Ember a rendszer mögött - akik a családbarát vállalatok intézkedései mögött állnak - 3. rész
A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom idén is meghirdette családbarát vállalatokat díjazó pályázatát „Az Év Családbarát Vállalata” címen. Ebből az alkalomból interjúk készültek olyan személyekkel, akik ezzel a témával foglalkoznak. Ez alkalommal Kiss Katalin, a Magyar Telekom HR partnere mesélt.
A Magyar Telekom - ahogy az egyik Családbarát Vállalat különdíjunkkal ki is emeltük - zászlóshajója és úttörője a családbarát vállalati szemléletnek itthon. A sok intézkedés közül melyik az, amelyik leginkább megérintett, vagy amire a legbüszkébb vagy?
Személyes életemben, saját tapasztalásom, hogy nem kell a mindennapok szintjén különválasztanom a szülői és a dolgozós szerepemet. Több, mint hat éve jöttem vissza GYED-ről, és azóta heti néhány napban távmunka keretében láthatom el egy csomó feladatomat és akkor kell az irodába bemennem, amikor az tényleg szükséges. Felajánlották annak idején a hat órás munkaidőt, de inkább ezt, a távmunkát választottam. Úgy gondoltam, hogy feladat lesz bőven és a munkamániám úgyis pillanatok alatt belekergetne a teljes munkaidőbe. Otthon számos dolgot hatékonyabban elvégzek, teljes a nyugalom, feltölt, hogy magam alakíthatom a legtöbb körülményt, ami a munkavégzésemet szolgálja. Megfizethetetlen az is, hogy - mivel az agglomerációban lakom – napi legalább 2-3 órát megtakarítok, amikor nem kell beutaznom. Ehhez járul még hozzá, hogy mennyi alkalmat, lehetőséget ad a vállalatom, hogy a gyermekemet is megismertessem a munkahely és az „anya dolgozik” fogalmával. A gyereknapokon, Családi sportnapon kívül, a nyár egyik fénypontja számára, hogy behozom az egyik gyerekbarát irodánkba, és ott velem tölti a munkanapomat. Azt remélem, így neki, a „Z” generációsnak is könnyebb lesz beleérlelődnie a kitartást és nagy teljesítményt kívánó helyzetekbe.
Büszke vagyok-e?... egymásra találtunk a Telekomban nekem való témákkal. Évek óta feladataim közé tartozik a Telekom Kismama programjának gondozása. Ebben is megtapasztalhattam, hogy a jól megtervezett, előkészített programok is akkor működnek, ha a megcélzott kollégák személy szerint is érzik, kapnak valami többletet, épp akkor, amikor épp arra van szükségük. A visszajelzések alapján, ezt olykor tényleg sikerült megadnunk.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Ragaszkodnak a munkavállalók az otthoni munkavégzéshez 3 napja
- Nem a vezető neme a lényeg - Aurelia Luca, Skanska 3 napja
- Vezetők és HR-esek továbbkattintani nem ér, foglalkozni kell a menopauzával! 4 napja
- Kihirdették, mikor rendezik a Szakma Sztár Fesztivált 1 hete
- Mocskos irodai titkok: Brit dolgozók vallottak munkahelyi higiénés szokásaikról 2 hete
- Uniós pénzt csak olyan cégek kaphatnának, amelyek tiszteletben tartják a munkavállalók jogait 2 hete
- Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége 2 hete
- Agresszivitás kezelése a munkahelyen és azon kívül 2 hete
- Ez a gazdasági terület magyar családok százezreinek ad majd munkát 2 hete
- Mit tud Debrecen? 3 hete
- Átadták a Kerékpárosbarát Munkahely díjat 3 hete