kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A minőségi szolgáltatásokért dolgozik a Magyar Coach Egyesület

2010-ben jött létre a Magyar Coach Egyesület (MCE), amely azóta számos szakmai programot szervezett és egyre bővülő taglétszámának köszönhetően igazi szakmai műhellyé vált. Az eltelt két év tapasztalatairól, sikereiről és őszi terveikről Demendiné Cserna Tímeát, az egyesület képzésekért felelős alelnökét kérdeztük.

-Megalakulásuk óta, mi történt a Magyar Coach Egyesületben (MCE)?

- Egyesületünk 2010 novemberében jött létre azzal az elsődleges céllal, hogy olyan szakmai műhelyt teremtsünk, mely minden végzett coach számára lehetővé teszi a szakmai továbbképzést, információ- és tapasztalatcserét. Az elmúlt lassan két évben igyekeztünk megfelelni jelmondatunknak, és innovatív szakmai műhellyé válni a minőségi coaching szolgáltatásért. Egyesületünk beváltotta a hozzá fűzött reményeket, bővült taglétszámunk és tagtársaink az éves tagdíj fejében illetve a szakmai programjaink iránt érdeklődök, nálunk jelképes összegért bővíthették szakmai ismereteiket, szakmai fejlődésükhöz szükséges motiváló környezetet találtak, megoszthatták dilemmáikat, megerősítést és bátorítást kaptak saját szakmai útjukat illetően, saját coaching tevékenységgel kapcsolatos további ötleteket szerezhettek.

Tagjaink továbbra is már végzett coachok lehetnek, de szakmai programjainkra minden érdeklődőt várunk. Hosszú távú céljaink között szerepel most is, hogy a coachok számára egyfajta érdekvédelmi szervezetté váljunk, mely garanciát jelent a minőségi szolgáltatás nyújtására. Egyesületünk elhivatott a coaching szakma elfogadtatása iránt, ezért élére állunk, valamint aktívan részt veszünk minden szakmai szervezettel való együttműködésben. 2011 végén a hat legnagyobb szervezet aláírta a Coaching Szakmai Kódexet, melyben rögzítettük azokat az etikai és szakmai irányelveket, melyek mentén dolgozunk és dolgozni szeretnénk. Ugyanezen hat szervezet közreműködésével előkészületben van egy országos szakmai szövetség létrehozása is. Erről a későbbiekben tudunk majd bővebben beszámolni.

- Milyen szakmai programokat kínáltak az elmúlt években?

- A tavalyi és az idei év első félévében összesen 11 szakmai programot szerveztünk, melyek különböző, a coaching szakmát érintő témákat jártak körül. Előadóink tapasztalt szakemberek voltak, akik szakmai tudásukkal és gyakorlatias megközelítésükkel járultak hozzá az érdeklődők személyes fejlődéséhez. Egyes programok része volt és a jövőben is része lesz a sajátélményű coaching. Egyesületi keretek között először hirdettünk kiscsoportos szupervíziót coachoknak és más segítő szakmában dolgozók számára.

- Milyen újdonságokkal készülnek az elkövetkező időszakban?

Demendiné Cserna Tímea több mint tizenöt éves multinacionális vállalatoknál szerzett vezetői tapasztalattal, immár két éve üzleti coachként is dolgozik. Coaching diplomáját 2010-ben a Business Coach Akadémián szerezte.
- Ebben az évben még négy alkalommal várjuk az érdeklődőket. Úgy gondolom, hogy előadásaink azok számára is sok hasznos információval szolgálnak, akik jelenleg nem coachként dolgoznak, csak érdeklődnek a coachingban használatos eszközök iránt, mint említettem az egyes programok része a sajátélményű coaching, így belekóstolhatnak a szakma rejtelmeibe.

Az őszi programok újdonsága, többek között, hogy az előadások után a résztvevőknek lehetőségük lesz a témában kérdéseket feltenni és azokat az előadóval és a többi résztvevővel megvitatni, így egyfajta tapasztalatcserére és tudásmegosztásra nyílik lehetőség.

Zsonglőrködés a coaching módszerekkel címmel például Sz. Fekete Éva executive coach, vezetői tanácsadó, szervezetfejlesztő, klinikai szakpszichológus tart előadást, aki arra szeretne rávilágítani, hogy coachként emberekkel dolgozunk, mi magunk is azok vagyunk.

Dr. Palotai Gabriella, pszichiáter, coach "Kinek a felelőssége" címmel tart előadást, ahol az előadó konkrét folyamatokon keresztül mutatja be, miért kell a coachnak vállalni a felelősséget, és mikor nem vállalhat a munka kapcsán felelősséget.

Kiss József, a HDTeam - Human Development Team cég vezetőjének segítségével a Vezetői tréning és coaching új alapjaival, az Innermetrix megoldásokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők.

Aszalós Péter, programtervező matematikus, pszichodramatista, coach, Vezetők segítése a beosztottak motivációjában című előadásában olyan eszközöket igyekszik majd adni a résztvevők kezébe a leggyakoribb vezetői problémával kapcsolatban, amelyeket már másnap jól tudnak használni a coaching gyakorlatban.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció

Hogyan változnak a nemi szerepek? Berúgja-e az ajtót a Z generáció? Számos sors, és személyes történet illusztrálta az Egyenlítő Alapítvány... Teljes cikk

Mindenki coach, aki coachol? - avagy a life coaching sötét oldala

2019 és 2022 között 54 százalékkal nőtt a life coachok száma, így ez az egyik leggyorsabban növekvő szakma az Egyesült Államokban. Népszerűsége... Teljes cikk

Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk