A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N.

Mit tanulhat egymástól egy műszaki koordinátor, egy pénzügyes és egy karbantartó? Hogyan látják az irodai munkatársak a létesítményüzemeltetés gyakorlati oldalát? És mit érez egy irodai dolgozó, amikor egy teljes napra a „frontvonalba” kerül? Közép-Európa egyik legnagyobb létesítményüzemeltetőjénél, a B+N Referencia Zrt.-nél ezek már nem csak elméleti kérdések.
A B+N Referencia Zrt. azzal a céllal indította el az „Egy nap a site-on” programját, hogy közelebb hozza egymáshoz a vállalat különböző szintjein és területein dolgozó munkatársait. A program során a központi dolgozók egy-egy napot eltöltenek kékgalléros munkakörben, ezzel erősítve a kölcsönös megértést, és javítva az osztályok közötti együttműködést. A kezdeményezés célja egy olyan vállalati kultúra kialakítása, ahol a kölcsönös megbecsülés és a hatékony együttműködés alapvető értékek. „Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójaként hatalmas a felelősségünk, az itt kialakított vállalati kultúra csak itthon 15 000 munkavállaló mindennapjait határozza meg. Ezért az érzékenyítés és egymás megismerése kiemelten fontos feladatunk” - mondta Nagy László HR-igazgató, a projekt egyik életre hívója. „Egy ehhez hasonló program a B+N cseh leányvállalatánál már évek óta sikerrel működik, célunk, hogy Magyarországon és a többi külföldi leányvállalatnál is a szervezeti kultúra szerves része legyen egymás munkájának megismerése és megbecsülése.”
Bár Magyarországon egyelőre az általános, a kórházi, illetve az ipari takarítási munkákban dolgozó kollégák mellett volt lehetőség eltölteni egy napot, a teljeskörű létesítményüzemeltetéssel foglalkozó cég tervei között szerepel, hogy a jövőben más divíziókat, például a műszaki üzemeltetést vagy a kertészeti divíziót is bevonják ebbe a programba. A visszajelzések alapján pedig egyértelmű, hogy megéri tovább fejleszteni ezt a kezdeményezést: megértőbbé, érzékenyebbé és együttműködőbbé váltak azok, akik részt vettek a programban.
A tanulás legjobb terepe a valóság
Természetesen a HR sem csak szervezőként vette ki a részét a munkából: a csapat minden tagja – kisebb csoportokban – jó példával elől járva különböző site-okon (pláza, irodaház, pályaudvar, állami épületek, kórház) teljesítettek 8 órás műszakot. Nagy László egy kórházat választott a munkavégzéshez: „Bevallom, fizikailag és mentálisan is alábecsültem a munkát, amit a kék galléros kollégák a kórházakban végeznek. A kórtermek, izolációs szobák vagy a várók takarítása súlyos beteg emberek között jóval megterhelőbb a munka, mint ahogy azt az ember képzelné. Eddig is nagyra tartottam a takarító kollégákat, de testközelből megélve a napi feladataikat, még nagyobb tisztelettel nézek rájuk” – ismerte el a HR-szakember.
A B+N Csoport nemzetközi szinten is meghatározó szereplője az FM-szektornak, a takarítási divízió csak egy a számtalan más szolgáltatási terület mellett. A 9 országban jelenlévő cég ügyfélportfóliója a legnagyobb hazai és nemzetközi cégeket foglalja magában, legyen szó ipari létesítményekről, kórházakról, közlekedési infrastruktúráról vagy irodaházakról. Ennek köszönhetően a programban résztvevő munkavállalók a takarítás mellett rengeteg más területen is kipróbálhatják magukat.
„Nagy élmény testközelből látni, hogy a kollégáink mit csinálnak nap mint nap. Engem például váratlanul ért, hogy a műszaki üzemeltetési feladatoknál nem elég az előírást ismerni, az elhivatottság és a rutin ugyanolyan fontos tényező” – fogalmazott az egyik résztvevő. Egy másik kolléga számára a legnagyobb meglepetést a feladatok összetettsége jelentette: „a karbantartás sokkal felelősségteljesebb feladat, mint elsőre gondoltam volna, előrelátást és rendszerszintű gondolkodást igényel”.
Több mint CSR: kultúraformáló kezdeményezés
A kezdeményezés tehát nem csupán egy CSR-projekt, hanem a munkahelyi kultúrát formáló eszköz is. Olyan lehetőség, amely módot ad a vállalatnak arra, hogy erősítse a munkavállalók közötti empátiát, a vállalat transzparenciáját és a működés hatékonyságát.
„A HR nemcsak szervezője, lelkes résztvevője, de nyertese is a programnak. Segíti a személyes motivációk, a munkakultúra és a mindennapi kihívások mélyebb megértését, ami megkönnyíti a munkánkat, legyen szó toborzásról, megtartásról vagy képzésről” – avat be Nagy László, aki szerint minden olyan cégnél szükség volna egy hasonló programra, ahol sokszínű a munkavállalói réteg. „Hiszünk abban, hogy a megfelelően kialakított vállalati kultúra egymás megismerésén alapul, és nem egy steril irodában meghozott döntés eredménye.”
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk
- Hasít a takarítócég, bővül a BMW: dolgozói létszámok a nagy cégeknél 4 hete
- A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin, a Nissin Foods HR vezetője 1 hónapja
- Előzheti a takarítócég a Spart: a nagy cégek létszámmozgásai 4 hónapja
- Családias vagy családbarát munkahely? 5 hónapja
- Mit vár a munkahelyétől a Z-generáció? 7 hónapja
- Új vezetők a B+N Referencia Zrt-nél 8 hónapja
- Vietnám utazás: Nyüzsgő városok és látványos természeti környezet 10 hónapja
- 5 lépés a magasan teljesítő vállalati kultúra felé 10 hónapja
- Olimpiai alapelvek a vállalati működésben: interjú Nikovics Évával, az Allianz Hungária Zrt. People and Culture igazgatójával 10 hónapja
- Így ellensúlyozzuk egy halmozottan hátrányos helyzetű iparág kevésbé vonzó tényezőit - interjú Szabóné Bánfalvi Mariannával, a BorsodChem HR Szolgáltatási Főosztályának vezetőjével 10 hónapja
- Jótékonysági gálát rendeznek a rászoruló színházi dolgozók javára 1 éve