kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hete

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N.

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Mit tanulhat egymástól egy műszaki koordinátor, egy pénzügyes és egy karbantartó? Hogyan látják az irodai munkatársak a létesítményüzemeltetés gyakorlati oldalát? És mit érez egy irodai dolgozó, amikor egy teljes napra a „frontvonalba” kerül? Közép-Európa egyik legnagyobb létesítményüzemeltetőjénél, a B+N Referencia Zrt.-nél ezek már nem csak elméleti kérdések.

A B+N Referencia Zrt. azzal a céllal indította el az „Egy nap a site-on” programját, hogy közelebb hozza egymáshoz a vállalat különböző szintjein és területein dolgozó munkatársait. A program során a központi dolgozók egy-egy napot eltöltenek kékgalléros munkakörben, ezzel erősítve a kölcsönös megértést, és javítva az osztályok közötti együttműködést. A kezdeményezés célja egy olyan vállalati kultúra kialakítása, ahol a kölcsönös megbecsülés és a hatékony együttműködés alapvető értékek.  „Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójaként hatalmas a felelősségünk, az itt kialakított vállalati kultúra csak itthon 15 000 munkavállaló mindennapjait határozza meg. Ezért az érzékenyítés és egymás megismerése kiemelten fontos feladatunk” - mondta Nagy László HR-igazgató, a projekt egyik életre hívója. „Egy ehhez hasonló program a B+N cseh leányvállalatánál már évek óta sikerrel működik, célunk, hogy Magyarországon és a többi külföldi leányvállalatnál is a szervezeti kultúra szerves része legyen egymás munkájának megismerése és megbecsülése.”

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapulBár Magyarországon egyelőre az általános, a kórházi, illetve az ipari takarítási munkákban dolgozó kollégák mellett volt lehetőség eltölteni egy napot, a teljeskörű létesítményüzemeltetéssel foglalkozó cég tervei között szerepel, hogy a jövőben más divíziókat, például a műszaki üzemeltetést vagy a kertészeti divíziót is bevonják ebbe a programba. A visszajelzések alapján pedig egyértelmű, hogy megéri tovább fejleszteni ezt a kezdeményezést: megértőbbé, érzékenyebbé és együttműködőbbé váltak azok, akik részt vettek a programban.

A tanulás legjobb terepe a valóság

Természetesen a HR sem csak szervezőként vette ki a részét a munkából: a csapat minden tagja – kisebb csoportokban – jó példával elől járva különböző site-okon (pláza, irodaház, pályaudvar, állami épületek, kórház) teljesítettek 8 órás műszakot. Nagy László egy kórházat választott a munkavégzéshez: „Bevallom, fizikailag és mentálisan is alábecsültem a munkát, amit a kék galléros kollégák a kórházakban végeznek. A kórtermek, izolációs szobák vagy a várók takarítása súlyos beteg emberek között jóval megterhelőbb a munka, mint ahogy azt az ember képzelné. Eddig is nagyra tartottam a takarító kollégákat, de testközelből megélve a napi feladataikat, még nagyobb tisztelettel nézek rájuk” – ismerte el a HR-szakember.

A B+N Csoport nemzetközi szinten is meghatározó szereplője az FM-szektornak, a takarítási divízió csak egy a számtalan más szolgáltatási terület mellett. A 9 országban jelenlévő cég ügyfélportfóliója a legnagyobb hazai és nemzetközi cégeket foglalja magában, legyen szó ipari létesítményekről, kórházakról, közlekedési infrastruktúráról vagy irodaházakról. Ennek köszönhetően a programban résztvevő munkavállalók a takarítás mellett rengeteg más területen is kipróbálhatják magukat.   

„Nagy élmény testközelből látni, hogy a kollégáink mit csinálnak nap mint nap. Engem például váratlanul ért, hogy a műszaki üzemeltetési feladatoknál nem elég az előírást ismerni, az elhivatottság és a rutin ugyanolyan fontos tényező” – fogalmazott az egyik résztvevő. Egy másik kolléga számára a legnagyobb meglepetést a feladatok összetettsége jelentette: „a karbantartás sokkal felelősségteljesebb feladat, mint elsőre gondoltam volna, előrelátást és rendszerszintű gondolkodást igényel”.

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul
 

Több mint CSR: kultúraformáló kezdeményezés

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul
 

A kezdeményezés tehát nem csupán egy CSR-projekt, hanem a munkahelyi kultúrát formáló eszköz is. Olyan lehetőség, amely módot ad a vállalatnak arra, hogy erősítse a munkavállalók közötti empátiát, a vállalat transzparenciáját és a működés hatékonyságát.

„A HR nemcsak szervezője, lelkes résztvevője, de nyertese is a programnak. Segíti a személyes motivációk, a munkakultúra és a mindennapi kihívások mélyebb megértését, ami megkönnyíti a munkánkat, legyen szó toborzásról, megtartásról vagy képzésről” – avat be Nagy László, aki szerint minden olyan cégnél szükség volna egy hasonló programra, ahol sokszínű a munkavállalói réteg. „Hiszünk abban, hogy a megfelelően kialakított vállalati kultúra egymás megismerésén alapul, és nem egy steril irodában meghozott döntés eredménye.”

 

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk

Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését

A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk