A törökökkel és ukránokkal van a baj
Az MLSZKSZ szerint a külföldi - jobbára török és ukrán - fuvarcégek jelenléte százmilliárdos bevételkiesést jelent, mivel ezen vállalatok nem itthon fizetik meg az áfát, illetve a munkavállalóik utáni adókat és járulékokat. - Az ágazat szerint az engedélyek kiadásával, illetve az ellenőrzések szigorításával komoly eredményeket lehetne elérni. Az engedélyeket könnyen lehet hamisítani, így ezen a téren is sok a visszaélés - mondta Bíró, megjegyezve: az engedélygazdálkodást nemzetközi egyezmények szabályozzák, így a jogalkotó mozgástere is korlátozott, ám az ellenőrzések szigorítására jelenleg is van mód.
A személy- és áruszállítás terén tapasztalható visszaélések egyébként a jelek szerint már a hatóságok ingerküszöbét is elérték: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium létrehozta a közúti ellenőrzési munkacsoportot a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kezdeményezésére, amelynek tevékenységét a mai napon mutatják be a sajtónak. Az MKFE által ez alkalomból kiadott rövid tájékoztatás szerint a jogosulatlan fuvarozási tevékenység évente tízmilliárdos nagyságrendben károsítja meg a magyar vállalkozásokat, és milliárdos bevételkiesést okoz a nemzetgazdaságnak.
Magyar Nemzet
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - 100 milliárdot hozhatna a közúti szállítmányozás szigorítása
2. oldal - A törökökkel és ukránokkal van a baj