A versenyelőny titka: befektetés a humán tőkébe
A képzés és tudásfejlesztés egy recessziótól fenyegetett gazdaságban is kiemelt jelentőséggel bír. Hat magyar munkavállalóból öt véli úgy, jelenlegi (szak)tudása öt éven belül elavultnak számít majd - derül ki egy friss felmérésből, ami arra is rámutat, hogy az Y-generáció tagjai kapják a legtöbb támogatást cégük HR területétől szakmai célkitűzéseik eléréséhez.
A Kelly Global Workforce Index közel 100.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze összesen 34 országban - köztük több mint 5.000 magyar munkavállalóét.
Jónás Anikó a Kelly Services ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy abban az egyre erősödő versenyhelyzetben, ami a világgazdaságot ma jellemzi, az alapvető fontosságú humán tőkébe történő befektetés révén a cégek jelentős versenyelőnyre tehetnek szert. - Lehet, hogy a gazdaság jelenlegi állapotában a képzés nem tűnik kiemelt jelentőségűnek, azonban azok a vállalatok, amelyek hajlandóak erőforrásokat áldozni erre a célra, a későbbiekben nagyobb valószínűséggel lesznek majd képesek termelékenységüket és eredményességüket javítani - kommentálta az eredményeket Jónás Anikó.
A felmérés rámutat, hogy a munkavállalók szemében korosztálytól függetlenül nagy jelentőséggel bír a képzés és az új ismeretek elsajátítása, ami megítélésük szerint komoly segítséget nyújthat számukra a gyorsan változó munkaerőpiacon.
A felmérés főbb megállapításai
- Az úgynevezett "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjait aggasztja leginkább a munkaadóik által biztosított képzés mértéke illetve színvonala, ami 63 százalékuk szerint nem elégséges ahhoz, hogy valóban új tudást illetve ismereteket nyújtson és előmozdítsa karrierjüket.
- Az X- generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselőinek 87 százaléka úgy véli, öt éven belül számottevő új ismeretekre lesz majd szükségük, ha a munkahelyi változásokkal lépést akarnak tartani.
- Y-generáció (a 18-29 éves korosztály) tagjai kapják a legtöbb támogatást cégük HR területétől szakmai célkitűzéseik eléréséhez.
- Az X-generációhoz tartozó válaszadók többsége (81 százalék) szerint a képzés biztosítása a munkaadó és a munkavállaló közös felelőssége.
- A megkérdezett munkavállalók által leginkább kedvelt képzési forma a munkahelyi (on-the-job) képzés.
Korosztálytól függetlenül a férfiakat a nőknél jobban nyugtalanítja az, hogy munkaadóiktól nem kapják meg a megfelelő képzést, és körükben többen vélik úgy, hogy öt éven belül jelentős tudásfejlesztésre lesz szükségük, hogy az iparági változásokkal lépést tudjanak tartani.
A válaszadók 79 százaléka azon a véleményen van, hogy a képzés biztosítása a munkaadó és a munkavállaló közös felelőssége. Ami az egyes képzési formák népszerűségét illeti, a megkérdezettek körében a munkahelyi képzés (46 százalék) a legkedveltebb, ezt követik a professzionális fejlesztő képzések (25 százalék), majd az egyéni, saját motiváció indította (self-initiated) tanulás (15 százalék), végül a hivatalos egyetemi vagy főiskolai keretek között szerzett végzettség (14 százalék).
Jónás Anikó elmondása szerint a felmérés megállapításai egyértelműen jelzik, milyen komolyan foglalkoztatja a munkavállalókat az a gondolat, hogy jelenlegi tudásuk, ismereteik esetleg nem lesznek elegendőek ahhoz, hogy a munkaerőpiac új kihívásainak megfeleljenek. A jelenlegi gazdasági környezetben az emberek sokkal jobban felmérik saját ismereteik színvonalát és azt, hogy vajon ezzel a (szak)tudással képesek lesznek-e átvészelni a recessziót, majd megfelelően helytállni az elkövetkezendő gazdasági fellendülés időszakában - tette hozzá Jónás Anikó.
"Nem is olyan régen számos iparág szereplői szembesültek a megfelelően képzett munkaerő hiányával, és emelt színvonalú képzés és tudásfejlesztés hiányában ez a helyzet a jövőben is megismétlődhet. A munkahelyekért folyó, egyre erősebb verseny és a folyamatos technológiai változások miatt a munkaadók számára létfontosságú, hogy a lehető legjobb képzés biztosításával támogassák dolgozóikat a fokozottabb produktivitás elérésében." - mondja Jónás.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
Rengeteg érzelem, meggyőződés, konfliktus és öröm, egymástól tanulás és összefeszülés övezi az interkulturális szervezetek működését. A... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével a munkavégzéshez szükséges készségek 2030-ra várhatóan 68%-kal változnak majd... Teljes cikk
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
- Hogyan hangoljunk össze embereket különböző kultúrákból vállalati közegben? 3 hete
- 75-150 millió forint támogatással képezhetik munkavállalóikat a cégek - Még elérhető az év slágerpályázata 4 hete
- Hogyan nyerhetjük meg a Z generációt? 1 hónapja
- Százmilliárd forintos felújítási program indul a szakképzésben 1 hónapja
- Íme az UniYou Év Diákmunkahelye pályázatának győztesei 1 hónapja
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 1 hónapja
- Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót? 2 hónapja
- Pölöskei Gáborné: az idei év a látványos fejlesztések éve lesz a szakképzésben 2 hónapja
- Sämling Solution Szervezetfejlesztő (OD) tanácsadó képzés - Miért érdemes Szervezetfejlesztővé válni? 2 hónapja
- TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész 2 hónapja
- Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció 2 hónapja