kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

A sikeres marketing 3+1 akadálya a B2B szektorban: így győzheted le őket

A B2B, azaz business-to-business szektor - nevével összhangban - azokat a vállalkozókat foglalja magában, akik termékeiket, szolgáltatásaikat nem magánembereknek, hanem más vállalatoknak kínálják. A B2C, azaz business-to-consumer szektorhoz képest megvannak a maga előnyei és nehézségei - és mint a marketing minden területe, a B2B is bőven tartogat kihívásokat. Barta Eszter, a Marketing21 ügynökség szakértője most feltárja, hogy melyek a leggyakoribb akadályok, és mit tegyél, hogy könnyedén átugord őket!

seo b2b

Elhanyagolt weboldal

Nincs szomorúbb, mint rákattintani egy sok éve működő, jó hírű B2B vállalat honlapjára, és a szépemlékű ‘90-es évek közepén találni magunkat - mind megjelenés, mind betöltési sebesség és mobilbarátság szempontjából. A B2B marketing jól felépített, áttekinthető, gyors és minden eszközről működő honlap nélkül olyan, mintha futóhomokra próbálnánk házat építeni. Ne essünk ebbe a hibába!

A “szép” weboldal persze önmagában még nem elég. Ahhoz, ne csak egy online telefonkönyv legyen, hanem valóban a bevételnövelés érdekeit szolgálja, értékesítési szempontoknak is meg kell felelnie. Hogy ez megvalósulhasson, érdemes a weboldal elkészítését tapasztalt online marketing ügynökségre bízni, ahol pontosan kiismerik a cégedben rejlő lehetőségeket. Ha így teszel, jó esélyekkel indulsz, hogy a honlapod alkalmas legyen keresőoptimalizálásra, és lehetővé tegye a konverziók maximalizálását is.

Hiányos vagy nemlétező közösségi média jelenlét 

Kétségtelen, hogy az online jelenlét legfontosabb pontja a jól felépített weboldal - a másik “tartóoszlop” viszont a közösségi médiában való aktív jelenlét. A B2B szektorban tevékenykedő cégek számára ez sok esetben nem annyira magától értetődő, mintha egyéni fogyasztókat céloznának - pedig ezen a területen is számos előnye van annak, ha a közösségi médiában is kommunikálunk. A potenciális ügyfélként megcélzott vállalatok mögött is emberek ülnek, akik ugyanúgy szívesen pörgetik át a Facebook, Instagram vagy éppen LinkedIn feedet a kávészünet perceiben, akárcsak mi. Az is gyakori tévedés, hogy a vállalatoktól vállalatoknak szóló social media kommunikációba fölösleges kreatív energiákat fektetni: a kontent itt is uralkodó szerepet tölt be, ne féljünk tehát kihozni belőle a maximumot! Sajnos a B2B kommunikációról sokan a kimért, sótlan közleményekre asszociálnak, pedig bátran lehetünk játékosak és színesek ezzel megelőzve versenytársainkat.

Elzárkózás az online hirdetésektől

A jó üzletek ma már sokszor nem egy kézfogással, hanem egy kattintással kezdődnek: a lead generálási és ügyfélszerzési stratégia online hirdetési eszközökkel lesz igazán teljes és hatékony. Gondoljunk csak bele: ahogy mi is a Google keresőhöz fordulunk először, amikor valami után érdeklődünk, ugyanígy tesznek a potenciális ügyfeleink is. Gyakran pontosan arra keresnek, amit a mi cégünk kínál, gyakran pedig csak egy hozzá hasonló kifejezést ütnek be. Bármelyik helyzet áll is fenn éppen, kulcsfontosságú, hogy találkozzanak velünk a találati oldal felső harmadában - ennek bebiztosítására pedig a Google Ads hirdetések alkalmazása az egyik legmegbízhatóbb módszer.

A keresőoptimalizálás átugrása

Ha már a Google keresésekről volt szó, nem mehetünk el szó nélkül egy másik, B2C szektorban is bevett módszer, a SEO (search engine optimization) mellett. A keresőoptimalizálás önmagában is hatékony B2B marketing módszer, online hirdetési kampányok mellett pedig valódi támogató hátországot biztosít. A SEO szempontok szerint megírt weboldal szövegezés és blogbejegyzések bár lassan “dolgoznak”, hosszú távon látványosan meghozzák gyümölcseiket.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek