kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Egy hatásos fegyver a fluktuáció ellen: a kommunikáció

A vállalatok folyamatosan küzdenek azzal, hogy hatékonyan informálják dolgozóikat. Zuhanó minőség a termelésben, félreértés miatt csúszó határidők, pletykák és bizalmatlanság a vezetőség felé. Ezek a leggyakoribb tünetei a belső kommunikációs problémának. A kommunikáció tág és sok cég számára nehezen megfogható, viszont ha le akarjuk győzni a fluktuációt, foglalkoznunk kell a területtel.

images

Mi jut eszünkbe, ha a cégünk belső kommunikációjára gondolunk? E-mail, plakátok, szóróanyagok, videók, esetleg tájékoztatók? Ezek mind-mind valóban jól használható kommunikációs felületek, de csak és kizárólag az egyirányú információáramlást támogatják. Tegyük fel a következő kérdéseket:

  • A dolgozóink vajon tisztában vannak a céggel kapcsolatos, és egyben őket is érintő legfontosabb információkkal?

  • Hogyan kommunikálunk egy-egy változást az alkalmazottak felé? Képesek vagyunk elkerülni az ellenállást?

  • Mikor adunk lehetőséget a dolgozóinknak arra, hogy elmondhassák véleményüket?

  • Mikor volt cégünknél utoljára elégedettségfelmérés?

    Ha a kérdésekre adott válaszaink negatív képet mutatnak, azt is érdemes végiggondolnunk, milyen történéseket tudunk kapcsolni a döcögő belső kommunikációs folyamatainkhoz. Hallottunk már alaptalan pletykát a cégen belül? Hányszor hangzott már el az a mondat, hogy "én azt hittem, ez nem az én feladatom"?

    Szakemberként a munkáltatói és a munkavállalói oldalt is ismerjük. Több vállalat fizikai dolgozójával készítettünk fókuszcsoportos interjúkat a témában, ahol a dolgozók hangot adtak annak, hogy a munkavállalói szintre gyakran nem jutnak el az őket közvetlenül érintő legfontosabb információk. A lyukakat pedig kénytelenek ők megtölteni tartalommal. Sok dolgozó úgy érzi, ők nem számítanak, a vezetők döntenek, és csak közlik a döntést. Sajnos a munkavállalók gyakran nem tudják, hogy egyes változás rájuk milyen hatással lesz.

    Hogyan lehet ez, ha a vállalat közben dolgozói fórumokat tart? A válasz: ezek a fórumok legtöbbször az egyirányú, kérdéseknek helyt nem adó kommunikációról szólnak, ami csak még inkább eltávolítja a vezetőket a munkavállalóktól. A megoldáshoz először meg kell értenünk a fluktuációkezelés modelljét, amely 3 alappillére épül - ezek közül az egyik a belső kommunikáció. (Korábbi cikkeinkben olvashatnak a fluktuációkezelés három szintjéről és a kezelés egyik pilléréről, a HR rendszerek fontosságáról). A modell lényege, hogy minden pillérnél - így a belső kommunikáció esetében is - az alapoktól kell építkeznünk. Csak akkor tudunk például Facebook oldalt, vagy épp játékos, nyereményjátékokkal színezett kommunikációt működtetni, ha a dolgozóink az őket érintő legfontosabb információkról korrekt tájékoztatást kapnak és biztosítjuk a kétirányú kommunikációt a cégen belül. Ha a piramis tetejével kezdenénk az építkezést (például egy nyilvános Facebook oldallal), akkor biztosra vehetjük, hogy a dolgozók ott adják majd ki magukból a negatív érzéseiket - ezt inkább oldjuk meg vállalaton belül, adjunk helyet a dolgozói véleményeknek belsőleg!

    Mi lehet a megoldás? Több csatornán kommunikálni, és figyelembe venni a közönséget. A dolgozói fórum egy járható út, de fontos, hogy helyt adjon a kétirányú kommunikációnak. Ne "untassuk" a munkavállalókat száraz adatokkal - mondjuk el őszintén, hogy egyes változások mit jelentenek számukra!

    Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
    1. oldal - Egy hatásos fegyver a fluktuáció ellen: a kommunikáció
    2. oldal - A belső kommunikáció elhanyagolása = teljes káosz a szervezetben
    • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

    Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

    Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

    Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

    Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

    Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk