállalati kategóriában... Teljes cikk

Versenyszféra, figyelem! A bérek drasztikus növelésére van szükség

A szolgáltató központok virágzásának köszönhetően a teljes ágazat vonzerejének további erősödése várható. A millenárisok itthon tartásában... Teljes cikk

Épül a csapat egy disznó szakszerű feldolgozása közben - 10 extrém csapatépítő

De lehet menni szabadulószobába, közösen főzni vagy épp harcművészeteket tanulni. Igen extrém csapatépítő lehetőségek széles tárháza várja... Teljes cikk

Hírek RSS-ben