Ön dolgozna árulfeltöltőként a Tescóban? - nem túl vonzó a kereskedelmi szakma

Miközben megszellőztette a sajtó a Tesco kivonulási szándékát, a munkaerőhiány a tetőfokára hágott. A legnagyobb kiskereskedelemi láncok három-ötezer dolgozót tudnánk azonnal felvenni. Ám hazánkban a kiskereskedelemnek rossz a híre. Tokár Péter, a TESK csoport ügyvezető igazgatója úgy látja, fel kellene hozni a szakma presztízsét egy magasabb szintre: versenyképes bérekkel, dolgozói megbecsüléssel (ehhez kellenek a megfelelő vezetők is), és a munkáltatói arculatok helyreállításával. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete nettó 200 ezer forintos fizetésért küzd. tovább..

A jó munkaerő itthon tartásához értelmes, jól fizetett munkát kell tudni adni

A világban zajló digitális forradalom a Telenor vállalati kultúrájára is kihat, az eddigieknél is sokszínűbbé téve azt. Németh Zoltán, a cég HR vezérigazgató-helyettese a HR Portálnak arról számolt be, hogy a virtuális mobilitástól kezdve egy vadonatúj szervezeti kultúra meghonosításáig milyen sokféle módszerrel tudják felvenni a versenyt a tehetséges munkavállalók felkutatásáért és megtartásért. Náluk ugyan nincs munkaerőhiány, de ennek érdekében munkaadónak és munkavállalónak egyaránt alkalmazkodni kellett a változó elvárásokhoz. tovább..

Új állások, megemelt bérek Cegléden

Az Infineon Technologies Cegléd Kft. Magyarországnál a fizikai dolgozók induló bérszintje 38 százalékkal magasabb, mint tavaly. Októbertől pedig a szellemi dolgozók bérét emelik meg. A cég toborzásba kezdett, vannak üres pozícióik - derül ki a közleményükből. tovább..

Hogyan nyerhet egy cég Családbarát Munkahely Díjat? - 2016 nyertesei elmondják

Mindenki érdeke, hogy a munkavállalók össze tudják egyeztetni munkahelyi feladataikat és a családi életet. A családbarát munkahelyeken ez nem olyan nehéz. Van olyan cég, ahol a szokásos a rugalmas munkaidőn, nagyvonalú cafeteriarendszeren, a gyermekek napközbeni felügyeletén kívül két főállású pszichológust is alkalmaz a magánéleti/családi problémák megbeszélésére, illetve a munkával járó esetleges stressz-hatások feloldására. Ismerjük meg az idei ötvenegy nyertes közül ötöt! tovább..

HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)

Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. tovább..

Idén is az EY-t választották a legvonzóbb tanácsadó cégnek az egyetemisták

Immár negyedik alkalommal az EY lett a világ legvonzóbb tanácsadó cége az egyetemisták szerint. A vállalat az összesített listán a harmadik helyet szerezte meg a Google és az Apple után - derül ki a nemzetközi munkáltatói márkakutatással foglalkozó Universum Global legfrissebb felméréséből. tovább..

Autóik értelmesebbek, mint némely kollégájuk

A Bosch technológiával felszerelt autók képesek magukat vezetni - lassan ideje volna néhány kollégát K.I.T.T.-re cserélni, mert az egyik eszement módon viselkedett a hétvégén. Beszéltünk Arnóval, aki a Facebookon tette közzé balesete körülményeit és már nem biztos abban, hogy visszavonja emberölési kísérlet miatt tett feljelentését, ha elbeszélgethet az ámokfutóval. A Bosch megvárja a hatósági vizsgálat eredményét. tovább..

A vonzó szlogenek kikopnak

Első cikkünk arról szólt, hogy tisztázzuk mi is az employer branding valójában. Mit jelent, melyek a jellemző tartalmi elemei és miért kell, hogy stratégiai szerepe legyen a szervezeten belül. Összefoglaltuk a szakmai komplexitást, illetve azon fő kritériumokat, melyek betartása és megvalósítása szerintünk elengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. Cikksorozatunkat most azzal folytatjuk, hogy bemutassuk, hogyan álljunk neki ennek a folyamatnak. tovább..

Egyetlen kérdés: ajánlanád a cégedet a barátodnak?

A nemzetközi trend egyértelmű: a dolgozók jól szeretnék érezni magukat munka közben. Ezért került ma Magyarországon is előtérbe a vállalati kultúra. Ráadásul időközben ennek mérése is drasztikus átalakuláson ment keresztül, egyre fontosabbá válik a gyorsaság és az anonimitás. Az új trendjekről Balatoni Zsófiával, a Uniomedia Communications ügyvezető igazgatójával és Veszprémi Gábor, Creative Engagement üzletágának vezetőjével beszélgettünk. tovább..

1-3 év egy munkáltatói márka kiépítése - Employer Branding kalauz az útvesztők világában

Employer Branding témában már sok cikk és komment született, hiszen a téma egyre népszerűbb HR és kommunikációs szakmai körökben egyaránt. Éppen ezért az MPRSZ Employer Branding Tagozata útjára indít egy olyan cikksorozatot, melyben arra vállalkoznak, hogy tudatosan felépítve, tapasztalataikra alapozva keretbe foglalják a témával kapcsolatos legfontosabb építőkockákat, tennivalókat és ezek sikeres alkalmazására vonatkozó tapasztalati megfigyeléseket. tovább..

A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora

Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. tovább..

További cikkek
Kik ma a legvonzóbb munkáltatók Magyarországon?

A legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató, derült ki a Randstad Award idei... Teljes cikk

5 tévhit a munkáltatói márkáról

Öröm számomra, hogy egyre többet beszélünk a munkahelyi márkaépítésről (vagy munkáltatói márkáról, Employer- és HR-brandingről). De minél... Teljes cikk

Nem elég a legjobbnak lenni, annak is kell látszani

Számos hazai cég végeztet kutatásokat munkaerő-piaci pozíciójának felderítésére. Több száz munkahely nevezheti magát a legjobbnak valamilyen... Teljes cikk

Szembe menni az "örülj, hogy van munkád" szemléletnek

A munkáltatói márka építésének fontosságát egyre több vállalat ismeri fel, hiszen az értékes és tehetséges munkaerő megtartása és... Teljes cikk

Álláshirdetés-e egy munkaköri leírás?

Egy munkaköri leírás nem minősül hirdetésnek, ráadásul nem kelti fel a figyelmet, nem teszi vonzóvá a munkahelyet és nem oldja meg senki... Teljes cikk

Hírek RSS-ben